Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Vielä kun jaksan tuottaa asiasisältöä tälle foorumille, niin ajattelin tehdä pienen, tiivistetyn Weber-FAQin muutamista perusasioista. Toivottavasti tämä auttaa kaikkia Webereiden kanssa pelailevia harrastajia tai sellaisia jotka harkitsevat kaasarin vaihtoa, mutta eivät siihen uskalla ryhtyä tiedon puutteessa. Tämä opas on lähinnä suunnattu niille joilla työkalut pysyvät kädessä sekä omistavat perustiedot kaasareista.

En kaipaa tähän nillitystä orginaalikaasareiden paremmuudesta tms. sontaa, jokainen voi jättää ne oman päänsä sisään tai tehdä oman FAQin niistä.

Haluat siis Weberin takavetoiseen Ladaasi koska olet kyllästynyt johonkin originaalikaasarin enemmän tai vähemmän erikoisiin tai jopa raivostuttaviin ominaisuuksiin? Hienoa, suunta on oikea ja askel lähemmäs autoja :lol:

Mitä tarvitset asentaaksesi Weberin takatuuppariladaasi:

1. Weber-kaasutin, mielellään 32/36 DGV manuaaliryypyllä, isommat sisäkurkut kuin 32/36 DGAV = hyvä allround-kaasari pikkulohkosta isolohkoon.
2. Mahdollisesti pätkän M5 kierretenkoa jos kaasuvivuston poikkitanko jää lyhyeksi
3. Imusarjan tiivisteen (muista leikata tarvittaessa isommaksi jos liian pieni)
4. Bakeliittilevy imusarjan ja kaasarin väliin, valinnainen, ei pakollinen
5. Ilmanpuhdistin. Jos haluat käyttää originaali-ilmanputsaria helpoiten, hommaa jostain alkuperäinen, alumiinen sovitepalikka. Näitä ei tosin joka nurkalla ole. Vaihtoehtoisesti suoraan käyvää putsaria löytyy mm. DGAV:lla varustetuista Ford Sierroista.
Vaihtoehtoisesti joku aftermarket-putsari, mm. Lautamäki Motorsport myy Pipercrossin putsaria DGV:n ja Freetechnicsiltä löytyy parikin erilaista mallia DGV:n niskaan.
6. Uusi ryyppyvaijeri. Ladan oma ryyppyvaijeri harvemmin ylettää Weberin ryypyn kiinnikkeeseen. Varaosaliikkeistä löytyy tarvikevaijereita. Vanha vaijeri vetimineen on hävitettävä ja usein myös ryyppyvivun kannake vaatii pientä muokkausta. Helppo juttu.
Halutessasi voit jatkaa originaalia vaijerinkuorta toisella kuorenpätkällä, liitoksen päälle pari kutistesukkaa. Mig-hitsauslangasta saa myös hyvän vaijerin jos virallista vaijeria ei ole saatavilla. Kiitos vinkistä Maralle :wink:
7. Bensansuodatin. Hyvä olla olemassa koska Weberin tai originaalikaasarien suodattimet eivät ole kummoisia. Tarvittaessa heivaa alkuperäiset kangasletkut mäelle ja korvaa hyvälaatuisella polttoaineletkulla. Älä käytä kangaspäällysteistä letkua, mahdollisia halkemia on niistä lähes mahdoton huomata ennenkuin on liian myöhäistä.
8. Lyhyemmät pinnapultit imusarjaan. Vaihtoehtoisesti Weberin voi kiinnittää myös pulteilla imusarjaan.

Suotavia tarkistuskohteita ennen kaasarin asennusta:

1. Jos Weberi on vanha ja kälyinen, niin huoltosarjan asennus sekä yleinen puhdistus on enemmän kuin suotavaa. Jos käytät paineilmaa puhdistukseen, varo puhaltamasta sillä liian läheltä kanaviin.
2. Tarkista bensapinta, myös ihkauudesta Weberistä! Uusi tai vanha Weberi, bensapinta harvemmin on kohdallaan. Messinkikohoisen DGV:n bensapinta 41 mm, muovikohoisen 35 mm. Kohon max. liike molemmissa 51 mm. Mittaukset ilman kohokammion kannentiivistettä. Työntömitta toimii tässä hienosti. Säädä bensapinta tarvittaessa varoen neulaventtiiliin nojaavasta osasta, maksimiliikkeen säätö tapahtuu neulaventtiilin runkoon nojaavasta peltilisusta.
3. Tarkista ykköskurkun läppäakselin välys. Pienen pieni välys sallitaan, isompi välys aiheuttaa jo käyntiongelmia tyhjäkäyntiin ja myös ajotilanteisiin.
Väljän läppäakselin voi korjata tiukemmaksi 8x12x3,5 miniatyyrilaakerilla, näitä saa mm. RC-autokaupoista.

