Lada 1500S 21053 "Square"
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lada 1500S 21053 "Square"
Miksi moottoria voi pyörittää vasta sitten kun kytkinlevyn vaihtaa?? Kun laitata auton vaihteen vapaalle niin voit kammen päästä moottoria pyörittää. Kerhon kokoontumisissakin myynnissä (hinta jotain 5e) olleella 38mm lenkkiavaimella onnistuu helposti...
Re: Lada 1500S 21053 "Square"
Tai jos vaivautus ruuvaamaan tulupat irti koneesta niin ettei siinä oo puristusta niin sehän suattas pyöriä ihan paljain käsin kääntämällä...
Ei voi olla nuin vaikiata pyörittää moottoria.
Ei voi olla nuin vaikiata pyörittää moottoria.
Re: Lada 1500S 21053 "Square"
Ei sen koneen pyörittäminen varmaankaan niin vaikeaa ole, mutta kun oon tottunut kammen käytön helppouteen!
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Lada 1500S 21053 "Square"
mitenhän kauan siellä teidän amiksessa menee moottorin pyörittämiseen jos ei satu kampea olemaan, vai teettekö edes muuta kun kiillotatte siellä...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Lada 1500S 21053 "Square"
Mikähän tässä nyt on jutun juoni?pvdriver kirjoitti:mitenhän kauan siellä teidän amiksessa menee moottorin pyörittämiseen jos ei satu kampea olemaan, vai teettekö edes muuta kun kiillotatte siellä...
Kammella moottorin pyörittäminen on yksinkertaisesti paras ja helpoin tapa moottorin pyörittämiseen jos starttia ei lasketa...
Ja minä en ole ikinä tällläseen venttiilejä säätänyt.
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Lada 1500S 21053 "Square"
Ja kun venttilikoneiston kopan laitat takaisin, niin varmista/tarkista. Kun laitat auton käyntiin, ettei vuoda öljyä..
itsellä kävi sillain , että kopan takapäästä lipsahti tiiviste huonosti ja auton alla mukava öljyläikkä
itsellä kävi sillain , että kopan takapäästä lipsahti tiiviste huonosti ja auton alla mukava öljyläikkä
Re: Lada 1500S 21053 "Square"
Ihan samaa mietin.pvdriver kirjoitti:mitenhän kauan siellä teidän amiksessa menee moottorin pyörittämiseen jos ei satu kampea olemaan, vai teettekö edes muuta kun kiillotatte siellä...
Jos mukautusmiskyky eri tilanteisiin on tuota luokkaa, on turha haaveillakkaan autoasentajan urasta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 1500S 21053 "Square"
No jos rehellisiä ollaan niin saisivat opettaa vaikka edes sitä kiillotusta! Mitähän me ollaan hallipäivinä tässä jaksossa tehty... öö ... vaihdettu 3 pyttyseen Ecotecin paskaan venakopan tiiviste, otettu parit savut ja pesty yks kuppanen Opel, ainii ja väliajat istuttu. Ja hallia on 4 päivänä viikossa.
Välillä tekemisen puutteessa on tullut ihan vaan mentyä auttamaan ykkösvuoden oppilaita!
Mutta asiaan, ei tuo venojen säätö mikään ylitsepääsemätön juttu todellakaan ole, kaikki uusi vaan epäilyttää alkuun. Eilen kävin kaverini luona jossa tämä Lada sijaitsee ja tarkastelin asioita niin ei se olekkaan niin hankala kuin mitä alkuun kuvittelin! Case is closed!
Välillä tekemisen puutteessa on tullut ihan vaan mentyä auttamaan ykkösvuoden oppilaita!
Mutta asiaan, ei tuo venojen säätö mikään ylitsepääsemätön juttu todellakaan ole, kaikki uusi vaan epäilyttää alkuun. Eilen kävin kaverini luona jossa tämä Lada sijaitsee ja tarkastelin asioita niin ei se olekkaan niin hankala kuin mitä alkuun kuvittelin! Case is closed!
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Lada 1500S 21053 "Square"
Tänään olen menossa taas kaverini luo jonka luona tämä auto on. Meinasin tehdä pienen seosanalyysin tulppien värin perusteella. Tulppinahan on siis NGK BP6ES. Nuo seokset vähän epäilyttää koska kun auton laittaa käyntiin ilman ryyppyä ( sitähän ei edes tässä ole! ) hanki mustuu putken kohdalla tähän tapaan: www.youtube.com/watch?v=9WaxCWjwBto&feature=related
Ainoa ero on että Chrysler näyttää paremmalta kuin kanttis ja 440ci koneesta 400ci "downstroked" V8 pitää parempaa ääntä...
