START kirjoitti:toista näin rauhallista kuskia saa hakea.
välillä tulee tehtyä peliliikkeitä. mutta täytys muistaa rauhottaa, kun seuraavista sakoista menee kortti
matka-ajossa tulee mentyä rauhallisesti, mutta reippaasti. harvoin muut ajavat ohi, joten tien tukkeena ei tule viihdyttyä.
Oon kyllä nähny rauhallisempiakin kuskeja
Itsehän ajelen aina rauhallisesti, tosin joskus saattaa tulla "melua ja renkaiden savua" ei tosin tolla escortilla
Pyrin ajamaan reippaasti mutta liikennesääntöjä noudatten. Olen vaan humannut että kaikissa ajamissani Ladoissa on sama ongelma eli ne tykkäisi enemmän ajamaan satasta kuin kaheksaakymppiä.
Nykyinen ajopeli: Manteli
Aikaisemmat: Vanha rouva, Veden vihreä romu, Helmi Ruostekukka, Patarouva, Igor ja Possu
Helka kirjoitti:Olen vaan humannut että kaikissa ajamissani Ladoissa on sama ongelma eli ne tykkäisi enemmän ajamaan satasta kuin kaheksaakymppiä.
Sama vika itsellänikin ei meinaa millään pysyä kahdeksassakympissä yli myötään jos ei vahdi
Muuten ajan reippaasti enkä ole tien tukkona mutten harrasta järetöntä ylinopeuttakaan. Mittarivirheen olen huomioinut kummassakin tapauksessa.
aika monet uudemmat ladat (5-vaihteiset) on kalibroitu jotenkin siten, että tasaisissa tieolosuhteissa ne menee noin 90 km/h kevyesti pintakaasulla, yleensä sataseen saa polkea hulluna ja kulutus kasvaa. Nappis on siitä hyvä ajaa, että se on kalibroitu meikäläisiin nopeusrajoituksiin, sillä on kiva ajaa 60 km/h
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kyllä tuo satanenkin menee eikä kulutus hirveäksi kasva. Vai meinasitko takavetoisten osalta tuota kulutuksen kasvua?
Toki jos 120 polkee niin kulutus voi nousta mutta ei ole tullut vertailtua kun ei ole tuota 120 tietä niin paljoa että oisin mittaillut kulutusta.
Satasta on minun Ladat menneet aina mukavammin vitosella kuin kahdeksaakymppiä. Kahdeksankymppiä on ikävä vauhti, vitosella ei meinaa jaksaa, mieluummin ajaa nelosella.
Enkä nyt tiedä tuosta 80/100 erosta isommilla koneilla varustetuilla takavedoilla. Ajelin kerran Kotkasta stadiin päin kesällä ruutalla pitäen 120 km/h osuudella vähintään 130 lasissa, paikoin 140 pitemmän matkaa ja kulutus oli noin 8,7L/100 km. En pidä pahana kulutuksena autolle, jonka aerodynamiikka on kuin tiiliskivessä ja koneessa puolikuolleita hevosia + maailman huonoin ruiskujärjestelmä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Tieliikenteessä oikeastaan kohtuu rauhallisesti kiihdytykset noin 25% kaasulla (taitaa tosin tehdä jo yli 100heppaa) ja automaatti saa hoitaa vaihtamisen, matkanopeutena rajoitus nopeus tai max 5 ylitys. Mutta jos hitaampia tulee niin niiden perässä ei pitkään roikuta. Turvavälin pidän reiluna ja muutenkin huomioin muuta liikennettä. Mutta sitten kun kypärän saa päähän niin sääliä ei tunneta. Joskus kyllä vieläkin nuon hyvät autoilu tavat unohtuu ja saattaa kesälläkin tulla piirrettyä raitaa tiehen, mutta onneksi tuo on jo aika vähäistä nykyään. Käyttiksellä jo selviää koko kesän samoilla takarenkailla.
Korttia en omista mutta kyllähän se hyvinkiertävän pikkulohkon kierrättäminen on ihan mukavaa! Voisin veikata tulevasta ajotavastani sellaista että
mielialan mukaan ajetaan.
Kiireen mukaan. Koskaan en aja yli +10 ylinopeutta jatkuvasti. Ohituksissa saattaa mennä enemmänkin yli. Pyrin säästäväisyyteen eli saatan ajaa allekkin rajoitusten, mutta päästelen sitten autoja ohi. Rekan eteen en jää junnamaan jos semmonen tulee perään. Kaupungissa jos tulen valoihin siten, että juuri vaihtuu punaiset saatan sammuttaakkin auton. Alamäet yleensä vapaalla rullaten ja jos saa ajaa vain lyhen matkaa sataa 80 rajoitusten välissä niin ajan sen sit 80. Vajaan 30 työmatkan aikana en ohita kuin selvästi hitaammin ajavat autot, koska perille tulo ei melkein samaa vauhtia ajavien ohittamisella juuri aikaistu. Myöskään 12km moottoritieosuudella harvoin ajan yli 100.
Eniten ihmisissä tuntuu ottavan päähän mun ohittelu. Mutta mitäs pitävät niin pieniä välejä. Jos on auton mentävä väli niin menen siihen, se on muutenkin liian pieni ja yleensä teen siihen sitten suuremman aukon. Paljon turvallisempia ohituksia tulee kun ohittelee yhden tai kaksi autoa kerralla kuin 7 jonos ja ohituksen päättyessä nopeus on luokkaa 150... Ja kun ihmiset valittaa että pitää olla +100 kW auto (normaali painoinen) että pääsee ohi niin se on paska puhetta, taidon puutetta paremminkin. 44 kW ladallakin on aina päästy kaikista sellasista autoista joista ohi oli päästävä.
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne