Soneran palvelut
Soneran palvelut
...toimivat hyvin, ainakin myyntipuoli. Harva se viikko tarjotaan uutta edullista nettiyhteyttä ja ilmaiseksi tai lähes ilmaiseksi jos jonkinlaista kylkiäistä. Mutta annas olla jos ilmenee jotain vikaa. Sitten meneekin vaikeaksi.
Viikon alusta alkoi laajakaistayhteys pätkimään. Silloin kun toimi, nopeus oli vain puolet siitä luvatusta nimellisnopeuden puolikkaasta. Yritin löytää puhelinnumeron, jonne vikailmoituksen voisi tehdä. Mission impossible. Lopulta sain sellaisen numeron Soneran liittymiä kauppaavasta myymälästä. Alkoi melkoinen rumba tyyliin: jos kysymys on asiasta A, paina X. Loputtoman näpyttelyn jälkeen Robottinainen ilmoitti yhdistävänsä vikailmoituksiin. Nytkö pääsin kertomaan viasta? Ei puhettakaan. Langalla oli Robottiäijä, joka kertoi palvelun toimivan puheentunnistuksella. Loputtoman vuoropuhelun jälkeen pääsin kertomaan robotille onko kysymyksessä a) kokonaan toimimaton yhteys, b) pätkivä yhteys vai c) hidas yhteys. Kohtaa d) pätkivä ja hidas yhteys ei voinut valita. Robottiäijä ei luvannut mitään muuta kuin lähetellä joskus tulevaisuudessa tekstiviestin.
Viikon alusta alkoi laajakaistayhteys pätkimään. Silloin kun toimi, nopeus oli vain puolet siitä luvatusta nimellisnopeuden puolikkaasta. Yritin löytää puhelinnumeron, jonne vikailmoituksen voisi tehdä. Mission impossible. Lopulta sain sellaisen numeron Soneran liittymiä kauppaavasta myymälästä. Alkoi melkoinen rumba tyyliin: jos kysymys on asiasta A, paina X. Loputtoman näpyttelyn jälkeen Robottinainen ilmoitti yhdistävänsä vikailmoituksiin. Nytkö pääsin kertomaan viasta? Ei puhettakaan. Langalla oli Robottiäijä, joka kertoi palvelun toimivan puheentunnistuksella. Loputtoman vuoropuhelun jälkeen pääsin kertomaan robotille onko kysymyksessä a) kokonaan toimimaton yhteys, b) pätkivä yhteys vai c) hidas yhteys. Kohtaa d) pätkivä ja hidas yhteys ei voinut valita. Robottiäijä ei luvannut mitään muuta kuin lähetellä joskus tulevaisuudessa tekstiviestin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Soneran palvelut
Itselläni joskus yhteys pätki ja oli erittäin hidas. Silloin oli juuri tuo sähköposti osoite lopetettu mihin olisi voinut reklamoida. Vikanumeroon soittaessa vastasi silloin robotti mutta yhden valinnan jälkee ihminen oli puhelimessa. Keskustelun lopputulos oli että yhteys on hyvä ja minä olen vain turhan hätäinen kun haluan liikkuvan laajakaistan olevan edes puolet maksetusta nopeudesta (liittymäsopimuksessa sanotaan että maksat suurimmasta mahdollisesta nopeudesta, mutta sitä nopeutta ei mitenkään taata). No määräaikaisen liittymän olessa loppusuoralla menin kilpailialle avaamaan liittymän, sille luvattiin joku nopeus ja kuukauden koeaika. Mikäli ei toimi kunnolla saa palauttaa eikä maksa mitään. Seuraavaksi menin sonerakauppaan ja lopettamaan määräaikaisen sopimukseni. Soneraaupassa ehdottivat heti että vaihdettaisiinko kuitenkin ensin se mokkula koska noissa vanhoissa ollut pätkimis ongelmaa ja muutenkin ovat hitaita, vaihto voitaisiin suorittaa siten että tuot mokkulan ja saat tilalle heti uuden paremman mallin. Ilmoitin jo tehneeni ratkaisuni että en vitsi ruveta enää vaihtamaan, kaupassa kuitenkin ihmettelivät miksi ei vaihtoa ollut ehdotetu "vikapalvelun" puolelta koska pätkimisongelma oli tiedossa. Siihen en osannut heillekkään vastata ja kiitin kauppiasta hyvästä palvelusta liittymän lopettamisen tiimoilta ja käskin välittää tietoa eteenpäin että vanha asiakas on kuitenkin jo rahaa tuonut firmaan ja toisi vastakin mikäli "tuote" olisi kunnossa. Kyllähän nuo uusien liittyjien lahjat ja lahjukset ovat varmasti hintaampia kuin vanhan asiakkaan satunnaiset laite vaihdot...
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Soneran palvelut
Juuri pakkasin nettitikun lähtemään takaisin Telefinlandille. Poika onnistui sössimään liittymän suljetuksi ja Soneralta tuli kirje jossa oli ohje minne soitetaan että liittymä avataan uudestaan. Pavlovitsin kuvaamalla tavalla 4-5 minuuttia pelleilemällä pääsin jonottamaan, siis vain jonottamaan, ei sieltä kukaan vastannut. Telefinlandin asiakaspalvelusta ei kukaan vastannut. Tänään jo vastattiin yllättävän nopeasti mutta sieltä vaan yhdistettiin tuonne samaan paikkaan jossa saa ainoastaan jonottaa, seitsemän minuuttia jaksoin ja katkaisin puhelun ja kaivoin teippirullan esille jolla suljin kuoren jossa tikku parisen viikkoa sitten tuli ja huomenna lähtee sitten takaisin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Soneran palvelut
Voiko missään saada hyvää ja halpaa palvelua?