Yleisiä ajo-ohjeita Weberillä varustetulla Ladalla:

1. Ykköskurkun puoli on se jolla suoritat suurimman osan ajosta. Ns. ajokurkku, bensaa säästyy ja kulku on kevyttä.
2. Kakkoskurkun puoli on se jolla häviät maisemista ripeästi. Alimmat kierrokset jolta kakkoskurkun voi avata, on noin 3000-3500. Älä siis yritä survoa kaasua lattiaan liian pieniltä kierroksilta.
3. Älä vedätä ykköskurkun puolella huipputehon kierroksille, vaan lappu lattiaan jo aiemmin.
4. Kylmäkäynnistys: ryyppy täysille tai hieman vähemmän kesät talvet. Tarvittaessa muutama polkaisu kaasua. Käynnistys. Ryypyn pienennys.
5. Kuumakäynnistys. 1-20 min sammutuksesta. Starttaa ilman ryyppyä ja paina kaasua hitaasti pohjaan. Käynnistymisen jälkeen tarvittaessa varovaista kaasunpainelua. Tämä huono kuumakäynnistyvyys vaivaa niin originaalikaasareita kuin myös Weberiä pakosarjan sijainnista johtuen. Sen kanssa on opittava elämään.

Yleisiä säätöohjeita:

1. Weber ei ole mikään bolt-on kaasari joka kävisi ja toimisi optimaalisesti jokaisessa koneessa. Jos et itse osaa säätää tai et omista mittauslaiteita (laajakaistalambda, jotkut kapekaistat) niin noudata antamiani suutinsuosituksia, ne ovat pitkän ja huolellisen säätötyön tulos joilla Weberin toiminta on Ladan koneessa hyvää ellei jopa erinomaista.

Näitä setuppeja on testattu mm. seuraavissa koneissa: 3X 1500cc vakio, 2x 1600cc vakio, 1x 1600cc miedosti viritetty (puristukset 9,5, vakionokka), 1X 1700cc viritetty (puristukset 10, vakionokka). Viritetyt koneet kaipaavat yleensä vain pienemmän 2. kurkun lisäilman, yleensä 170-180. Tarvittaessa voi laittaa 155 pääsuuttimen 2. kurkulle, siis vain viritetyissä.

Koodi: Valitse kaikki

                               1. kurkku          2. kurkku

Hajotin                           3,5              3,5/4,5
Seosputki                         F50                 F6
Pääsuutin                         150                150
Lisäilma                          170             180/190/200
Tyhjäkäynti                      50/55          50/60/70/80/90
Kiihdytyspumpun suutin           45/50

Tämä yleispätevä suutinmalli toimii mainiosti vakiokoneissa 1500cc - 1700cc, myös Nivassa. Kulutuksista voin sanoa jotain karkeita suuntia näillä setupeilla, kaupunkiajo 9-10 litran maisemissa ja matka 7-8. Kuljettavan ajotavoilla on tutkitusti suurin vaikutus kulutukseen.
Mistä suuttimia saa? Esimerkiksi Freetechnicsiltä tai Moposportista. Joitain käypäisiä kokoja löytyy myös originaalikaasareista. Myös kaasareita säätävillä dynopajoilla voi olla DG*-webereiden suuttimia, ei tosin aina.

2.Sytkä. Vakio kärjellinen sytty toimii, mutta aina enemmän saa irti kärjettömästä sytkästä. Vääntö ja kierrosherkkyys paranevat.
*Perusennakko kärjettömällä 5-7 astetta, maksimiennakot 36-38 astetta. Kärjellisellä sytkällä voi käyttää jopa 10 asteen perusennakkoa koska kärjelliset jakajat eivät ota niin paljoa ennakkoa kierroksilla. 5-7 astetta on kuitenkin yleisesti toimiva tyhjäkäyntiennakko vakioissa tai lähes vakioissa Ladan koneissa.

*Tulpat: NGK toimii Ladassa. Malliksi vakio BP6ES tai kylmempi BP7ES. Meilläpäin käytetty menestyksekkäästi seiskan tulppaa.

