Sivu 1/1

Yksi tapa käyttää Ladaa

Lähetetty: 29.7.2004 13:18
Kirjoittaja kinnkisa

Lähetetty: 29.7.2004 14:41
Kirjoittaja dJONY
Aika kumma juttu :shock:

Miten toi on mahollist?

Lähetetty: 29.7.2004 17:45
Kirjoittaja RTJN65
Siinä meni sitten taas yksi nappis.

Lähetetty: 29.7.2004 19:22
Kirjoittaja Misha
Toi on ihan tyhmää.

Lähetetty: 29.7.2004 19:36
Kirjoittaja Nonnis
Mä en ees tajunnu :oops:

jops

Lähetetty: 29.7.2004 20:15
Kirjoittaja Lada-Jussi
mä en jaksanu miettiä koko juttua, vaikutti sairaalta

Lähetetty: 29.7.2004 21:29
Kirjoittaja Boris
Kyse on ilmeisesti riippuliidosta ja niitten ihmisleijojen hinaamisesta korkeuksiin auton avulla.

Lähetetty: 3.8.2004 20:26
Kirjoittaja Odessa
Joo, ihmisleijailuapa hyvinkin. (Ymmärsin sen porukan rakentaneen aivan vasiten latukan tuohon tarkoitukseen.) Meillä Patokoskella vedettiin pallovarjoa (=laskuvarjosta modifioitu) talvella moottorikelkoilla ja kesällä veneellä. Varsin hauskaa hommaa, jota ei kannata tehdä juuri yli 4m/s tuulessa. Kovemmassa tuulessa alkaa tempoilla ja 'pilotti' on kuin kellon heiluri. Ihmetyttää vain, miten ne ovat saaneet Nappisilmän katolleen. Onhan siinä toki kevyt perä ja voi olla enemmän syynä tuulen suunta kuin noste. Alempana Ounasjokivarressa vetivät kovalla tulella eivätkä saaneet kaveria alas kuin traktorilla kelaamalla. Varjohan tulee nätisti alas, jos löysää vetoköyden, mutta sankkaan kuusikkoon laskeutuminen saattaa käydä hipiälle.

Huomatkaa, että Lada oli ilmailun palveluksessa ja jatkoi palvelusta, kun olivat kääntäneet sen takaisin pyörilleen!

Lähetetty: 25.10.2004 16:52
Kirjoittaja VesQ
Nii vissiin kai siinä oli se varjo ottanut tuuleen niin paljon että oli nostanut ladan ilmaan ja ympäri, kai :D :D

Lähetetty: 25.10.2004 17:00
Kirjoittaja R-J
Huvinsa kullakin. :shock: :(

Lähetetty: 25.10.2004 19:05
Kirjoittaja Boris
Kuinka järeillä leijoilla ne oikeen on sitten lennätelleet, jos auton ovat saaneet käännettyä ympäri? Tietääkö Odessa tästä jotain?

Lähetetty: 26.10.2004 15:57
Kirjoittaja VesQ
Boris kirjoitti:Kuinka järeillä leijoilla ne oikeen on sitten lennätelleet, jos auton ovat saaneet käännettyä ympäri? Tietääkö Odessa tästä jotain?
Ei se varmaan mikään älytön tarvi olla kun sopivassa tuulessa neliön kokonen leija nostaa jo 70-80kg

Lähetetty: 26.10.2004 18:58
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Mun mielestä tuo juttu löytyy kokonaisena ja enemmillä kuvilla varustettuna jonkun käyttäjälistalla olevan kotisivulta. Olen lukenut tuon jutun useampia kuukausia sitten.

Lähetetty: 27.10.2004 19:24
Kirjoittaja Odessa
Boris kirjoitti:Kuinka järeillä leijoilla ne oikeen on sitten lennätelleet, jos auton ovat saaneet käännettyä ympäri? Tietääkö Odessa tästä jotain?
En tiedä pinta-aloista, mutta kyllä patjavarjossa on nostetta aika helvetisti, enemmän kuin pallovarjossa. Patja on periaatteessa siipi,joten sen nostovoima kaiketi lisääntyy vauhdin lisääntyessä hyvin nopeasti. Pallovarjo käyttäytyy nousussa aika kesysti. Ymmärsin, että vetopiste olisi ollut katossa. Ilmeisesti sellainen vapaasti kääntyvä silmukka tms. Siinähän tulee silloin helposti sivulle melkonen veto ja nappis on voinu alkaa pompottaan takatassuja ja niinpä siinä sitten otetaan lipat.