Silmälaseistani putosi ja hukkui semmoinen pieni ruuvi, jolla linssi kiristyy pantaan. Tänään menin Synsam-optikolle ja jo pelkäsin, että siellä sanotaan ettei noita muualta ostettuja laseja korjata tai että jos korjataankin, korjaus maksaa vähintään kymmenen euroa. Tyttö laittoi siihen uuden ruuvin ja kertoi laittaneensa siihen ja toiseenkin ruuviin jotain lukitetta. Putsasi lasit perusteellisesti ja taivutteli sangat minulle paremmin sopivaksi. Hinta 2 euroa.
Silmälaseistani putosi ja hukkui semmoinen pieni ruuvi, jolla linssi kiristyy pantaan. Tänään menin Synsam-optikolle ja jo pelkäsin, että siellä sanotaan ettei noita muualta ostettuja laseja korjata tai että jos korjataankin, korjaus maksaa vähintään kymmenen euroa. Tyttö laittoi siihen uuden ruuvin ja kertoi laittaneensa siihen ja toiseenkin ruuviin jotain lukitetta. Putsasi lasit perusteellisesti ja taivutteli sangat minulle paremmin sopivaksi. Hinta 2 euroa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Soneran palvelut
Joku kuukausi sitten sauniksen ADSL pimeni iltasella, modeemi ei enää noussut linjalle. Soitin aamulla vikailmoitusnumeroon ja sieltä vastasi lähes samantien joku, joka oikeasti tiesi jopa asiasta jotain. Totesi hetken kuluttua, että keskuksen päässä on jotain pimentynyt ja joudutaan lähettämään asentaja paikalle ja että menisi pari päivää ennen kuin saadaan korjattua. No, illalla netti toimi taas.
En jaksa edes muistaa koska viimeksi operaattorilla (josko ikinä):
A) joku vastaa puhelimeen lähes heti
B) puhelimeen vastannut henkilö tietää oikeasti asiasta. Normaalistihan vastaavassa tilanteessa vängätään aina ne samat rituaalit, että heidän päässä ei ole mitään vikaa ja siinä sitten toistellaan puhelimessa modeemin virtojen katkomista sata kertaa. Lopuksi asiaa tutkitaan vaihtelevan ajan verran, jonka jälkeen asiakkaan rikkinäiset laitteet kokevat ihmeparantumisen.
C) joku asia tulee hoidettua etuajassa
D) jää positiivinen fiilis saadusta palvelusta
No, ehkä kerran elämässä näinkin voi käydä, sitä pätkivää hissimusiikkia on sitten vastaavasti saanut kuunnella tuntitolkulla vuosien varrella.
En jaksa edes muistaa koska viimeksi operaattorilla (josko ikinä):
A) joku vastaa puhelimeen lähes heti
B) puhelimeen vastannut henkilö tietää oikeasti asiasta. Normaalistihan vastaavassa tilanteessa vängätään aina ne samat rituaalit, että heidän päässä ei ole mitään vikaa ja siinä sitten toistellaan puhelimessa modeemin virtojen katkomista sata kertaa. Lopuksi asiaa tutkitaan vaihtelevan ajan verran, jonka jälkeen asiakkaan rikkinäiset laitteet kokevat ihmeparantumisen.
C) joku asia tulee hoidettua etuajassa
D) jää positiivinen fiilis saadusta palvelusta
No, ehkä kerran elämässä näinkin voi käydä, sitä pätkivää hissimusiikkia on sitten vastaavasti saanut kuunnella tuntitolkulla vuosien varrella.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Soneran palvelut
Aikalailla samanlaiset kokemukset itselläkin Saunalahden vikanumerosta, kun yhteys meni parisen kuukautta sitten aika ajoin jatkuvasti poikki. Vika saatiin jo puhelimessa samantien paikallistettua vialliseen modeemiin - ja uudella modeemilla yhteys tosiaan toimi heti normaalisti. Jäi kyllä hyvä mieli tästä palvelusta, koska tällä kaverilla oli todella halua ja taitoa selvittää se vikaongelma.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Soneran palvelut
Sonerasta puhutaan...Elisaan meillä ollaan tyytyväisiä, telefinlandiin en enää liity tässä elämässä. Silloin alkuaikoina myyntiin taidettiin panostaa, olisko 1 asiakaspalvelija ollut töissä. Jonotusaika ei aina tainnut mahtua tuntiinkaan.
warre 353w sedan,
Re: Soneran palvelut
Ennenkuin Sonera alkaa paikallistaa vikaa Robotti pelottelee, että jos vika on heidän, homma on ilmainen, mutta jos vika on asiakkaan laitteessa tai asetuksissa, vian selvittely maksaa 99,50€. Haluatko todella jatkaa?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Soneran palvelut
Minulla oli joku DNA:n liittymä.Vantaan Hakkilassa kentät romahti nolliin,vaikka Kainuun korvessa pystyi soittamaan.Ajatella 25km säteellä asui 1 000 000 ihmistä,eikä kentää
.Agressiiviset myyjät soitti harva se päivä,milloin olisi tarjolla Ylermi,Hilma tai Onni jotka olisivat vieläkin edullisempia.Viimeinen niitti oli se kun puhelimella oli ostettu limsoja ja pelattu visailupelejä joita en harrsta,enkä limsoja juo.Asian tiimoilta oli oikein MOT ohjelma jossa 85v pappa oli mukamas soitellut parilla tonnilla pornopuheluita.....jäljet johtivat venäläistaustaiseen firmaan.Nyt minulla on Saunalahden re-paid liittymä ja puhelinlaskujen hinnat tippu 2/3:aa.


