VAZ-21023 - 1984 - Lada 1500 Combi deluxe "nappiscombi"
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: Lada 1500 Combi DL -84
Täytyy sitten rassata sitä pistoketta, että saisi kummassakin Ladassa sen toimimaan.
Lähtihän se yläpallonivel kun rautakangella väänsi avuksi. Alapallo lähtikin melko helposti.
Jarrulevyt ja -letku pitäisi myöskin vaihtaa.
Lähtihän se yläpallonivel kun rautakangella väänsi avuksi. Alapallo lähtikin melko helposti.
Jarrulevyt ja -letku pitäisi myöskin vaihtaa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 1500 Combi DL -84
Jarrut on nyt kunnossa. Jarruputkikin meni letkua vaihtaessa mutta onneksi oli helppo vaihtaa tuo oikea etukulma.
Täytyy huomenna käydä renkaat suuntaamassa mutta jotain muuta vikaa ohjauksessa silti on kun etupää ilmassakin on jäykkä.
Onkohan pyyhkijänmoottoria mahdollista avata ja korjata? Vai onko jollain myydä ehjää?
Täytyy huomenna käydä renkaat suuntaamassa mutta jotain muuta vikaa ohjauksessa silti on kun etupää ilmassakin on jäykkä.
Onkohan pyyhkijänmoottoria mahdollista avata ja korjata? Vai onko jollain myydä ehjää?
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 1500 Combi DL -84
Oletko tarkistanut, että ohjaussimpukassa on öljyä? Sitä voi säätää, lenkkiavaimella höllää kiristysmutteria ja tylpällä meisselillä säätää. Jos koitat löysätä vähän. Katso nyt kuitenkin öölit ensin.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Lada 1500 Combi DL -84
Kyllä sen moottorin voi purkaa ja mahdollisuuksien mukaan korjatakin. Itsellä muistaakseni putsaus ja uudelleen rasvaus riitti. Hieman hankalahko irroittaa, mutta kyllä se sieltä lähtee...Flaiman kirjoitti:Jarrut on nyt kunnossa. Jarruputkikin meni letkua vaihtaessa mutta onneksi oli helppo vaihtaa tuo oikea etukulma.
Täytyy huomenna käydä renkaat suuntaamassa mutta jotain muuta vikaa ohjauksessa silti on kun etupää ilmassakin on jäykkä.
Onkohan pyyhkijänmoottoria mahdollista avata ja korjata? Vai onko jollain myydä ehjää?
Re: Lada 1500 Combi DL -84
Sain avattua moottorin mutta muovit halkeili aika pahasti. En rasvaa älynnyt uusia, vanhaa kyllä oli ihan reilusti jäljellä. Käytönpuutteessa oli tuo lakannut toimimasta, kädellä kun liikutti pyykijää niin alkoi moottorin avullakin liikkua.
Torstaiksi sain ajan renkaitten suuntaukseen.
Tuli haettua konttorilta ehjät kilvetkin, 18€ kustansi ja vanhat täytyi palauttaa.
En ole vielä oppinut tankkaaman sillein ettei bensaa tulisi yli. Vähän kun huonosti suuntaa pistoolin taikka vaihtaa asentoa niin yli tulee. Ja bensaraita kyljessä aina.
Torstaiksi sain ajan renkaitten suuntaukseen.
Tuli haettua konttorilta ehjät kilvetkin, 18€ kustansi ja vanhat täytyi palauttaa.
En ole vielä oppinut tankkaaman sillein ettei bensaa tulisi yli. Vähän kun huonosti suuntaa pistoolin taikka vaihtaa asentoa niin yli tulee. Ja bensaraita kyljessä aina.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 1500 Combi DL -84
Työnnä pistooli niin pitkälle kun vaan menee (piti olla muistaakseni vielä jotenkin oudossa asennossa). Itse otan aina täyteen ja sen oppii sitten jo hieman ennen täyttymistä hiljentelemään pensan virtausta, kun kattoo lukemat pumpulta paljonko jo menny tankkiin. Jotain 33-37l yleensä tulee tankkailtua.Flaiman kirjoitti: En ole vielä oppinut tankkaaman sillein ettei bensaa tulisi yli. Vähän kun huonosti suuntaa pistoolin taikka vaihtaa asentoa niin yli tulee. Ja bensaraita kyljessä aina.