Mutta asiaan takaisin!
Missähän olis vika? Vai onko missään edes vikaa? Autolla ajetaan aina 2500-6000 kierroksilla ja 2 kurkkua ei käytetä juuri nimeksikään.
Onko mahdollista että pakoputki on vaan itsessään niin täynnä nokipaskaa että sitä lentää sieltä vaikka kuinka kauan ulos ennen kuin se on sen verran puhdas että sitä ei enää lennä?
Ainoa ero on että Chrysler näyttää paremmalta kuin kanttis ja 440ci koneesta 400ci "downstroked" V8 pitää parempaa ääntä...
Mutta asiaan takaisin!
Missähän olis vika? Vai onko missään edes vikaa? Autolla ajetaan aina 2500-6000 kierroksilla ja 2 kurkkua ei käytetä juuri nimeksikään.
Onko mahdollista että pakoputki on vaan itsessään niin täynnä nokipaskaa että sitä lentää sieltä vaikka kuinka kauan ulos ennen kuin se on sen verran puhdas että sitä ei enää lennä?
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Lada 1500S 21053 "Square"
Taitaa olla mahdollista. Itse ostin nykyisen käyttikseni 9/2010 vanhalta papparaiselta ja edelleen puskee karstoja putkistostalada.h.s kirjoitti:Onko mahdollista että pakoputki on vaan itsessään niin täynnä nokipaskaa että sitä lentää sieltä vaikka kuinka kauan ulos ennen kuin se on sen verran puhdas että sitä ei enää lennä?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Lada 1500S 21053 "Square"
Tyypillistä...Uitukki kirjoitti:Taitaa olla mahdollista. Itse ostin nykyisen käyttikseni 9/2010 vanhalta papparaiselta ja edelleen puskee karstoja putkistostalada.h.s kirjoitti:Onko mahdollista että pakoputki on vaan itsessään niin täynnä nokipaskaa että sitä lentää sieltä vaikka kuinka kauan ulos ennen kuin se on sen verran puhdas että sitä ei enää lennä?
Mutta seokset oli tulppien mukaan aivan kunnossa! Eli siinä ei ole ongelmaa.
Mutta lämppärin kotelosysteemi on kanttiksissa aika ikävä koota! Purettiin kaverini kanssa se koska puhallin piti sa*tanan pahaa ryminää. Ropelli otti kiinni, no sitä piti vähän asentaa, mutta sen systeemin kokoaminen ei enää kaikkine muoviosineen onnistunutkaan.
Jos jollain on halvalla myydä sitä lämppärin koppahäkkyrää niin voisin ostaa. Kyllä sieltä nytkin lämpöä tulee mutta se ohjautuu sinne mihin se vaan haluaa eli jalkatilaan. Vaikka ilmavirta ohjautuu ties mihin, niin ikkunat pysyy siltä kirkkaina!
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 526
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 1500S 21053 "Square"
Kappas, minun autostanihan on kehkeytynyt aikas pitkä viestiketju Käyttäjän lada.h.s kanssa asensimme sitä lämppäriä sen ikävän äänen takia ja saatiin paha ääni kitkettyä pois. Autoni on vieläkin lämmin mutta ikävä kyllä lämpiää nyt hitaammin kuin ennen Kaikki lämpö tulee jaloille ja hytin lämpiämisessä kestää nyt hieman kauemmin kuin ennen asennusta, mutta se ei haittaa mitenkään merkittävästi, antaa koneen lämmitä kunnolla ennen ajamista niin pian on ikkunat täysin sulat T-paita päälläkin tarkenee ihan hyvin
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Lada 1500S 21053 "Square"
Juu pitihän tästä sellanen tehdä! Tuskin pahastut?Ladaritari kirjoitti:Kappas, minun autostanihan on kehkeytynyt aikas pitkä viestiketju
Ladassa tarkenee aina!Ladaritari kirjoitti:T-paita päälläkin tarkenee ihan hyvin
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Lada 1500S 21053 "Square"
Huomenna olisi toveri " Ladaritarin " kanssa tarkoituksena aloittaa kytkinremontti ja laatikon vaihto ja venojen säätö!
Kytkin on aivan loppu, siis säätökin on aivan lopussa ja kytkin luistaa jopa ykkösellä... Vaihteisto vaihtuu rutisevien 2 ja 3 vaihteiden takia, 4 vaihteinen tulee 5 lovisen tilalle.
Kytkin on aivan loppu, siis säätökin on aivan lopussa ja kytkin luistaa jopa ykkösellä... Vaihteisto vaihtuu rutisevien 2 ja 3 vaihteiden takia, 4 vaihteinen tulee 5 lovisen tilalle.
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990