Sivu 1/12

Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 11.3.2014 18:05
Kirjoittaja vazpoeg
Joo anteeksi kun kysyn, mutta minkälaisella putkella ahtopaineet ohjataan turbolta välijäähdyttimelle ja siitä kaasarille. Kestääkö Silikoniletku vai pitääkö olla jotain vahvempaa :?:
Ja miten sytön säätö??? on mietitty alipainekelloa, mutta vaatiiko se virranjakajan vaihtoa????
Kaasarina on joku weber 36 kurkuilla.
Turboksi tulossa obel recordin vakio.
Ei oo tosiaan itellä hirveästi tietoa asiasta.

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 11.3.2014 20:17
Kirjoittaja veli samara
http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=3&t=36009

http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=3&t=29629

http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=3&t=29629

Ja monen monituista muuta turbo kikotinta löytyy. Ensimmäinen rojekti on minun, ja sieltä löytyy kyselyitä ja kuvia ahtoputkista yms. Samasta topicista löytyy myös kaasarin muutoksista. Sekä kaikesta muustakin. Muista kahdestakin löytyy hyvää tekstiä ja kuvia. Kunhan jaksaa lukea ja opiskella voi projektistasi jotain tullakkin. Pitää tietää mitä tekee, muuten saattaa käydä koneelle huonosti...

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 20.3.2014 15:34
Kirjoittaja vazpoeg
veli samara kirjoitti:http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=3&t=36009

http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=3&t=29629

http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=3&t=29629

Ja monen monituista muuta turbo kikotinta löytyy. Ensimmäinen rojekti on minun, ja sieltä löytyy kyselyitä ja kuvia ahtoputkista yms. Samasta topicista löytyy myös kaasarin muutoksista. Sekä kaikesta muustakin. Muista kahdestakin löytyy hyvää tekstiä ja kuvia. Kunhan jaksaa lukea ja opiskella voi projektistasi jotain tullakkin. Pitää tietää mitä tekee, muuten saattaa käydä koneelle huonosti...
Joo siis vaihoitko veli samara ite tuota virranjakajaa, sepkar ainakin vaihto saabin jakajaan, mutta mielellään tekisin ladan omalla virranjakajalla jos mahdollista.

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 20.3.2014 17:01
Kirjoittaja veli samara
Se saabin jakajan kellon vartta pitää muokata, että menee ladan jakajaan. Ja porata kaksi reikää että saa kellon kiinni kunnolla jakajan kylkeen. Nyt vakio jakaja kiinteällä ennakolla, toimii.

Laitoin YV:tä

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 29.3.2014 18:48
Kirjoittaja vazpoeg
Jo suunnitelmiin tullu muutosta, heivataan kaasarikyhäelmät :lol: ja tehhään megasquirtilla ja ruiskulla

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 4.5.2014 18:52
Kirjoittaja vazpoeg
oliskohan kellään tietoa, että onko suomesta/venäjältä saatavilla 2107 ladaan kitkalukkoa ja millä hinnalla?

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 4.5.2014 19:00
Kirjoittaja pressa

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 4.5.2014 22:16
Kirjoittaja veli samara
torsen tyypin lukko vois olla parempi kadulle, kovasti on ainakin kehuttu.

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 5.5.2014 9:52
Kirjoittaja 'aatee'
Kitkalukossa "kovassa" katukäytössä on ollut loistava, voipi huoletta poltella kummia jos siitä tykkää :)

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 21.5.2014 18:33
Kirjoittaja vazpoeg
sanokaapa joku viisampi, että pitääkö olla bensanpaineen säädin, kun on megasquirt, vai ohjaako mega pensapumppua?
http://www.freetechnics.fi/polttoainepu ... timet.html oisko tuolta se 85 euron malpassi kypä megan kanssa.

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 21.5.2014 18:36
Kirjoittaja vazpoeg
siis ruiskulla nyt ollaan tekemässä. mitenkäs se bensanpaineen muuten sillon pittää olla?

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 21.5.2014 19:57
Kirjoittaja toktornivako
vazpoeg kirjoitti:sanokaapa joku viisampi, että pitääkö olla bensanpaineen säädin, kun on megasquirt, vai ohjaako mega pensapumppua?
http://www.freetechnics.fi/polttoainepu ... timet.html oisko tuolta se 85 euron malpassi kypä megan kanssa.
Pitää olla! Vaikka joku "neuvoja" ei sen säätimen toimintaa tunnekkaan?

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 21.5.2014 23:56
Kirjoittaja Tooberi
megan saa ohjaamaan pensapumppua jos haluaa. oikein kytkettynä releen kautta se ohjaa vain milloin pumppu käynnistyy ja milloin sammuu, eli paineeseen/tuottoon sillä ei voi vaikuttaa. tämän takia tarvitaankin sitten oikeanlainen paineensäädin. sitä ei ohjata megalla tai mitenkään muutenkaan elektronisesti (ainakaan peruspaineensäätimiä) vaan niissä on mekaaninen säätö jolla säädetään kiinteä paine. sitten voi olla ali/ylipaine letkulle paikka jolla tuota kiinteää painetta ohjataan. esim. tyhjäkäynnillä alipaine = pienempi paine ja turbon kanssa ylipaine = paine nousee. noita on paljon erilaisia kuten ylipaineelle kertovia malleja ym. mulla pelaa täysin vapari kone ilman minkäänlaista paineenohjausta kiinteällä reilu 3 bar paineella. no nyt tultiin tähän paineeseen. tarvittava paine riippuu oikeestaan käytettävistä suuttimista/suuttimesta että mille paineelle on suunniteltu käytettävän. jos laittaa liikaa painetta niin suutin alkaa "kusemaan" eli ei hyvä. vähän saattaa pystyä suuttimen tuottoon vaikuttamaan pensan paineella että vielä toimii. esim. 3 bar paineelle suunnitellulle suuttimelle saattaa pystyä laittamaan 3.5 bar paineen että se vielä toimii (sumu pysyy oikeanlaisena).
tuollaista malpassin paineensäädintä voi ehkä käyttää, mutta siinä jää ainakin 1 letkunlähtö "turhaksi" kun on suunniteltu kaasuttimille (2kpl).

esimerkiksi tämmöinen pelaa ja on helppo asentaa: http://www.race.fi/fi/product/18970a/rp-fpr-1
asennetaan vain tankille menevän paluulinjan väliin.

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 22.5.2014 16:06
Kirjoittaja vazpoeg
mitä ite oon kuullu, että pensanpaine ei pitäisi nousta yks yhteen ahtojen kanssa, vaan se nousisi äkäsemmin

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 22.5.2014 19:59
Kirjoittaja toktornivako
Normaalisti käytetään yx yhteen säädintä, nostaa ahtojen verran pa-painetta.