Re: Soneran palvelut
Vastaavaa tapahtui itsellekin joskus markka-aikaan kun Telia oli vielä itsenäinen operaattori. Tuolloin mainostivat 1000mk ilmaista puheaikaa joten tuli liittymää vaihdettua, mutta heti ensimmäinen laskukin oli 800mk luokkaa kun ne aikaisemmin olivat Radiolinjalla alle 100mk.. Oli kuulemma tilattu soittoääniä ja logoja ym. vaikka minulla tuolloin oli wanha Ericssonin puhelin johon ei kumpaakaan saanutJaska HKI kirjoitti:Minulla oli joku DNA:n liittymä.Vantaan Hakkilassa kentät romahti nolliin,vaikka Kainuun korvessa pystyi soittamaan.Ajatella 25km säteellä asui 1 000 000 ihmistä,eikä kentää![]()
.Agressiiviset myyjät soitti harva se päivä,milloin olisi tarjolla Ylermi,Hilma tai Onni jotka olisivat vieläkin edullisempia.Viimeinen niitti oli se kun puhelimella oli ostettu limsoja ja pelattu visailupelejä joita en harrsta,enkä limsoja juo.Asian tiimoilta oli oikein MOT ohjelma jossa 85v pappa oli mukamas soitellut parilla tonnilla pornopuheluita.....jäljet johtivat venäläistaustaiseen firmaan.Nyt minulla on Saunalahden re-paid liittymä ja puhelinlaskujen hinnat tippu 2/3:aa.