*Polttoaine: 95 tai 98. Joissain tapauksissa 98 antaa hieman pirteämmän kulun ja paremman kaasuvasteen. Kokeiltava itse. Jos käytät venäläistä bensaa, niin edelleen 95 okt. minimissään. jätä 92 okt. bensa-asemalle.

* Bensanpaine. Weberille suositus 0,20 bar, max. 0,25. Originaalipumput yleensä täyttävät tämän kriteerin. Joskus voi kuitenkin olla tarpeen asentaa paineensäädin kuten itselläni on.

* Tyhjäkäynnin karkea perussäätö. Kierrä kaasarin oikeasta alanurkasta löytyvä seosruuvi kevyesti kiinni ja avaa n. 1 kierros. Säädä kaasuläpän rajoitinruuvi kosketuksesta kaasuvipuun = 1 kierros. Käynnistä kone ja anna käydä lämpimäksi. Laita ajovalot päälle säädön ajaksi.
Rupea pyörittämään seosruuvia kiinnipäin kunnes kone alkaa käydä huonommin. Paina ruuvin asento mieleen ja rupea avaamaan seosruuvia, niinkauan kunnes käynti huononee taas. Hae näiden ääripäiden väliltä n. puoliväli tai kohta jossa käynti on tasaisinta.
Tämä säätö riittää yleensä isopäästöisen Ladan katsastuksessa, mutta joskus voi olla tarpeen säätää seosruuvista hieman laihemmalle.

Ja sitten vain kovaa ajoa :wink: Tunnustele ajaessasi koneen ja kaasarin toimintaa eri osa-alueilla. Pintakaasulla, millä nopeudella tahansa, nykiminen tai hento veto ei ole hyväksyttävää ja on aina merkki täysin väärästä säädöstä tai muusta viasta :!:
Kakkoskurkun auetessa saattaa ilmeta pieni tai isompi nykäisy. Nykäisy pienenee mitä suurempi kakkoskurkun tyhjäkäyntisuutin on. Koosta 80 -> nykäisyä ei enää käytännössä ole vaan veto jatkuu vain kovempana.

Siinähän sitä olikin jo sen verran että alkuun luulisi useimpien pääsevän, jotka sitä haluavat. Tähän voi jatkoksi tarinoida kokemuksiaan, kysellä tyhmiä tai vielä tyhmempiä kysymyksiä tai mitä tahansa mieleen juolahtaa liittyen Webereihin :)
Viimeksi muokannut Jokari, 20.11.2009 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Mutis
Viestit: 131
Liittynyt: 9.11.2008 20:45
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia

Viesti Kirjoittaja Mutis »

Hyvät stoorit oot tehny!

Ittee ihmetyttää toi kuuma käynnistys. välillä ei tahdo lähteä millään käyntiin vaikka lusikka on lattiassa... eli kun tossa sanoit: "Starttaa ilman ryyppyä ja paina kaasua hitaasti pohjaan", niin painetaanko se lusikka lattiaan käynnistyksen aikana vai ennen käynnistystä? vai onko sillä niin väliä kummin tekee? sen tiedän että kaasupoljinta ei kannata polkea edestakas jos ei lähde käyntiin.

Sitte semmone että kylmäkäynnistyksessä webru tuppaa tukehtumaan ryyppyyn jos sen pistää täysille. ei salli kuin ihan minivähän ryyppyä. kaasuttajassa on kyllä 1600cc setupit ja koneena on 1300cc. suuttimia on jonkinverran niin täytyy viedä mennessä mökille kun auto seisoo sielä tämänviikon. onko ryypylle mahdollisesti omat suuttimet?

Muuten tuntuis weberi toimivan tuossakin koneessa komiasti!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Noh ite starttailen niin että heti kun startti pyörähtää niin painetaan kaasua. Vain ykköskurkun verran, ei lattiaan saakka. Pumppaaminen ei ole missään tapauksessa suotavaa, hukuttaa koneen helposti.

Mitä tulee kylmäkäynnistykseen, niin ryyppyläpän ja kaasuläpän avautumien suhdetta voi säätää. Kaasarin takapuolella on taivutettu vipu, joka menee kaasuvivuston yhteyteen. Mitä enemmän vipuun taivuttaa mutkaa, sitä enemmän kaasuläppä avautuu suhteessa ryyppyläppään. Itse olen joutunut sitä vääntämään enemmän mutkalle, ennen tahtoi tukehtua eikä ottanut ryypyllä kierroksia.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Pulteri

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia

Viesti Kirjoittaja Pulteri »

Asiaa!

