Lada 2107 turbotus

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
vazpoeg
Viestit: 102
Liittynyt: 30.10.2013 18:59
Paikkakunta: Suomussalmi/Kajaani

Lada 2107 turbotus

Viesti Kirjoittaja vazpoeg »

Joo anteeksi kun kysyn, mutta minkälaisella putkella ahtopaineet ohjataan turbolta välijäähdyttimelle ja siitä kaasarille. Kestääkö Silikoniletku vai pitääkö olla jotain vahvempaa :?:
Ja miten sytön säätö??? on mietitty alipainekelloa, mutta vaatiiko se virranjakajan vaihtoa????
Kaasarina on joku weber 36 kurkuilla.
Turboksi tulossa obel recordin vakio.
Ei oo tosiaan itellä hirveästi tietoa asiasta.
Lada 2107 turbo projekti
IG- bacon_garage
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Lada 2107 turbotus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=3&t=36009

http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=3&t=29629

http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=3&t=29629

Ja monen monituista muuta turbo kikotinta löytyy. Ensimmäinen rojekti on minun, ja sieltä löytyy kyselyitä ja kuvia ahtoputkista yms. Samasta topicista löytyy myös kaasarin muutoksista. Sekä kaikesta muustakin. Muista kahdestakin löytyy hyvää tekstiä ja kuvia. Kunhan jaksaa lukea ja opiskella voi projektistasi jotain tullakkin. Pitää tietää mitä tekee, muuten saattaa käydä koneelle huonosti...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
vazpoeg
Viestit: 102
Liittynyt: 30.10.2013 18:59
Paikkakunta: Suomussalmi/Kajaani

Re: Lada 2107 turbotus

Viesti Kirjoittaja vazpoeg »

veli samara kirjoitti:http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=3&t=36009

http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=3&t=29629

http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=3&t=29629

Ja monen monituista muuta turbo kikotinta löytyy. Ensimmäinen rojekti on minun, ja sieltä löytyy kyselyitä ja kuvia ahtoputkista yms. Samasta topicista löytyy myös kaasarin muutoksista. Sekä kaikesta muustakin. Muista kahdestakin löytyy hyvää tekstiä ja kuvia. Kunhan jaksaa lukea ja opiskella voi projektistasi jotain tullakkin. Pitää tietää mitä tekee, muuten saattaa käydä koneelle huonosti...
Joo siis vaihoitko veli samara ite tuota virranjakajaa, sepkar ainakin vaihto saabin jakajaan, mutta mielellään tekisin ladan omalla virranjakajalla jos mahdollista.
Lada 2107 turbo projekti
IG- bacon_garage
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Lada 2107 turbotus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Se saabin jakajan kellon vartta pitää muokata, että menee ladan jakajaan. Ja porata kaksi reikää että saa kellon kiinni kunnolla jakajan kylkeen. Nyt vakio jakaja kiinteällä ennakolla, toimii.

Laitoin YV:tä
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
vazpoeg
Viestit: 102
Liittynyt: 30.10.2013 18:59
Paikkakunta: Suomussalmi/Kajaani

Re: Lada 2107 turbotus

Viesti Kirjoittaja vazpoeg »

Jo suunnitelmiin tullu muutosta, heivataan kaasarikyhäelmät :lol: ja tehhään megasquirtilla ja ruiskulla
Lada 2107 turbo projekti
IG- bacon_garage
Avatar
vazpoeg
Viestit: 102
Liittynyt: 30.10.2013 18:59
Paikkakunta: Suomussalmi/Kajaani

Re: Lada 2107 turbotus

Viesti Kirjoittaja vazpoeg »

oliskohan kellään tietoa, että onko suomesta/venäjältä saatavilla 2107 ladaan kitkalukkoa ja millä hinnalla?
Lada 2107 turbo projekti
IG- bacon_garage
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 2107 turbotus

Viesti Kirjoittaja pressa »

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Lada 2107 turbotus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

torsen tyypin lukko vois olla parempi kadulle, kovasti on ainakin kehuttu.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Lada 2107 turbotus

