Sivu 1/1
21213 Kone takavetoon
Lähetetty: 24.5.2011 14:08
Kirjoittaja Veltto
Konelan todistuksessa ei tätä konetta lue, saako näillä numeroilla olevaa konetta takavetoon katsastettua? Moottorihan on sama kuin takavedon 21073, vai onko näissä joitain eroja?
Re: 21213 Kone takavetoon
Lähetetty: 24.5.2011 14:34
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Venäjällä ei juurikaan tunneta moottoria 21073. Siellä puhutaan aina GM -ruisku Nivasta eli 21213. Liekö tuolla moottorilla myös Bosch -moottorinohjausjärjestelmiä. Olisihan noita kirjoja tuossa joita tutkia, mutta tällainen tieto alkuun riittänee.
Re: 21213 Kone takavetoon
Lähetetty: 24.5.2011 14:53
Kirjoittaja Veltto
Kone on jo 2105 kopassa ja ajossa, kyljessä perinteinen jakaja ja kaasari. Mutta siis ennen konttorille menoa niin löytyiskö sellasta tietoa tosta motista ettei tarvis mitään tehonmittausta tehä ennen muutoskatsastusta. Älkääkä nyt ehottako että ei sitä kukaan huomaa että aja vaan.
Re: 21213 Kone takavetoon
Lähetetty: 24.5.2011 15:02
Kirjoittaja apastori
jos se 1700nen on nii konelan todistus riittää, itellä luki kans toi 21213 lohkossa
Re: 21213 Kone takavetoon
Lähetetty: 24.5.2011 18:18
Kirjoittaja START
ei mulla inssi edes kattonut mitä siinä luki, kysy vaan että minkä kokonen se on.. en ees ole varma numeroista..
Re: 21213 Kone takavetoon
Lähetetty: 24.5.2011 18:36
Kirjoittaja Karvanoppa
Veltto kirjoitti:Konelan todistuksessa ei tätä konetta lue, saako näillä numeroilla olevaa konetta takavetoon katsastettua? Moottorihan on sama kuin takavedon 21073, vai onko näissä joitain eroja?
Katsastustilanteessahan ei sitten kannata tätä asiaa ottaa erikseen puheeksi.

Re: 21213 Kone takavetoon
Lähetetty: 24.5.2011 20:35
Kirjoittaja pikku-maukka
kyseessä on kaiketi 1,7 litrainenkone, ja se on sama kuin tuo 21073
ja jos se on sumessa kilvissä olleesta ladasta otettu tarkemmin takavedosta
niin siitä löytyy tuo 21073 merkintäkin.
se siaitsee virranjakajan reijän alapuolla olevassa tasaisessa kohtaa lohkonsivussa ja se 21073 on siihen aikas pienellä stanssattu. että kannattaa katsella niin ei tuu ongelmaa et saa kilpiin
Re: 21213 Kone takavetoon
Lähetetty: 24.5.2011 20:43
Kirjoittaja pressa
pikku-maukka kirjoitti:...takavedosta niin siitä löytyy tuo 21073 merkintäkin.se siaitsee virranjakajan reijän alapuolla olevassa tasaisessa kohtaa lohkonsivussa ja se 21073 on siihen aikas pienellä stanssattu...
Siis ellei tuota stanssausta löydy niin sen voi siihen lyödä, ja sitten pikeä päälle ja konttorilla kun rasselilla pyyhkiin niin löytää...
Re: 21213 Kone takavetoon
Lähetetty: 25.5.2011 9:52
Kirjoittaja Veltto
Kiitoksia vinkeistä, mutta on se aikas hassua ja typerää maksaa muutoksesta jos mulla otteessa lukis sitten että vaihdettu se ja se moottori ja sitten kun konetta kurkkais pellin alta niin siellä oiskin ihan eri numerot! Sittenhän on ihan sama vaikka en tätä muutosta tekiskään. On siellä nytkin eri numerot lohkon kyljessä kun mitä otteella/mallikilvessä lukee.
Joo ja konetta purkaessa ja putsatessa siellä kyllä oli muitakin numeroita muistaakseni juurikin siellä virranjakajan luona.
Mutta edelleen löytyykö mitään dokumenttia että tämän saisi näillä kissakokoisilla 21213 numeroilla leimaan ilman muita todisteluja koneesta.
Re: 21213 Kone takavetoon
Lähetetty: 25.5.2011 20:07
Kirjoittaja apastori
siellä jakajan kupeessa pitäis olla joka tapauksessa se 21073 - stanssaus, se riittää konelan todistuksen kanssa...
mulle inssi sano et jos ne koneet on keskenään samanlaisia ulkonäöltään niin sitä ei kiinnosta et mikä kone siellä on kun jarru- ja alustamuutoksia et tarvise tehdä kuitenkaan....
Re: 21213 Kone takavetoon
Lähetetty: 27.5.2011 0:18
Kirjoittaja pikku-maukka
kyllä sieltä ne kummatki pitäs löytyy jos inssi rupee siitä 21213 mäkisee niin voi kertoo et samaa lohkoa käytetty myös nivassa jota tuo 21213 tarkottaa. saa olla aika toope inssi ettei usko kun ryssähän ei tunnetusti hyvää osaa poista käytöstä pikku seikkojen takia
Re: 21213 Kone takavetoon
Lähetetty: 27.5.2011 7:53
Kirjoittaja Veltto
Nyt muutos tehty, eipä niistä numeroista niin kiinnostuttu oltu ja tosiaan se konelan lapussa oleva numerosarja löytyi öljynsuodattimen yläpuolelta ja oli helppo lukea kun lohko oli talvella putsattu ja maalattu. Lähinnä kysyivät että mikäs näistä lapun koneista sulla nyt siellä on.