Kiitoksia vielä, täytyy palata näihin säätöihin kunhan saan ensin tuon Invan taas Nivaksi noin muuten... eli hyvin on Weber pelittäny kun vaan muuten pysyis "auto" kasassa.
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Oikein hyvä ohjeistus :)
Samat tiedot mulle jo laittelitkin privana ja todellakin toimii 8)

Hieman välillä nykäiseen kakkoskurkulle siirryttäessä mutta meillä olikin se suutin pykälän verran ohjeita pienempi.
Normaalista kiihdytetään aina lappu lattiassa joten tuo ei juurikaan haittaa :D

Ei ole enää paluuta ladan vakiokaasareihin, se on lupaus!
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tyytyväisiä käyttäjiä ropisee ympäri Suomea, erityisesti tänä vuonna useita, en tiedä olenko liikaa hehkuttanut vai en mutta tulokset puhuu puolestaan; on se ihan p*ska kaasari :lol:

Kerros Qulle vielä puolueeton mielipide; mitä eroja huomasit originaalikaasariin, ainakin puhelimessa mies oli ihan hekumoissa? :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Jokari kirjoitti:Tyytyväisiä käyttäjiä ropisee ympäri Suomea, erityisesti tänä vuonna useita, en tiedä olenko liikaa hehkuttanut vai en mutta tulokset puhuu puolestaan; on se ihan p*ska kaasari :lol:

Kerros Qulle vielä puolueeton mielipide; mitä eroja huomasit originaalikaasariin, ainakin puhelimessa mies oli ihan hekumoissa? :D
-Lähtee paremmin käyntiin (vaikka ilman ryyppyä kylmänä)
-Vääntöä tuplat pienillä kierroksilla eli ykköskurkulla verrattuna vakiokaasariin
-Ei mitään nytkähdyksiä tai odottelua kun liipaisee lapun lattiaan... kulkua todella paljon enemmän kuin vakiokaasarilla.
-Ei sammu valoissa varoittamatta kun painaa kytkimen pohjaan.
-Toimii joka osa-alueella paremmin kuin vakio

Kulutuskin on maltillista... tosin teho vaatii ainetta ja kunnolla kenkiessä sitä ainetta sitten kans menee :D
Yksi osakas totesi että ei ikinä olisi uskonut kuinka paljon tulee kulkua lisää pelkällä kaasarin vaihdolla... nyt lähtee alta soralla aina kakkosella kaasulla ja jossain tilanteissa vähän kolmosellakin. Ja kyseessä muuten vakio 1500:n pata :)

En malta odottaa tuon 1700cc padan heittämistä keulille weberin kanssa... lähteen varmaan kuin pieni eläin :D
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kuulostaa ihan...Weberiltä :D Ja kun vielä noudattaa Kymenlaakson™ suosituksia suuttimissa eikä lähde sooloilemaan, niin kulkuakin löytyy muttei välttämättä kuluta enempää kuin tehtaan jäljiltä :lol:

Positiivinen palaute on aina mukavaa tässä asiassa jonka puolesta on vaivaa nähty 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Jos totta puhutaan niin ennen tuon weberin asennusta pidin sen ylistämistä miltei naurettavana... ajattelin että ei tuo kaasari nyt niin paljoa voi vaikuttaa.
Oletin tuon weberin tuovan avun ladan perinteiseen nykimiseen ja tyhjäkäynnin huonouteen... no apu niihin tuli ja kyytipoikana reilusti vääntöä ja woimaa lisää 8)

:edittiä
Niin ja suuttimet ovat tosiaan Kymenlaakso-suosituksien mukaiset... mitä nyt kakkoskurkun tyhjäkäynti on tosiaan pykälän alle kun freetechnicsillä ei sellaista sattunut hyllyssä olemaan.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
THI-900
Viestit: 1714
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Vinkki: Moposportissa suuttimet 3,20€/kpl. Freetechnicillä maksoi 8€/kpl...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Viimeksi kun minä olen ostanut Freetechnicsiltä niin oli 5€. Tosin nyt tuo ikävä tulipalo varmasti vaikuttaa hintoihin, ja se on aivan ymmärrettävää.
Freetechnicsin kaltainen liike laajalla tietotaidolla varustetulla omistajalla on ainakin minusta tukemisen arvoinen asia. Moposportin kaltainen iso liike voi myydä persnetolla tuollaisia pikkuosia, pieni yksityisyrittäjä ei.

