Sivu 1/2
Latausjännitteestä
Lähetetty: 31.5.2004 16:14
Kirjoittaja XXX
Yleensä latausjännitemittari on näyttänyt vihreän alueen ylälaitaa, mutta nyt viime päivinä se on alkanut näyttää vihreän alueen alalaitaa, jopa valkoisen puolella, kun valot+muuta kuormaa on päällä.
Latausvalo ei ole palanut ajon aikana.
Onko syytä huolestua ?
Lähetetty: 31.5.2004 18:14
Kirjoittaja Boris
Mittaa jännite yleismittarilla. Joku 13-16 volttia olis hyvä.
Lähetetty: 31.5.2004 18:50
Kirjoittaja tolstoi
Boris kirjoitti:Mittaa jännite yleismittarilla. Joku 13-16 volttia olis hyvä.
Kyllä 15 V on jo liikaa eli säädin basalttina!
Lähetetty: 31.5.2004 20:24
Kirjoittaja ,_,/ukka
Tuskin tuo Ladan mittari ihan absoluuttisesti oikein näyttää uutenakaan. Riittänee jos se näyttää auton käydessä suurempia lukemia ku auto sammuksissa, virrat päällä.
,_,/ukka
Lähetetty: 31.5.2004 23:26
Kirjoittaja Nonnis
Kyllä mä huolestuisin. Kyllä se siellä 14 pintaan pitäs olla. Mä skitsoon aina jos tommosta ilmenee

Lähetetty: 1.6.2004 4:17
Kirjoittaja arpati
Jos huolettaa niin haet Motonetista halvan yleismittarin tai pari (~8 eur) ja mittailet DC Voltit akusta auton käydessä kuormalla ja ilman sekä akun lepojännitteen kone sammutettuna. Laturi sais tosiaan ladata yli 14 V vielä kuormapäällä mutta riippuu säätimestä mitä niistä saa pihalle...
Mulla toi farkun laturi lykkää ilmankuormaa päälle 15 V ja kuormapäälläkin 4 x 65W + 2 x 55W + parkit niin vielä 14.9 V mutta tossa onkin toi erillinen säädin joka luullakseni aika toimintavarma....

Valot on suht kirkkaat

eikä ole poksahdellu toistaiseksi yhtään polttimoa
Niin se alkuperäinen "sinnepäinmittari" voi näyttää ihan mitä vaan vaikka kai siitä voi suuntaa arvioida.... Jos siis tietää mitä laturi lataa normaalisti ja missä kohtaa toi viisari silloin on heilunu...
öh
Lähetetty: 1.6.2004 7:42
Kirjoittaja Lada-Jussi
110:n ajotietsikka näyttää ajossa 13-15,5V latausta, se kai on paikkaansa pitävä ja aivan normaali?
Re: öh
Lähetetty: 1.6.2004 10:21
Kirjoittaja ,_,/ukka
Lada-Jussi kirjoitti:110:n ajotietsikka näyttää ajossa 13-15,5V latausta, se kai on paikkaansa pitävä ja aivan normaali?
Varmaankin oikea jännite siellä mistä tuo tietokone sen mittaa. Mutta akun napojen ja tuon tietokoneen välillä on erinäinen määrä piuhaa, liittimiä ja sulakkeita, jotka vääristävät mittaustulosta.
,_,/ukka
Lähetetty: 1.6.2004 16:30
Kirjoittaja XXX
Tilannekatsaus:
Latauksen merkkivalo ei pala ollenkaan. Ei käydessä eikä seisoessa virrat päällä.
Laturi vaikuttaa ehjältä, samoin säädin.
Latausta lukuunottamatta muut sähkölaitteet tuntuu toimivan.
Kysymykset:
1. Missä on latauksen merkkivalon rele ?
2. Mikä tuntuu todennäköisimmältä vikapaikalta ?
Lähetetty: 1.6.2004 16:38
Kirjoittaja Nonnis
Ensinnäkin, onko siinä alkuunkaan latauksen merkkivaloa? Ainakaan kaikissa 2105:ssa ei ole!
Lähetetty: 1.6.2004 17:57
Kirjoittaja Turbiini
Ei munkaan 2107 ole koskaan sisältäny merkkivaloa ja mittarikaan ei toimi joten välillä joutunu hieman työntämään käyntiin.
Lähetetty: 1.6.2004 18:01
Kirjoittaja XXX
Kyllä kojetaulussa latausvalo on. Samanlainen kuin öljynpainevalo, mutta latausvalon vieressä on akun kuva.
Nyt pitäisi tietää sen merkkivalon releen sijainti. Sulaketaulussa se ei ilmeisesti ole.
Teemme tilapäisratkaisun, jolla saan akulta herätinvirran suoraan laturille.
jeps
Lähetetty: 1.6.2004 18:37
Kirjoittaja Lada-Jussi
noin vuodesta 1985 lähtien ei asennettu enää G-222 laturilla varustettuihin kanttiladoihin merkkivalon relettä eikä merkkivaloa, mutta jos on uudempi Samara tyyppinen laturi niin se tarvitsee merkkivalon. joka tapauksessa merkkivalon paikka ja akun kuva löytyy mittaristosta. kokemuksien perusteella on monissa 90-luvun 21053 autoissakin G-222 laturi vaikka venäläisten lähteiden mukaan laturi vaihtui uudempaan jo 1988.
Lähetetty: 1.6.2004 19:07
Kirjoittaja ,_,/ukka
XXX kirjoitti:Kyllä kojetaulussa latausvalo on. Samanlainen kuin öljynpainevalo, mutta latausvalon vieressä on akun kuva.
Mun 1200S:ssä on myös merkkivalo, juuri kuten kuvailitkin. Mutta käyttö-ohjevihkosessa lukee:"Latauksen merkkivalo (ei kytketty Suomeen tulevissa malleissa)".
Auto siis vm.90
,_,/ukka
Lähetetty: 1.6.2004 19:12
Kirjoittaja tolstoi
Kokemus länsiautosta:
-Lataus ei toiminut
-Latausvalo ei palanut koskaan.
-Laturissa oli hiiletkin ihan ok.
-Merkkivalo oli ehjä
----> vika oli lataussätimessä.