Nivan neliveto takavetoisen koriin
Nivan neliveto takavetoisen koriin
Jossakin naksahti ja rupesin mietiskelemään millaisella työmäärällä nivan nelivetosysteemit olis sovitettavis kanttilampun koppaan...?
Siis jäärata-autoon, ei tieliikenteeseen... Ja yleensäkkin että kestäiskö nuo nivan hilut tuollaista käyttöä...?
Ja tiedän ettei tuos oo mitään järkeä, sitä ei tartte tulla kertomaan...
Siis jäärata-autoon, ei tieliikenteeseen... Ja yleensäkkin että kestäiskö nuo nivan hilut tuollaista käyttöä...?
Ja tiedän ettei tuos oo mitään järkeä, sitä ei tartte tulla kertomaan...
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin
ite suunittelin samaa joskus 90 luvulla mutta tekemättä jäikappa12 kirjoitti:Jossakin naksahti ja rupesin mietiskelemään millaisella työmäärällä nivan nelivetosysteemit olis sovitettavis kanttilampun koppaan...?
Siis jäärata-autoon, ei tieliikenteeseen... Ja yleensäkkin että kestäiskö nuo nivan hilut tuollaista käyttöä...?
Ja tiedän ettei tuos oo mitään järkeä, sitä ei tartte tulla kertomaan...
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin
Alkaa vaan olla samalla jääradalla subaruis turbotkin, niin jotain pitää keksiä että Ladalla kerkiää mukaan...jaketech racinteam kirjoitti:ite suunittelin samaa joskus 90 luvulla mutta tekemättä jäikappa12 kirjoitti:Jossakin naksahti ja rupesin mietiskelemään millaisella työmäärällä nivan nelivetosysteemit olis sovitettavis kanttilampun koppaan...?
Siis jäärata-autoon, ei tieliikenteeseen... Ja yleensäkkin että kestäiskö nuo nivan hilut tuollaista käyttöä...?
Ja tiedän ettei tuos oo mitään järkeä, sitä ei tartte tulla kertomaan...
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin
melkeen lähtisin kokonaan jostain muusta ottamaan koko tekniikan, ilman alennusvaihteistoa. epäilen että sen etuakseliston kanssa joutuu aika paljon muutoksia tekemään. vaikka mistä sitä tietää kun ei moista oo tullu tehtyä.
voimaa vaan ja kunnon piikit niin kyllä sillä takavedollakin jotenkin pärjää
voimaa vaan ja kunnon piikit niin kyllä sillä takavedollakin jotenkin pärjää
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin
nii mutta ne 4 vetävää pyörää lukoilla varustettuna lähtee mutkasta erilailla ku 2 vetonenSTART kirjoitti: voimaa vaan ja kunnon piikit niin kyllä sillä takavedollakin jotenkin pärjää
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin
No joo, subarun nelivetovehkeitä kaveri jo tuohon kauppas...
Meidän jääradalla ei saa ajaa piikillä ollenkaan, kestää rata paremmin kun se on pellolle jäädytetty...
Kuvia tutkiskelin ja totesin että tuon etuperän kans saattaa olla vähä haastetta, vois olla helpompi sovittaa jonkun muun auton voimansiirto...
Meidän jääradalla ei saa ajaa piikillä ollenkaan, kestää rata paremmin kun se on pellolle jäädytetty...
Kuvia tutkiskelin ja totesin että tuon etuperän kans saattaa olla vähä haastetta, vois olla helpompi sovittaa jonkun muun auton voimansiirto...
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin
Leikkaat molemmat korit alareunasta ja vaihdat koppia keskenään
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin
siirtää koko voimalinjan ja pyöränripustukset takavedon koriin, vähän voi etupäässä olla sovittelemista ja keskitunnelia pitää avartaa ja taka kardaania pidentää, joskus itsekin leikkinyt ajatuksella... tosin enempi innostais Samaran nelivetoistaminen esim. keskimoottorinen S-proto perustui kai pitkälti nivan tekniikkaan moottori, vaihteisto, keskitasauspyörästö, akseleista en tiedä, toisaalta taas normi Samaraan sovellettu Golfin synkromallin tasauspyörästöjä sekä sen lisäksi voimaa välitetty ihan vain käyttäen normaaleja vetoakseleita tuotantomalleista. Netistä löytyi jostain rakenne kaavio (VAZ-21099 4x4 Victory) siitä vaan puuhaamaan, tehkää juttu pravdaan samalla
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin
Aika hillitön idea, eiköhän se kannata unohtaa nastarenkailla turha sudittelu ja iskeä piikit alle niin pääsee vähän ajamisen makuun!!
Jos nastarenkailla köröttelyä haluaa/täytyy harrastaa niin, eiköhän kannata ostaa ihan jonkun tehtaan tekemä halpa kilvetön nelikko Ja siihen uudet hyvät nastat.
Jos nastarenkailla köröttelyä haluaa/täytyy harrastaa niin, eiköhän kannata ostaa ihan jonkun tehtaan tekemä halpa kilvetön nelikko Ja siihen uudet hyvät nastat.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin
taitaa tulla ladan kopassa kone keulan ulkopuolelle jos suparun alustalla laitaatoktornivako kirjoitti:Leikkaat molemmat korit alareunasta ja vaihdat koppia keskenään
suparussa keula ylitystä enemän ku takaveto ladassa koska suparussa kone on etuakselin etupuolella.
ainaki tuossa oli mikä mulla oli jäärata/siviili autona hetken aikaa.
mutta mukava laitos oli ajaa ku oppi viemää, hitsilukko takana ja normi nastarenkailla oli nopee vehje, napsi noita 2 vetosia iltapalaksi jokka ajo piikeillä
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Nivan neliveto takavetoisen koriin
Eikös tässä oltu Nivaa ja takavetosta naittamassa?jaketech racinteam kirjoitti:taitaa tulla ladan kopassa kone keulan ulkopuolelle jos suparun alustalla laitaatoktornivako kirjoitti:Leikkaat molemmat korit alareunasta ja vaihdat koppia keskenään
:
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.