Hintaan palatakseni, aivansama useimmille, ainakin minulle, kun kerran ostaa oikeat suuttimet niin ei tartte toista kertaa niitä enää ostaa.

Jos kaksikurkkuiset tuntuu kalliilta niin kokeilkaapa tuplia, erityisesti Webereitä. Suuttimiin menee helposti satanen, seosputket 80€/sarja, kurkut yli 100€/4kpl, korjaussarjat 50-60€, synkkavivut 50€.
Vanha touhutonni ylittyy aika helposti. Siinä sitä hintaa mutta tuplat ei ole köyhiä varten :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
THI-900
Viestit: 1714
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Jokari kirjoitti:Tosin nyt tuo ikävä tulipalo varmasti vaikuttaa hintoihin, ja se on aivan ymmärrettävää.
Aha. Tästä en kuullutkaan...$
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Jokari kun ylistää täällä kaasaria (huom, oikeaa kaasaria, myös itellä kokemuksia 8) ) Niin pitäiskö mun avata sanasen arkku myös ruiskun osalta :lol: ja ladasta rakentaa tekijämies 4pisteruisku vehkeen sopivasti käytettyä osaa ostamalla jo alta 300e ;) ja kylkiäisinä tulee rajattomat säätömahollisuuet sekä sytkän ohjaus :shock:

Mutta ei enempää offtopiccia. Voisimpa itekin vielä kerran laittaa ladan weberillä, edellinen kun oli huonosti säädetty niin nykäs kyllä kakkoskurkulle siirryttäessä, mutta nyt alkaa olla ladaboardilla tietotaito näitten osalta kohdallaan niin luulisi sen nyt saavan kohilleen, ainakin ajamalla kymenlaaksoon tallille :lol:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Toki saa ilmaista mielipiteensä. Enhän minäkään niin nuija ole että rupeaisin kiistämään ruiskun etuja, koska ne ovat ilmeisiä. Tietyissä sovellutuksissa ruisku on pakollinen koska kaasarilla ei saa riittävän tasaista seosta.

Nykypäivänä kun joka teini haluaa sen ihanan jeesuksen aikaisen mekaruutan rakennella jokaikiseen autoon, jopa sellaisiin jossa sen asennuksesta ei edes hyödytä mitään niin on mukava harrastella vanhan liiton kaasareitakin ihan vaan vaikka kapinamielessä. Alkaa nimittäin tekijämiehet vähenemään kaasarien kanssa. Missä saat nykypäivänä esimerkiksi tuplat synkkaan josset omista mittavehkeitä itse? Vähiin käy paikat, meilläpäin on yksi paikka siihen. Toki mittavehkeet löytyy jo itseltäkin siihen...

Ylipäätänsä karsastan kaikkea ylimääräistä elektroniikkaa autoissa jotka eivät ole kovinkaan luotettavia edes sillä vähäisellä elektroniikalla mitä näissä on alunperin.

Meilläpäin riittää kaasarien säätöön yleensä muutama päivä ja niillä mennään sitten vuosia. Toki pientä hienosäätöä voi olla tarpeen tehdä joskus satunnaisesti muttei mitään ratkaisevaa. Lähinnä tulee tarkisteltua onko sopat säilyneet samoina kuin ennenkin...

Vuosia nettiä selanneena ja lukemattomia ruiskuasennusjuttuja/projekteja lukeneena en silti allekirjoittaisi ruiskun helppoutta. Tuntuu että porukka ei ole puolen vuoden - kahden vuoden säätelynkään jälkeen tyytyväinen oikeastaan mihinkään. Ainakin tälläinen vahva mielikuva itselle on jäänyt. Ehkä se on sitten vaan tekijästä kiinni kun hommat ei luonnistu :lol:

Loppukevennyksenä vielä muistutus siitä miltä neljä kaasuläppää kuulostaa, ääni jota ei nykypäivänä enää liian usein kuule 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lesnaja Sobaka
Viestit: 367
Liittynyt: 3.7.2008 19:26
Paikkakunta: Joensuu

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia

Viesti Kirjoittaja Lesnaja Sobaka »

А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Vastaa Viestiin