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Kitkalukossa "kovassa" katukäytössä on ollut loistava, voipi huoletta poltella kummia jos siitä tykkää :)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
vazpoeg
Viestit: 102
Liittynyt: 30.10.2013 18:59
Paikkakunta: Suomussalmi/Kajaani

Re: Lada 2107 turbotus

Viesti Kirjoittaja vazpoeg »

sanokaapa joku viisampi, että pitääkö olla bensanpaineen säädin, kun on megasquirt, vai ohjaako mega pensapumppua?
http://www.freetechnics.fi/polttoainepu ... timet.html oisko tuolta se 85 euron malpassi kypä megan kanssa.
Lada 2107 turbo projekti
IG- bacon_garage
Avatar
vazpoeg
Viestit: 102
Liittynyt: 30.10.2013 18:59
Paikkakunta: Suomussalmi/Kajaani

Re: Lada 2107 turbotus

Viesti Kirjoittaja vazpoeg »

siis ruiskulla nyt ollaan tekemässä. mitenkäs se bensanpaineen muuten sillon pittää olla?
Lada 2107 turbo projekti
IG- bacon_garage
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lada 2107 turbotus

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

vazpoeg kirjoitti:sanokaapa joku viisampi, että pitääkö olla bensanpaineen säädin, kun on megasquirt, vai ohjaako mega pensapumppua?
http://www.freetechnics.fi/polttoainepu ... timet.html oisko tuolta se 85 euron malpassi kypä megan kanssa.
Pitää olla! Vaikka joku "neuvoja" ei sen säätimen toimintaa tunnekkaan?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: Lada 2107 turbotus

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

megan saa ohjaamaan pensapumppua jos haluaa. oikein kytkettynä releen kautta se ohjaa vain milloin pumppu käynnistyy ja milloin sammuu, eli paineeseen/tuottoon sillä ei voi vaikuttaa. tämän takia tarvitaankin sitten oikeanlainen paineensäädin. sitä ei ohjata megalla tai mitenkään muutenkaan elektronisesti (ainakaan peruspaineensäätimiä) vaan niissä on mekaaninen säätö jolla säädetään kiinteä paine. sitten voi olla ali/ylipaine letkulle paikka jolla tuota kiinteää painetta ohjataan. esim. tyhjäkäynnillä alipaine = pienempi paine ja turbon kanssa ylipaine = paine nousee. noita on paljon erilaisia kuten ylipaineelle kertovia malleja ym. mulla pelaa täysin vapari kone ilman minkäänlaista paineenohjausta kiinteällä reilu 3 bar paineella. no nyt tultiin tähän paineeseen. tarvittava paine riippuu oikeestaan käytettävistä suuttimista/suuttimesta että mille paineelle on suunniteltu käytettävän. jos laittaa liikaa painetta niin suutin alkaa "kusemaan" eli ei hyvä. vähän saattaa pystyä suuttimen tuottoon vaikuttamaan pensan paineella että vielä toimii. esim. 3 bar paineelle suunnitellulle suuttimelle saattaa pystyä laittamaan 3.5 bar paineen että se vielä toimii (sumu pysyy oikeanlaisena).
tuollaista malpassin paineensäädintä voi ehkä käyttää, mutta siinä jää ainakin 1 letkunlähtö "turhaksi" kun on suunniteltu kaasuttimille (2kpl).

esimerkiksi tämmöinen pelaa ja on helppo asentaa: http://www.race.fi/fi/product/18970a/rp-fpr-1
asennetaan vain tankille menevän paluulinjan väliin.
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Avatar
vazpoeg
Viestit: 102
Liittynyt: 30.10.2013 18:59
Paikkakunta: Suomussalmi/Kajaani

Re: Lada 2107 turbotus

Viesti Kirjoittaja vazpoeg »

mitä ite oon kuullu, että pensanpaine ei pitäisi nousta yks yhteen ahtojen kanssa, vaan se nousisi äkäsemmin
Lada 2107 turbo projekti
IG- bacon_garage
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lada 2107 turbotus

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Normaalisti käytetään yx yhteen säädintä, nostaa ahtojen verran pa-painetta.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Vastaa Viestiin