Nivan neliveto takavetoisen koriin

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Nivan neliveto takavetoisen koriin

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Jossakin naksahti ja rupesin mietiskelemään millaisella työmäärällä nivan nelivetosysteemit olis sovitettavis kanttilampun koppaan...?

Siis jäärata-autoon, ei tieliikenteeseen... Ja yleensäkkin että kestäiskö nuo nivan hilut tuollaista käyttöä...?

Ja tiedän ettei tuos oo mitään järkeä, sitä ei tartte tulla kertomaan...
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

kappa12 kirjoitti:Jossakin naksahti ja rupesin mietiskelemään millaisella työmäärällä nivan nelivetosysteemit olis sovitettavis kanttilampun koppaan...?

Siis jäärata-autoon, ei tieliikenteeseen... Ja yleensäkkin että kestäiskö nuo nivan hilut tuollaista käyttöä...?

Ja tiedän ettei tuos oo mitään järkeä, sitä ei tartte tulla kertomaan...
ite suunittelin samaa joskus 90 luvulla mutta tekemättä jäi
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

jaketech racinteam kirjoitti:
kappa12 kirjoitti:Jossakin naksahti ja rupesin mietiskelemään millaisella työmäärällä nivan nelivetosysteemit olis sovitettavis kanttilampun koppaan...?

Siis jäärata-autoon, ei tieliikenteeseen... Ja yleensäkkin että kestäiskö nuo nivan hilut tuollaista käyttöä...?

Ja tiedän ettei tuos oo mitään järkeä, sitä ei tartte tulla kertomaan...
ite suunittelin samaa joskus 90 luvulla mutta tekemättä jäi
Alkaa vaan olla samalla jääradalla subaruis turbotkin, niin jotain pitää keksiä että Ladalla kerkiää mukaan...
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Viesti Kirjoittaja START »

melkeen lähtisin kokonaan jostain muusta ottamaan koko tekniikan, ilman alennusvaihteistoa. epäilen että sen etuakseliston kanssa joutuu aika paljon muutoksia tekemään. vaikka mistä sitä tietää kun ei moista oo tullu tehtyä.
voimaa vaan ja kunnon piikit niin kyllä sillä takavedollakin jotenkin pärjää
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

START kirjoitti: voimaa vaan ja kunnon piikit niin kyllä sillä takavedollakin jotenkin pärjää
nii mutta ne 4 vetävää pyörää lukoilla varustettuna lähtee mutkasta erilailla ku 2 vetonen :lol:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

No joo, subarun nelivetovehkeitä kaveri jo tuohon kauppas...

Meidän jääradalla ei saa ajaa piikillä ollenkaan, kestää rata paremmin kun se on pellolle jäädytetty...

Kuvia tutkiskelin ja totesin että tuon etuperän kans saattaa olla vähä haastetta, vois olla helpompi sovittaa jonkun muun auton voimansiirto... :(
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Leikkaat molemmat korit alareunasta ja vaihdat koppia keskenään :lol:
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10211
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

siirtää koko voimalinjan ja pyöränripustukset takavedon koriin, vähän voi etupäässä olla sovittelemista ja keskitunnelia pitää avartaa ja taka kardaania pidentää, joskus itsekin leikkinyt ajatuksella... tosin enempi innostais Samaran nelivetoistaminen esim. keskimoottorinen S-proto perustui kai pitkälti nivan tekniikkaan moottori, vaihteisto, keskitasauspyörästö, akseleista en tiedä, toisaalta taas normi Samaraan sovellettu Golfin synkromallin tasauspyörästöjä sekä sen lisäksi voimaa välitetty ihan vain käyttäen normaaleja vetoakseleita tuotantomalleista. Netistä löytyi jostain rakenne kaavio (VAZ-21099 4x4 Victory) siitä vaan puuhaamaan, tehkää juttu pravdaan samalla :)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Aika hillitön idea, eiköhän se kannata unohtaa nastarenkailla turha sudittelu ja iskeä piikit alle niin pääsee vähän ajamisen makuun!!

Jos nastarenkailla köröttelyä haluaa/täytyy harrastaa niin, eiköhän kannata ostaa ihan jonkun tehtaan tekemä halpa kilvetön nelikko :) Ja siihen uudet hyvät nastat.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

toktornivako kirjoitti:Leikkaat molemmat korit alareunasta ja vaihdat koppia keskenään :lol:
taitaa tulla ladan kopassa kone keulan ulkopuolelle jos suparun alustalla laitaa :lol:
suparussa keula ylitystä enemän ku takaveto ladassa koska suparussa kone on etuakselin etupuolella.
ainaki tuossa oli mikä mulla oli jäärata/siviili autona hetken aikaa.
mutta mukava laitos oli ajaa ku oppi viemää, hitsilukko takana ja normi nastarenkailla oli nopee vehje, napsi noita 2 vetosia iltapalaksi jokka ajo piikeillä :lol:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

jaketech racinteam kirjoitti:
toktornivako kirjoitti:Leikkaat molemmat korit alareunasta ja vaihdat koppia keskenään :lol:
taitaa tulla ladan kopassa kone keulan ulkopuolelle jos suparun alustalla laitaa :lol:
:
:( Eikös tässä oltu Nivaa ja takavetosta naittamassa?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Vastaa Viestiin