110 16v ei käynnisty !
110 16v ei käynnisty !
Tervehdys kerholaiset! Olisi pieni muotoinen ongelma 110 16v 2004 ladani kanssa, johonka te voitte ehkä auttaa? Ladani ei lähde käyntii, kipinä tulee, mutta ei saa polttoainetta. Pumpun sulake oli ehjä ja johdot tarkistettu, johto releeltä pumpulle on kunnossa ja rele pohjaan tulee virrat. Muistaakseni nastat 30, 85 ja 87 meni pumpulle mutta, mihin menee 86? Kun yhdistin 30 ja 87 pumppu käynnistyi ja auto toimi. Mikä mättää onko kellään ideoita missä vika???
Re: 110 16v ei käynnisty !
Se rele on viallinen.
Re: 110 16v ei käynnisty !
Kokeilitko vaihtaa releen?
Kytkit nimittäin releen kärjet yhteen ja näinpä se pumppu alkoi pumpata.
Kun sitten hankit uutta relettä niin katso että siinä on se suojadiodi.
Tällöin järjestelmä ei ala herjata huoltovalolla vääränlaisesta releestä.
Kytkit nimittäin releen kärjet yhteen ja näinpä se pumppu alkoi pumpata.
Kun sitten hankit uutta relettä niin katso että siinä on se suojadiodi.
Tällöin järjestelmä ei ala herjata huoltovalolla vääränlaisesta releestä.
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Re: 110 16v ei käynnisty !
Sen verran kokeilin releen toimintaa että, kun virrotin sitä niin kela ainakin veti. En tiedä muuta releestä, joten oletin että se on kunnossa?
Re: 110 16v ei käynnisty !
Releestähän voi olla kärjet palaneet joten ei yhdistä vaikka vetäisikin.
Mutta vetääkö se rele silloin kun käännät virran päälle eli tuleeko sille heräte?
Mutta vetääkö se rele silloin kun käännät virran päälle eli tuleeko sille heräte?
Re: 110 16v ei käynnisty !
Toisaalta releen toiminnan voi myös kokeilla vaihtamalla sen esim. Flektin releen kanssa päikseen.
Ovat samallaisia. Jos alkaa jekkasemaan releitten vaihdon jälkeen niin silloin vika siinä.
Vaikka eipä sillä, ei nuo iigorin omat "melkein osasin" releet ole kyllä minkään arvoisia, joten niiden vaihtaminen johonkin laadukkaampaan ei varmaan maksa enempää, kuin 5 e per rele(vaikka sieltä motonetistä jos ei muualta tunnu olevan aina kiva hakea)
Nämä releviat kun tahtovat halvauttaa aina paikassa jossa sitä ei tahtoisi.
Ovat samallaisia. Jos alkaa jekkasemaan releitten vaihdon jälkeen niin silloin vika siinä.
Vaikka eipä sillä, ei nuo iigorin omat "melkein osasin" releet ole kyllä minkään arvoisia, joten niiden vaihtaminen johonkin laadukkaampaan ei varmaan maksa enempää, kuin 5 e per rele(vaikka sieltä motonetistä jos ei muualta tunnu olevan aina kiva hakea)
Nämä releviat kun tahtovat halvauttaa aina paikassa jossa sitä ei tahtoisi.
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Re: 110 16v ei käynnisty !
Noh siinähän kävi vanhanaikaiset! Menin ronkkimaan sinne rele kampaan niitä releitä niin se lähti käyntiin. Ilmeisesti syy siinä releessä, mutta ilmeiseti siellä on vielä kosketus häiriö, koska "sähkö" meinaa vähän haista, tai sit joku muu katku 

Re: 110 16v ei käynnisty !
Hmm palovaara.
Käy läpi pieni katsaus liittimiiin ja johtimiin:
-tarvittaessa löysät liittimet voi kiristää => pienellä meisselillä sellainen nasta/lirpake painetaan varovasti sisään ja liitin pääsee putoamaan läpi. Puristetaan pihdeillä varovasti pienemmäksi.
testataan liittimen pitokovuutta releen liittimeen ja kun on hyvä avataan lirpake jne...
-Jos eristeet on jostain hankautuneet, voi vuotovirta aiheuttaa ongelmia, palovaaraa, vikatilanteita ja kaikkea kauheata mitä voi kuvitella
Käy läpi pieni katsaus liittimiiin ja johtimiin:
-tarvittaessa löysät liittimet voi kiristää => pienellä meisselillä sellainen nasta/lirpake painetaan varovasti sisään ja liitin pääsee putoamaan läpi. Puristetaan pihdeillä varovasti pienemmäksi.
testataan liittimen pitokovuutta releen liittimeen ja kun on hyvä avataan lirpake jne...
-Jos eristeet on jostain hankautuneet, voi vuotovirta aiheuttaa ongelmia, palovaaraa, vikatilanteita ja kaikkea kauheata mitä voi kuvitella
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Re: 110 16v ei käynnisty !
Johtimet katsoin jo et niissä ei pitäs olla mitään ongelmaa, mutta rele pohjassa sit onkin oma lukunsa sinänsä. Nehän voi olla löysällä , kun mittailin relepohjasta minne tulee virta ja minne ei yms...
Re: 110 16v ei käynnisty !
Ja semmonen vinkki ketjua seuraaville:
-aina kun mahdollista niin mitatkaa releen takapuolelta, näin säästyy liittimet.
Nämä ohjausyksikön vieressä napottavat releet sulakkeineen on niin ihania, että melkeinpä pitää irroittaa kehikko ohjausyksikön raudasta että saa lisätilaa tutkimiseen.
Mutta kaikin puolin menestystä.
-aina kun mahdollista niin mitatkaa releen takapuolelta, näin säästyy liittimet.
Nämä ohjausyksikön vieressä napottavat releet sulakkeineen on niin ihania, että melkeinpä pitää irroittaa kehikko ohjausyksikön raudasta että saa lisätilaa tutkimiseen.
Mutta kaikin puolin menestystä.
LadaVaz 2111 1,5li STW -01