Niin ja onhan korkki itsessään ehjä, siis se kumitiiviste sielä korkin "sisällä", muutoin loiskahtelee yli kurveissa...
Re: Lada 1500 Combi DL -84
Nimenomaan tankatessa tulee yli. korkki on ehjä. Vaatii vaan sitten keskittymistä enemmän kuin sedanin tankkaus.Laabani kirjoitti:Työnnä pistooli niin pitkälle kun vaan menee (piti olla muistaakseni vielä jotenkin oudossa asennossa). Itse otan aina täyteen ja sen oppii sitten jo hieman ennen täyttymistä hiljentelemään pensan virtausta, kun kattoo lukemat pumpulta paljonko jo menny tankkiin. Jotain 33-37l yleensä tulee tankkailtua.Flaiman kirjoitti: En ole vielä oppinut tankkaaman sillein ettei bensaa tulisi yli. Vähän kun huonosti suuntaa pistoolin taikka vaihtaa asentoa niin yli tulee. Ja bensaraita kyljessä aina.
Niin ja onhan korkki itsessään ehjä, siis se kumitiiviste sielä korkin "sisällä", muutoin loiskahtelee yli kurveissa...
Vielä pahempi on autot joissa on varkaudenestosysteemit, niissä jos ei pistoolia työnnä pohjaan niin kusee kaikki kintuille.
Ensimmäistä kertaa pesinkin tämän auton, vain ulkoa. Sisältä täytyy sitten mikäli poutakelejä joskus vaan tulisi. Ei mikään maailman siistein maalipinnalta. Kattokouruista maalit lähtenyt ja paikoitellen kasvaa sammalta.
Takalasinpyyhkijän laitoin kiinni. Tarkkaa puuhaa ettei sulka hyppää lasista yli.
Takalasinlämmittimessä toimii vain kolme ylintä lankaa.
Ajovaloumpiot eriparia, ulkonäkösyistä täytyy vaihtaa samanlaisiksi sitten kun sopivat ja sopivan hintaiset vastaan tulee.
Pimeällä mittaristo heijastuu ikävästi peiliin. Ainoastaan säkkipimeässä, katuvaloalueella ei sitä onneksi tee.
Peruuttaessa häiritsee, täytyy kokeilla että sammuttaa valot, vaan näkeeköhän sitten nokkaa ollenkaan, että missä se huitelee.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 1500 Combi DL -84
Renkaat kävin suuntaamassa. Casterinkin olisivat säätäneet mutta ilmeisesti tehtaan jäljiltä säätöprikat oli umpinaisia niin ei sitten säädetty. Lisäksi yksi pusla heikossa kunnossa, joka ilmeisesti vähän muuttaa kulmia.
Ohjaus vähän keveni kun eilen laitoin öljyä simpukkaan. Täytyy vähän löysätä ja katsoa tuleeko klappia liikaa.
Jarrunesteen vähentymisestä ilmoittavan merkkivalon sain toimimaan kun ostin kohollisen korkin ja laitoin teipinpeitossa olleet piuhat kiinni. Tiedä sitten että vilkkuuko valo kun ajaa kuoppaisella tiellä.
Ohjaus vähän keveni kun eilen laitoin öljyä simpukkaan. Täytyy vähän löysätä ja katsoa tuleeko klappia liikaa.
Jarrunesteen vähentymisestä ilmoittavan merkkivalon sain toimimaan kun ostin kohollisen korkin ja laitoin teipinpeitossa olleet piuhat kiinni. Tiedä sitten että vilkkuuko valo kun ajaa kuoppaisella tiellä.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 1500 Combi DL -84
Jarrunesteen vähenemisvalo ei vilkkunut kuopissa, eli homma kunnossa siltä osin.
Öljynpaineanturin vaihdoin uuteen, paineet sain näyttämään kierroksilla nyt vähän päälle neljää (mitälie yksikköä).
Puolaltahan kierroslukumittari signaalin ottaa. Täytyy katsoa saisiko liittimet putsaamalla sen toimimaan.
