Outoja autoja

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Minkähänlaisia olivat Goliathin polttoaineen suihkutuksella varustetut 2-tahti koneet
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja samarai »

Varmaankin hyvin samanlainen kuin tässä DKW:

http://www.dkw-elge.com/doc45.htm
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Tuossa annetaan ymmärtää, että suorasuihkutteinen 2-tahtimoottori on erittäin edistyksellinen.

Silti niitä käytetään melko rajallisesti?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Eikös 2-tahtiset moottorikelkat ole nykyään aika monetkin suorasuihkuja, esim. Lynxin E-Tecit ja Ski-Doon vastaavat mallit samalla Rotaxin koneella. 4-tahtiset moottorikelkat on yleistyneet ja nykyään ovat jo melko nopeita ja taloudellisia ja kevyitäkin, mutta 2t 800 E-Tecin veroista kulkijaa ei vakio-nelarikelkoista ehkä vieläkään löydy. Myös kulutus todella pientä. Perämoottoreissakin sama E-TEC -tekniikka käytössä, esim. Evinrude. Moottoripyörissä ja mopoissakin on yleinen systeemi, esim. Aprilian mopoissa ollut jo yli 10 vuotta suorasuihkutus (DiTech tai joku). Tuossapa ne taitaa 2-tahtikoneiden yleisimmät käyttöalat nykyään ollakin sahojen lisäksi.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Evinrudet ainakin Kipparin testissä pärjännyt monta vuotta hyvin.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tämmöistä Rottinkimersua huutokaupataan ensi tiistaina Nixmanneissa.
Puiset puskurit ja 38 hv:n moottori.
Hunta-arvio 40000-50000€.
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tällainen "KIA Retona" osui silmään, ei varmaan ole kuulunut Delta-Auton maahantuontiin?

Kuva

http://auto.soov.ee/kuulutused/soiduautod/kia/retona

Mitähän varten tuulilasin alapuolella on nuo saranat? Onkohan ne pelkästään "koristeena"?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Lancia Beta Trevi
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

samarai kirjoitti:Tällainen "KIA Retona" osui silmään, ei varmaan ole kuulunut Delta-Auton maahantuontiin?

Kuva

http://auto.soov.ee/kuulutused/soiduautod/kia/retona

Mitähän varten tuulilasin alapuolella on nuo saranat? Onkohan ne pelkästään "koristeena"?
Rättikatto versiossa aukii Ikkuna.että tuostakin saattaa saada rätillisen...
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Viisi autoa, yhteinen sylinteritilavuus 1700 ccm.
Tällaisia Kleinschnittger etuvetoisia alumiinikorisia autoja valmistettiin 3000 kpl 50-luvun Saksassa.
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

NelivatoJapanista jo 1937. Kurogane:
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Pavlovits kirjoitti:Viisi autoa, yhteinen sylinteritilavuus 1700 ccm.
Tällaisia Kleinschnittger etuvetoisia alumiinikorisia autoja valmistettiin 3000 kpl 50-luvun Saksassa.
Kuva
Oliko noi jotain tivoliautoja?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kyllä ne olivat ihan tieliikenteeseen tarkoitettuja.

https://de.wikipedia.org/wiki/Kleinschnittger
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kahdesmiljoonas Ooppeli oli Kapitän, jossa muuten kromatut osat olivat kullitettuja.

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tämmöinen ZAZ olisi ollut hauska nähdä luonnossa. Saattaa olla ettei se koskaan ollut tämän näköinen. Olisiko Pyhimys-Volvo innoittanut.
Kuva

Specifications:
Cars 1969 KD.
Engine: power 30 hp at 4000 rev / min.
Displacement: 887 cc.
Weight: 500 lbs.
Speed: 120 km/hour.

By the mid-60s in our country is ripe paradoxical situation in which a high-Tribune managers and production workers reported the activities of giant plants, and the population is still only dreaming about your own car.

In these circumstances there was such a thing as amateur automotive. By one group of designers and enthusiasts created the available units of the factory cars of their dreams. Most have failed at the welding frame of rusty pipes, someone actually managed to get behind the wheel, but those happy exceptions faded into history. In memory of the passion of domestic motorists stayed in the "Museum of crews and vehicles," an unusual exhibit.

In 1963 a small group of enthusiasts started to create his Homebrew series of five identical machines, known as KD. Cars were sporty coupe "2+2". The basis of the fiberglass body was space frame made of pipes. It was installed components and assemblies from the series "Zaporozhets ZAZ-965". Also, the layout has been retained rear-engine four-cylinder air-cooled power of 30 HP, which provided a top speed of 120 km / h.

The group of founders included six cars. The closing date of construction of the series is 1969. Its style, the swiftness of lines car KD was the complete opposite of serial industrial production. The uniqueness of this case not only in professional design and workmanship, but also that home-made car was put on stream.

Currently, the car is under restoration and we, with the permission of the author, give the picture of the book Zakharova "Pictures of cars."
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin