Taka jarru valo ei palaa
Taka jarru valo ei palaa
Eli auto Lada 110 stw 1,5 16 V 2000 vuosmalli ja jarruvalo takaluukussa eli "LED" kisko ei palaa siihen tulee 9 V mutta riittääkö se vai tarviiks se 12 V? olen putsanu liittimet onko se sileen että se on vaan rikki? Pitäis saada toimimaan koska auto pitäis menee katsastukseen huomenna.....
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Taka jarru valo ei palaa
Onko tämä pakollinen? Pelaavatko varsinaisissa takavaloissa olevat jarruvalot?
Jos pelaavat niin eikö sen pitäisi riittää katsastuksen hyväksyntään?
Jos pelaavat niin eikö sen pitäisi riittää katsastuksen hyväksyntään?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Kannattaa säännöllisesti avata sulakerasia ja nitkutella jokaista relettä ja sulakkeita. Muistaakseni kyllä johto tuolle takajarruvalolle haarautui jostain sieltä takaa niin, että ensin meni johto vasemmalle jarruvalolle, sitten siitä oikealle ja mahdollisesti sen jälkeen sinne ylös, tai jotain tuommoista. Joskus noiden takavalojen litteiden liittimien metallijohtimet menevät lyttyyn sen naaraspuolisen liittimen sisään, joten tarkastapa tuo omastasi. Pienellä ruuvimeisselillä sen metallijohtimen voi onkia sieltä takaisin paikoilleen.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Kyllä ne muut palaa kun joulukuusissa
ja kaikki muut valot toimivat niin kun pitää. Yritin katoo mitä sitä vaivaa mutta en tullu mitää viisamiks. Katotaan mikä K1 äjä sanoo huomena mun hienosta autosta 

Olemassaolevat valot pitää toimia, mutta 2000 vuosimallissa ei lisäjarruvalo ole vielä pakollinen. Nopein katsastus korjaus on laittaa päälle "rämä mutta maksettu" tai joku muu tarra. Toki varmasti paikalliselta shelliltäkin voi takalasitarran saada...PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Onko tämä pakollinen?
Muistini mukaan ihan 12 volttia pitäisi paneelille tulla. Oletko kokeillut antaa suoraan sähköä syttyykö? Joskus on itse paneelin sisältäkin juotoksia hapettunut irti.
Se on ylälaidassa eil ei ikunassa ja mä kyll epäilen vähän et se katsoo vähän oudosti jos siin on joku tarra kun se e i ole ikkunan kohalla vaan "lepassa" joka tulee vähän takakontti ulos päi viel. Jos se nyt sanoo jotain siit niin toivon että se tulee kun huomautus ja et se ei hylkää se vaan sen vuoks.
Auto meni katsastuksessa läpi. Aino huomautus oli ett piti kiristää käsijarru ja se on kiristetty nytten. Todella helppo tehdä se
Ja tän kunniaks öljy ja suodatin + sytytystulppien vahto seuraava viikolla
Ei sanonu mitä takajarru valosta eli se saa jäädä
Kiitos kaikista vinkeistä
Ja hyvää kesään jatkua kaikille!

Kiitos kaikista vinkeistä