Tuli imuroitua sisätilat. Pölyjen pyyhkiminen jääkööt huomiseen. Tuli imuroitua kaatuvan takapenkin altakin, hiekkaa ja havunneulasia oli että letkussa ropisi.
Varaosien hakumatkalta palatessa rekka päättikin kiilata eteen samalle erkanemiskaistalle sulkuviivan päältä. Ehdin onneksi reagoida vilkkuun, että selvisin sadekelissä lukkojarrutuksella ja töötin painamisella.
Kotiin päin mentäessä ohjaus muuttui veltommaksi ja veti hieman ojaan päin, ajoin kaupan pihaan ja huomasin renkaan olevan aavistuksen vajaa. Tein kauppaostokset, jonka jälkeen tuli mieleen, että aiemmin päivällä imuroidessa tuli huomattua ettei pumppua ole työkalukassissa, vararenkaastakaan ei oikein apua ollut kun oli tyhjempi kuin alla oleva, se olikin ollut jo tiedossa ja laiskuutta jäänyt täyttämättä. Renkaassa näytti ilmaa kuitenkin olevan, että lähimmälle huoltsikalle pääsi hyvinkin ajamaan. Siitä ei ollutkaan kuin muutama kilometri kotiin.
Pari kuvaakin tuli otettua.
Öljynpaineanturin vaihdoin uuteen, paineet sain näyttämään kierroksilla nyt vähän päälle neljää (mitälie yksikköä).
Puolaltahan kierroslukumittari signaalin ottaa. Täytyy katsoa saisiko liittimet putsaamalla sen toimimaan.
Tuli imuroitua sisätilat. Pölyjen pyyhkiminen jääkööt huomiseen. Tuli imuroitua kaatuvan takapenkin altakin, hiekkaa ja havunneulasia oli että letkussa ropisi.
Varaosien hakumatkalta palatessa rekka päättikin kiilata eteen samalle erkanemiskaistalle sulkuviivan päältä. Ehdin onneksi reagoida vilkkuun, että selvisin sadekelissä lukkojarrutuksella ja töötin painamisella.
Kotiin päin mentäessä ohjaus muuttui veltommaksi ja veti hieman ojaan päin, ajoin kaupan pihaan ja huomasin renkaan olevan aavistuksen vajaa. Tein kauppaostokset, jonka jälkeen tuli mieleen, että aiemmin päivällä imuroidessa tuli huomattua ettei pumppua ole työkalukassissa, vararenkaastakaan ei oikein apua ollut kun oli tyhjempi kuin alla oleva, se olikin ollut jo tiedossa ja laiskuutta jäänyt täyttämättä. Renkaassa näytti ilmaa kuitenkin olevan, että lähimmälle huoltsikalle pääsi hyvinkin ajamaan. Siitä ei ollutkaan kuin muutama kilometri kotiin.
Pari kuvaakin tuli otettua.
Viimeksi muokannut Flaiman, 9.4.2015 23:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 1500 Combi DL -84
Kävin vähän löysäämässä simpukkaa ja nyt tuntuisi hyvältä ainakin renkaat ilmassa ja paikallaan käännellen.
Takavalonlasit ostin ja vanhat lasit irrotin mutten vielä laittanut uusia paikalleen kun ajattelin uusia polttimot, joita ei kotosalta löytynytkään.
Takavalonlasit ostin ja vanhat lasit irrotin mutten vielä laittanut uusia paikalleen kun ajattelin uusia polttimot, joita ei kotosalta löytynytkään.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 1500 Combi DL -84
Takavalonlasit vaihdoin, pientä muotoheittoa on uustuotantolaseissa. Mennyt aika haperoksi nuo tiivisteet, etenkin lampun pohjan ja lasin välinen.
Ohjauskin on jo ihan ajettava.
Mittariston irrotin eikä takana ollut samanlaisia löystyviä muttereita mitä kanttilampun mittaristossa. Kierrosmittarin takana olevia johtoja liikuttelemalla sai mittarin toimimaan hetkeksi. Abikot on tiukkoja paitsi mittarin sisältä työntyvät päät vähän liikkuvat. Meneeköhän mittarin sisäiseksi viaksi.
Ohjauskin on jo ihan ajettava.
