Viili

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Viili

Jos viilin yläosa on hajonnut tai liilluu vedessä, minua on petetty
9
33%
Olen kuten Bond: "Shaken, but not disturbed"
6
22%
Mitä? Ei viili ole olut merkki. Ei kiinnosta!
12
44%
 
Ääniä yhteensä: 27

ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viili

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Maailman tärkein asia!
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Viili

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Kun purkin avaa on sen olava 100% täyttä tavaraa. Mikään muu ei mene edes alas.
Lada rules
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Viili

Viesti Kirjoittaja Mara »

..Että kassaneiti meni sitten täräyttämään lavallisen pilalle? :?
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Viili

Viesti Kirjoittaja AI »

Keuhkotautisen räkää.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Viili

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Viiliä olen ottanut aamupalalla parikymmentä vuotta,nyt kyllä olen siirtynyt Bulgarian jugurttiin ja oluthiivaa päälle.
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Viili

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Silloin tällöin tulee ostettua. Sekaan laitan marjoja vadelmia ym. punasta viinimarjaa laitoin viimeksi. Hedelmämysliä laittaa toiset itse en oiken välitä niistä "linnunsiemenistä" :lol: oikeita marjoja sekaan niin siinä se.
Niin natural vai maustettu viili yleensä maustettu.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Viili

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Tämä on tärkeä asia, hyvä että asioista uskalletaan puhua niiden oikeilla nimillä. Viilin vesittyminen aiheuttaa masennusta ja ahdistusta, eli taistelkaamme paremman viilin ja isänmaan puolesta! En hyväksy ulkomaisen viilin tulemista Suomeen minkäänlaisella statuksella!
Pidetään huolta oman maan viilistä ensin, ennenkuin aletaan vastaanottaa ulkomaalaista viiliä.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Viili

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Monenkohan suomalaisen viilinvalmistajan +merkkisestä tuloksesta maksuvälineet menevät ulkomaille, ja kuinka suuri osuus myydystä viilipurkista saatu osuus jää kotimaahan. Onko enää ollenkaan täysin kotimaista maidonjalostajaa?
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Re: Viili

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Eikös Valio ole vielä ihan kotimainen yhtiö; Ingmannin omistaa Arla = Ruotsi.
Ulkomailla en ole nähnyt missään myynnissä viiliä? Onkohan se ihan suomalainen juttu?
Täällä onkin tarinaa http://fi.wikipedia.org/wiki/Viili

Jotta pääsisimme pois aiheesta: mielestäni välillä liikaa huolestutaan kotimaisuudesta. Samalla asenteella meidän pitäisi olla huolestunut siitä, että Nokia on valloittanut kännyköillään lähes koko maailman.
Ei voida sulkeutua oikeastaan mihinkään suuntaan; onhan tämäkin kerho keskittynyt ulkomaisen tavaran "käyttöön"... :)
Ekologisesti kuitenkin välillä kaupassa miettii, että millä laskutoimituksella esimerkiksi hedelmien tuonti vaikkapa Uudesta-Seelannista voi olla kannattavaa; ja järkevää...
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Viili

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Ekologinen toiminta saapi monet ihmiset tekemään ristiriitaisia asioita. Ajetaan autolla 400-500 km. kokoukseen ja mielenosoitukseen ympristön ja ilmansaastuttamista vastaan. Puheita pidetään ilmakehän saastumisesta ja esitetään hienoja ajatuksia sitä vastaan. Seuraavalla viikolla lennetään Aurinkorannikolle loman viettoon. Kielletään hehkulamppujen myynti, vaikka sen kuluttama energia muuttuu lämmöksi, jonka muiden lämmityslaitteiden termostaatit ottavat huomioon. Entäs itse loistevalaisin kuinka paljon enemmän sen valmistaminen vaatii energiaa ja onhan se jo valmiiksi ongelmajäte. Tässä muutamia ristiriitaisuuksia, kirjoitelkaa lisää sellaisia.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Viili

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Ekologinen toiminta saapi monet ihmiset tekemään ristiriitaisia asioita. Ajetaan autolla 400-500 km. kokoukseen ja mielenosoitukseen ympristön ja ilmansaastuttamista vastaan. Puheita pidetään ilmakehän saastumisesta ja esitetään hienoja ajatuksia sitä vastaan. Seuraavalla viikolla lennetään Aurinkorannikolle loman viettoon. Kielletään hehkulamppujen myynti, vaikka sen kuluttama energia muuttuu lämmöksi, jonka muiden lämmityslaitteiden termostaatit ottavat huomioon. Entäs itse loistevalaisin kuinka paljon enemmän sen valmistaminen vaatii energiaa ja onhan se jo valmiiksi ongelmajäte. Tässä muutamia ristiriitaisuuksia, kirjoitelkaa lisää sellaisia.
Tädillä oli kammarissa viilihylly jossa hän saviastioihin laittoi viilin siemenen ja rasvaista lypsymaitoa päälle.Maito tuli 50m:n päästä navetasta ja lehmä illalla pellolta navettaan.Kätevää ja ekologista.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Re: Viili

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Jaska HKI kirjoitti:
Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Ekologinen toiminta saapi monet ihmiset tekemään ristiriitaisia asioita. Ajetaan autolla 400-500 km. kokoukseen ja mielenosoitukseen ympristön ja ilmansaastuttamista vastaan. Puheita pidetään ilmakehän saastumisesta ja esitetään hienoja ajatuksia sitä vastaan. Seuraavalla viikolla lennetään Aurinkorannikolle loman viettoon. Kielletään hehkulamppujen myynti, vaikka sen kuluttama energia muuttuu lämmöksi, jonka muiden lämmityslaitteiden termostaatit ottavat huomioon. Entäs itse loistevalaisin kuinka paljon enemmän sen valmistaminen vaatii energiaa ja onhan se jo valmiiksi ongelmajäte. Tässä muutamia ristiriitaisuuksia, kirjoitelkaa lisää sellaisia.
Tädillä oli kammarissa viilihylly jossa hän saviastioihin laittoi viilin siemenen ja rasvaista lypsymaitoa päälle.Maito tuli 50m:n päästä navetasta ja lehmä illalla pellolta navettaan.Kätevää ja ekologista.
Kesämökillä joskus 70-luvun alussa tehtiin itse viilit näin. Käsittelemätön maito haettiin soutuveneellä järven toiselta puolelta; maku oli muistaakseni ihan mainio.
Vastaa Viestiin