Lada 110 festival valojen ongelma

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
sepi60

Lada 110 festival valojen ongelma

Viesti Kirjoittaja sepi60 »

Appeni autoon tuli seuraava vika: auton käynnistyessä syttyy vain etuvalot. Valokytkimestä kytkettäessä syttyvät myös takavalot. Onko kyseessä relevika vai jotain pahempaa? Sulakkeet tarkistettu ja huoltoasemalla eivät osanneet muuta tutkiakaan. Onko vietävä maahantuojalle korjattavaksi vai saako kotikonstein korjattua?
Ongelmana on se että usein valot jäävät päälle ja aiemmin kun auton sammutti niin valotkin sammui.
Kiitos tiedosta etukäteen!
Jouska

Re: Lada 110 festival valojen ongelma

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Hei,

Satakympistä ei ole kokemuksia, mutta minun mielestä kyseessä lienee pikkuvika, jota kannattaa yrittää ensin ratkoa itse. Ainakin tuo rele kannattaisi vaihtaa toiseen, mieluummin johonkin länsimaiseen releeseen ja katsoa tuleeko mitään muutosta oireisiin. Nyt nämä kosteat syys ilmat aiheuttavat juuri tällaisia pikkuvikoja.

Kerran minulle kävi hassu tapaus Samaran kanssa. Kävin hakemassa jotain tavaratilasta ja kun löin takaluukun kiinni, niin ajovalot syttyivät palamaan, nimenomaan vain edessä paloivat lamput. Relevika oli kanssa tuossa omassa vikana.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
samarai
Lada kerhon jäsen

Re: Lada 110 festival valojen ongelma

Viesti Kirjoittaja samarai »

Mulla oli Samarassa joku vuosi sitten tuollainen sama vika - etuvalot jäi palamaan sammuttaessa. Vian paikannus selvisi, kun napauttamalla sulakekotelon kanteen valot sammuivat. Vika korjaantui vaihtamalla uusi rele sulakekoteloon.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin