Sivu 1/1

Noniin, nyt se lämppärikenno repesi!

Lähetetty: 9.5.2011 23:43
Kirjoittaja Joen musikka
Taannoin talvella kyselin ja paikkailin STP-sementillä Combin jäähdytysjärjestelmää kun neste haisi ja ikkunat höyryttyi.Tiesin miten p-ka homma on jo flektinkin irrotus!
Näihin aikoihin päästiin ja Vapun tienoilla oireet lisääntyivät.Kun sää lämpeni,rohkaistuin tänä aamuna käymään naapurissa (jossa oli Voiton Päivä eikä erikoismyymälät auki).Kotikaupungissa alkoi sihinä ja etuikkunan höyrystyminen.
Maltillisesti vein auton Cruiserin viereen(lattiamatot litisivät nestettä) ja ryhdyin purkamaan;inhottavaan hommaan jonka voittaa vain kasaus!
Siis:Akun kenkä irti,typerä keskikonsoli varoen pois,sähköjohtoihin napspoikki ja liittimet,surkeat jousikiinnittimet ja ynseät etupuolen ruuvit irti.Ilmaläppävaurioita tulee!Flekti pois ja jopa kennokin näkyy!Tässä vaiheessa epäilys iskee;nestettä näkyy mutta mistä se on peräisin?Säätöhana irti (lenkillä,räikkä ei mahdu)ja tuloputki hylsyllä.Kenno irtoaa,päällä on linnunpesällinen lehtiä ja heinää.
Harjaan ja poistan vanhat tiivisteet,puhaltelen paineilmalla.Vettä sisään ja tulpat aukkoihin,aha,se vuotaa putkipuolen kannen saumasta!
Edesmennyttä setääni nimitettiin Tinuri-Santuksi.
Siispä puhdistin sauman hiomakankaalla,teräsvillalla ja voimakkaalla aerosoliaineella.Pohjustin juotospastalla ja juotin hartsijuotteella ja parisaataawattisella kolvilla.
Leikkasin kumitiivisteet,uusin mutterit ja prikat,trimmasin flektin siivet ja sain kennon ja flektin paikalleen.
Sitten loppui tsemppi joten jatkoa seuraa...

Re: Noniin, nyt se lämppärikenno repesi!

Lähetetty: 12.5.2011 10:22
Kirjoittaja Joen musikka
Viiden kilometrin koelenkki ajettu ja varovaista toiveikkuutta on ilmassa.Konsoliin jäi erinäisiä johtoja irralleen ja muutenkin roikuksiin,täytyy tarkkailla vähitellen mitkä toiminnot puuttuu... :?