Mittariston irrotin eikä takana ollut samanlaisia löystyviä muttereita mitä kanttilampun mittaristossa. Kierrosmittarin takana olevia johtoja liikuttelemalla sai mittarin toimimaan hetkeksi. Abikot on tiukkoja paitsi mittarin sisältä työntyvät päät vähän liikkuvat. Meneeköhän mittarin sisäiseksi viaksi.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 1500 Combi DL -84
Moro!Flaiman kirjoitti:Takavalonlasit vaihdoin, pientä muotoheittoa on uustuotantolaseissa. Mennyt aika haperoksi nuo tiivisteet, etenkin lampun pohjan ja lasin välinen.
Ohjauskin on jo ihan ajettava.
Mittariston irrotin eikä takana ollut samanlaisia löystyviä muttereita mitä kanttilampun mittaristossa. Kierrosmittarin takana olevia johtoja liikuttelemalla sai mittarin toimimaan hetkeksi. Abikot on tiukkoja paitsi mittarin sisältä työntyvät päät vähän liikkuvat. Meneeköhän mittarin sisäiseksi viaksi.
Miten kiekkakellon sait irti? Reistaa nimittäin itsellänikin... Kerro, jos keksit jonkun "vian"?
Re: Lada 1500 Combi DL -84
Koko mittaristo pois. Sitten kun se on irti niin kierrät kiekkamittarin takaa muistaakseni 2 mutteria auki ja kas mittari on irtiLaabani kirjoitti:Moro!
Miten kiekkakellon sait irti? Reistaa nimittäin itsellänikin... Kerro, jos keksit jonkun "vian"?
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Lada 1500 Combi DL -84
Sateessa pääsee vettä aika reippaasti peräkontin luukun sisään. Luukun kun avaa niin pitkän aikaa tulee saranapalkin sisältä läpivientikumin alta vettä.
Ikkunatiiviste ei tunnu olevan kiinni joka kohdasta ja kromilistakin pullahtanut pois yläkulmasta. Tai sitten luukun tiivisteen ohi menee vettä suoraan sinne saranan sisään.Täytyy letkulla päästää vettä ja katsoa jospa vuotokohta löytyy.
Moottoritila tuli pestyä ja vahattua, tuli sitten lopuksi huomattua, että lohkoa en pessyt ollenkaan.
Ratinkin käänsin suorempaan. Ei edes kopsahtanu leukaan vaikka mutteri olikin niin vähän jengoilla että lähti mukana.
Jännitteensäätimen vaihdoin mutta silti valot välkkyy. Lisäksi on disko moottoritilassa kun kyseisessä säätimessä on jotku ledit jotka vilkkuu punaisena ja vihreänä.
Äänenvaimentimista löytyi reikä kun putken vuotokohtaa selvittelin. Motonetissä 38€ näytti Combin takapönttö maksavan.
Ikkunatiiviste ei tunnu olevan kiinni joka kohdasta ja kromilistakin pullahtanut pois yläkulmasta. Tai sitten luukun tiivisteen ohi menee vettä suoraan sinne saranan sisään.Täytyy letkulla päästää vettä ja katsoa jospa vuotokohta löytyy.
Moottoritila tuli pestyä ja vahattua, tuli sitten lopuksi huomattua, että lohkoa en pessyt ollenkaan.
Ratinkin käänsin suorempaan. Ei edes kopsahtanu leukaan vaikka mutteri olikin niin vähän jengoilla että lähti mukana.
Jännitteensäätimen vaihdoin mutta silti valot välkkyy. Lisäksi on disko moottoritilassa kun kyseisessä säätimessä on jotku ledit jotka vilkkuu punaisena ja vihreänä.
Äänenvaimentimista löytyi reikä kun putken vuotokohtaa selvittelin. Motonetissä 38€ näytti Combin takapönttö maksavan.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 1500 Combi DL -84
Tarkistappa ainakin latauksen ja pääsulakkeen kontaktit. Monesti noita kun pyörittelee ja hieman kiristää kontaktia niin heittää vilkkumasta. Ja jos on vielä vanhat venäläiset sulakkeet niin vaihda ne länsimaisiin. Saa silläkin kontaktia parannettua kun ovat hieman pidempiä.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88