Sivu 1/1

TUKIVARSIEN ASENNOT?

Lähetetty: 23.1.2010 17:57
Kirjoittaja pvdriver
Mersun jouset laittelin kesällä omaan, silloin jätin melko pitkiksi, eli autosta tuli korkeahko, tukivarret alaspäin, ulosjousto olematon vakioiskareista johtuen, jotka pohjasivat ulospäin, elikkä esim. autoa nostaessa ei rengas tullut juuri ollenkaan ulospäin vaan nousi heti ilmaan. Nyt lyhentelin jousia, nyt ovat tukivarret melko vaakatasossa. Miten niiden kuuluu olla/millaisia alustoja olette käyttäneet jäärata-autoissa? Ei auto nytkään matala ole, niin matala kuin se voi olla 13 tuuman renkailla ja tukivarret suorassa. Takapää on nyt korkean näköinen, sinne ei ole mitään tehty muutakun painoa pudotettu. Pitäisköhän koettaa jousia lyhentää sieltäkin? Siten että kylkilinja olisi vaakasuorassa?

Ainakin tästä kattelin että tukivarret mahtaa olla samassa asennossa kun nyt mullakin, tosin isommat renkaat nostaa maavaran tuommoiseksi... Kuitenkin tukivarsien asennolla kai tärkeämpi vaikutus pyöränkulmiin ja joustovaroihin kuin maavaraan... Etutukivarren väliin olen suunnitellut rikatkin laitettavan, tällöinhän saataisi pyöriin sitä camberia vaan vielä ei ole saanut aikaiseksi.

Re: TUKIVARSIEN ASENNOT?

Lähetetty: 23.1.2010 18:11
Kirjoittaja J-Tech
Älä nyt ihmeessä tosta kuvasta mitään mallia ota,siinä on pyörän ja tukivarsien kulmat päin P#rsettä.auto on kuvan otto hetkellä just valmistunut eikä kulmia ole vielä säädetty.
Ala ja ylätukivarret pitäisi olla kokolailla vaakatasossa ja -camberiakin olisi hyvä olla.

Re: TUKIVARSIEN ASENNOT?

Lähetetty: 23.1.2010 18:52
Kirjoittaja pvdriver
no sitten pitäisi mullakin olla ainakin siellä päin... korkeus nimittäin. perä kyllä vähän korkealla vielä vaan katotaan tuleeko sitä joskus laskettua...

taidan kokeilla niitä rikkoja sinne vähän lauhempana päivänä laittaa...

Re: TUKIVARSIEN ASENNOT?

Lähetetty: 23.1.2010 19:05
Kirjoittaja J-Tech
niin ja casteriakin on hyvä olla enemmän kuin vakio ladassa ja muista säätää auraus kohdalleen negatiivisen camberin lisäyksen jälkeen.