Virran jakaja turbo käyttöön?
Lähetetty: 16.10.2010 13:48
Olis turbo lada projekti menossa. Milläs ootte saanu sytkää myöhästettyä ahtopaineilla?
900t saabin alipainesäätimellä vai millä? on vaa pirun kallis.
Megaa en osta se on varma. Tää on vanhanliiton vehkeitä eli tulee weberin datilla.
Muute rupee pikkuhiljaa olemaa kunnossa mutta sytyttys pitäs rakennella. Hyvä ja halpa.
Edellisistä projekteista tullu hitsailtuu vaa keskipako säätimet jumii ja sytkä myöhäselle ahoilla toiminu jotekii mutta muute ei oikein.
Ja niitä mäntiäkin tullu sulateltua.
Eli vinkkejä millasilla patenteilla ootte saanu hyvin toimimaan?
Monta astetta sytkää pitäs ahoilla myöhästää noin ? toki kuulokkeet päässähän ne säädetään. Tarkotus saada auto toimimaan myös alipaineella.
Edit 20.12.2010
Nyt saatu toimimaan hyvin keskipako ennakkoa rajoittamalla.
Alkuun ajelin ihan vakio jakajalla mutt turbo tuppas punottamaan niin helposti kun sytkä niin myöhäsellä ettei nakuttele. Ahto paineet n.0.5 bar luokkaa
Nyt kun on keski pako ennakko rajattu niin pienillä kierroksilla/tyhjäkäynnillä n. vakio ennakko joten turbo/pakosarjakaan ei enään rupea hehkumaan.
Vakio alipaine säädin käytössä.
Kivasti muuttaa moottorin lunnetta jo tuo vaivanen 0.5 bar
Edit 8.1.2011
jääradalla päässy säätöjä hakemaan lähemmäs bar ahtoja ja ei mitääään ongelmaa paitsi pito.
sytkä ennakkoa etitty kuulokkeet päässä aika kovia ennakoita tuo ladan moottori kestää ettei nakuttele ainoat ongelmat on ollu irtoavat ahtoputket johtuen jumiutuvasta dumpista ja takapyörien pito.
Kun aloitettiin säätämään ladaa kaveri valitteli että ladasta loppuu voima suoralla silloin 0.3 bar kun saatiin säädettyä 0-8-1bar sekin valitus loppui.
Melko hyvin ladan öljyn lämmöt käyttäytyy ainakin talvella ei noussut yli 100C vaikka kenkää sai
Aika villi peli ajaa vakio alustalla.
Seuraavana vuorossa pari paikkaa pohjaan---->dynon kautta konttoeille
900t saabin alipainesäätimellä vai millä? on vaa pirun kallis.
Megaa en osta se on varma. Tää on vanhanliiton vehkeitä eli tulee weberin datilla.
Muute rupee pikkuhiljaa olemaa kunnossa mutta sytyttys pitäs rakennella. Hyvä ja halpa.
Edellisistä projekteista tullu hitsailtuu vaa keskipako säätimet jumii ja sytkä myöhäselle ahoilla toiminu jotekii mutta muute ei oikein.
Ja niitä mäntiäkin tullu sulateltua.
Eli vinkkejä millasilla patenteilla ootte saanu hyvin toimimaan?
Monta astetta sytkää pitäs ahoilla myöhästää noin ? toki kuulokkeet päässähän ne säädetään. Tarkotus saada auto toimimaan myös alipaineella.
Edit 20.12.2010
Nyt saatu toimimaan hyvin keskipako ennakkoa rajoittamalla.
Alkuun ajelin ihan vakio jakajalla mutt turbo tuppas punottamaan niin helposti kun sytkä niin myöhäsellä ettei nakuttele. Ahto paineet n.0.5 bar luokkaa
Nyt kun on keski pako ennakko rajattu niin pienillä kierroksilla/tyhjäkäynnillä n. vakio ennakko joten turbo/pakosarjakaan ei enään rupea hehkumaan.
Vakio alipaine säädin käytössä.
Kivasti muuttaa moottorin lunnetta jo tuo vaivanen 0.5 bar
Edit 8.1.2011
jääradalla päässy säätöjä hakemaan lähemmäs bar ahtoja ja ei mitääään ongelmaa paitsi pito.
sytkä ennakkoa etitty kuulokkeet päässä aika kovia ennakoita tuo ladan moottori kestää ettei nakuttele ainoat ongelmat on ollu irtoavat ahtoputket johtuen jumiutuvasta dumpista ja takapyörien pito.
Kun aloitettiin säätämään ladaa kaveri valitteli että ladasta loppuu voima suoralla silloin 0.3 bar kun saatiin säädettyä 0-8-1bar sekin valitus loppui.
Melko hyvin ladan öljyn lämmöt käyttäytyy ainakin talvella ei noussut yli 100C vaikka kenkää sai
Aika villi peli ajaa vakio alustalla.
Seuraavana vuorossa pari paikkaa pohjaan---->dynon kautta konttoeille