Sivu 1/1

Raideleveyden kasvatus?

Lähetetty: 14.12.2009 18:31
Kirjoittaja pvdriver
Millä vilpillä tuota ladan raideleveyttä kasvatetaan tuolla kisakäytössä ja tuuninkitouhuissa? Meinaan vaan, mulle tarjottiin VFTS-levikkeitä sopuhintaan, vaan jäin miettimään sitä, että eihän nuo normaalirenkaat näy ollenkaan tuommosten koteloiden alta, kun nyt jo renkaat aika sisässä lokareihin nähden... Alla pari esimerkkikuvaa, millä noista on saatu renkaat noin nätisti kohdalleen? Ei kai noissa kuitenkaan valtavia ~80 et:tä tai puolen metrin spacerikiekkoja?

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Re: Raideleveyden kasvatus?

Lähetetty: 14.12.2009 18:46
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Kyllä noissa vaan aika järeät spacerit on. Eikä tuo et:kään ihan vakio ole.

Re: Raideleveyden kasvatus?

Lähetetty: 14.12.2009 19:21
Kirjoittaja Tooberi
Tee käännetyt vanteet :) ja lisää prikkoja alatukivarren kiittinys pulttien alle, paremmat camber kulmat.

Re: Raideleveyden kasvatus?

Lähetetty: 14.12.2009 19:39
Kirjoittaja START
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... =554&pos=6
ei tarvi olla jaon muuttava mutta kuitenski.
ja sitten vielä aittaa jotkut 7"leveet lähellä 0 olevalla et:llä niin rupee oleen aika lähellä. tossa mallikuvassahan renkaat jää vielä aika kauaksi ainakin takana.

Re: Raideleveyden kasvatus?

Lähetetty: 14.12.2009 20:20
Kirjoittaja rudolf
Noiden spacereiden teko teräksestä on sit varma tapa huonontaa ajo-ominaisuuksia, tulee valtava määrä painoa juurikin sinne väärään paikkaan (jousittamaton massa ja mukavasti vielä varren päässä) ja myös "hyrrävoimat" kasvaa jolloin ohjaus jäykistyy entisestään kovemmassa ajossa, myös suoritusarvot huonontuvat molempiin suuntiin (kiihdytykset ja jarrutukset).
Onhan ne makeet, mutta jos mahdollista ko. palikat kannattaa tehdä soveltuvasta alumiinilaadusta ja kierteisiin sit teräsholkit joilla varmistetaan kierteen kestävyys.

Re: Raideleveyden kasvatus?

Lähetetty: 15.12.2009 16:39
Kirjoittaja START
ei mitään kierteitä, vaan pooripultit. :wink:
ja tosiaan alumiinia se olis hyvä olla. nuo on jäärata autoa varten tehty, koska tarvi saada 15" 4x114,3 vanteet alle. ja loppupeleissä ei ne niin järjettömän painavat ole, ton verran tulee helposti vanteissa ja renkaissakin eroa, ja se on sitten jo paljon isommalla kehällä.
ja seuraavaks joku sanoo että pyörän laakerit kuluu enemmän.. mitä väliä, koska ulkonäköähän tässä vaan haetaan.

Re: Raideleveyden kasvatus?

Lähetetty: 15.12.2009 17:33
Kirjoittaja pvdriver
Eiköhän kisakäytössä kuitenkin haeta juuri ajo-ominaisuuksia tuolla levityksellä, kuitenkin kaikissa noissa kisaladoissakin taitaa renkaat aika nätisti kaaren alla olla, eikä syvällä auton alla...

Re: Raideleveyden kasvatus?

Lähetetty: 15.12.2009 20:43
Kirjoittaja 'aatee'
Käännetytvanteet laita ja 225 kumit :wink:

Re: Raideleveyden kasvatus?

Lähetetty: 15.12.2009 22:37
Kirjoittaja pvdriver
Kisapeliin käännetyt vanteet (muualla kun jokkiksessa) ja 225 piikkigummit??? Nuo on just niitä töhninkihommeleita... :)