Tänään korjasin virtalukon pohjan. Siis pohja irti, pöydälle palasiksi. Kosketinpintaa painava jousi oli kiertynyt kosketinlevyn ympäri siten että kosketinnatsat vastasi jouseen. Väännelty jousta siten ettei enää pääse vastaamaan. (ongelmana siis oli että virta jäi päälle vaikka avaimet kourassa).
Jäi vaan mietityttämään että mikä tarkoitus on valkoisella muovimötikällä joka sisältää vaihtokärjet. Osa siis kuuluu virtalukon pohjaan ja painetaan avainpesään pohjaa asennettaessa.
Lada 110 virtalukon pohja
Re: Lada 110 virtalukon pohja
Ilmaisee että ovi on auki ja virta-avaimet virtalukossa jos virrat on pois päältä. Prioran virtalukossa tuota ei onneksi ole...
Re: Lada 110 virtalukon pohja
Jaakkima kirjoitti:Ilmaisee että ovi on auki ja virta-avaimet virtalukossa jos virrat on pois päältä. Prioran virtalukossa tuota ei onneksi ole...
Kiitos nopeasta vastauksesta, ei siis vaikuttane auton toimintaan vaikka ei olisikaan paikallaan koko mölikkä. ? Kun ainoastaan asennossa jossa avain on sisässä, kärjet liikkuvat. Kun avainta pyöräytetään niin kärjet palautuvat alkuperäiseen asentoonsa.
Re: Lada 110 virtalukon pohja
Mielestäni kärjet on koko ajan kiinni, kun avain on virtalukossa ja heräte piippaukselle otetaan ovitunnisteista. En tosin ole järjestelmää kovin tarkkaan tutkinut, mutta toimii vaikkei sitä paikoilleen laittaisikaan. Itselle tämä tuli eteen kun vaihdoin Prioran virtalukon pelkästään että pääsin erillisestä käynnistykseneston pampulasta eroon.
Re: Lada 110 virtalukon pohja
Tosiaan omassa laatokassani on pimputukset poistettu kuten myös ajonesto piirin vaihdolla. Ei siis ollu mitään merkitystä oliko klöntti paikoillaan eli ei. Ja ajoneston ledikin puristettu pihdeillä pimeäksi 