Njet problem, normal katastroof 

Re: Soneran palvelut
Aika sama kun Jaskalla, tuli katseltua DNA:n pelleilyä vajaan vuoden verran, onneksi ei ollut oma liittymä, mutta sellainen jota joutui hallinnoimaan duunin takia. Montahan perkeleen tuntia yhteensä joutui odottamaan aspaan pääsyä kaikkien mitä uskomattomimpien laskusekoilujen, tuplalaskutusten, aiheettomien maksumuistutuksien ja muiden kämmäysten takia? Auta armias kun piti laskutusosoitetta muuttaa, soitin 4 kertaa samasta asiasta ja mitään ei tapahtunut. No oli ainakin perintätoimistolle hommia kun laskut ei ikinä eksy omiin käsiin...rahaahan se vaan on.
Vuosikausia oli Elisa itsellä, nyt vaihdoin Saunalahteen ja puhelinlasku tippui noin puoleen. Ja aspaankin pääsee soittamalla aina heti, eikä 20-30 minuutin jälkeen niinkuin DNA:lle. Tosin DNA:lle ei kannata soittaa, koska oli asia mikä tahansa ei mitään muutosta kuitenkaan tapahdu.


Vuosikausia oli Elisa itsellä, nyt vaihdoin Saunalahteen ja puhelinlasku tippui noin puoleen. Ja aspaankin pääsee soittamalla aina heti, eikä 20-30 minuutin jälkeen niinkuin DNA:lle. Tosin DNA:lle ei kannata soittaa, koska oli asia mikä tahansa ei mitään muutosta kuitenkaan tapahdu.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Soneran palvelut
Iitelle laitettu ulkomaan puhelu estot, mutta olin ulkomailla niin tietenkin sen kuukauden laskussa tuli maksu ulkomaan puheluista vaikka en ole yrittänytkään/soittanutkaan ulkomailla. Hinta oli joku 50 senttiä mutta ei sitä maksettu vaan soitettiin Elisalle ja sanottiin että asia on niin ja näin ei makseta. Vastaus: Otamme teihin lähi aikoina yhteyttä. Ei ole tullut mitään yhteyden ottoa mutta ei kyllä sitä maksettu eikä valituksia tullut. Eikä ole eka kerta Elisalla kun laskussa on tullut laskua vaikka estot.
Lada 1500S axtec vm94
Lada on kunnon ralliauto sutii ja paukkuu!

Lada on kunnon ralliauto sutii ja paukkuu!

Re: Soneran palvelut
Vastaavaa kävi juuri saunalahden kanssa. Mulla on kaksi liittymää ja mukana kulkee aina DNA:n kortti tuoreella puhelimella, kun kotona seisoo Saunalahdella varustettu wanha Nokia 1100 jossa ei nettiä eikä multimediaviestejä tms.. Vaan laskussa oli kuitenkin datasiirtoa 0,64€naksu007 kirjoitti:Iitelle laitettu ulkomaan puhelu estot, mutta olin ulkomailla niin tietenkin sen kuukauden laskussa tuli maksu ulkomaan puheluista vaikka en ole yrittänytkään/soittanutkaan ulkomailla. Hinta oli joku 50 senttiä mutta ei sitä maksettu vaan soitettiin Elisalle ja sanottiin että asia on niin ja näin ei makseta. Vastaus: Otamme teihin lähi aikoina yhteyttä. Ei ole tullut mitään yhteyden ottoa mutta ei kyllä sitä maksettu eikä valituksia tullut. Eikä ole eka kerta Elisalla kun laskussa on tullut laskua vaikka estot.

Njet problem, normal katastroof 

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Soneran palvelut
Liittymän irtisanomisvahvistus tuli postissa Telefinlandilta. Ja vielä kehtasivat pyytää jättämään palautetta miksi ei ollut Telefinlandin palveluun tyytyväinen. Jätin palautetta että voisivat hommata muutaman henkilön puhelimeenkin vastaamaan tai edes sinne tekniseen asiakaspalveluun hommata sähköpostiosoitteen.AI kirjoitti:Juuri pakkasin nettitikun lähtemään takaisin Telefinlandille.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Soneran palvelut
Operaattoreilla on tietoinen valinta ettei vikapalveluun ole s-postiosoitetta eikä puhelimeen vastaajia kuin muutama. Näillä toimilla he ovat varmistaneet ettei vikoja pystytä ilmoittamaan. Itsekin kärsin monia pitkiäkin nettikatkoja kun ei ollut kanavaa ilmoittaa, joskus toki ajoin sonerapisteeseen valittamaan (heillä oli joku oma suora numero, mistä heti saivat tiedon mikä missäkin on vikana).AI kirjoitti: voisivat hommata muutaman henkilön puhelimeenkin vastaamaan tai edes sinne tekniseen asiakaspalveluun hommata sähköpostiosoitteen.