Lada 21063
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Lada 21063
Noniin eli kyseinen auto tuli tuossa hankittua vähän aika sitten ja pientä projektin poikaa tuossa vehkeessä on. Mutta mistä tämäkin tarina sai alkunsa, jos siitä aloitetaan.
Elikkäs tuossa keväällä tuli myytyä vanha Ladillac pois jonkin mielenvikahäiriön takia ja koko kesän tätä tuli harmiteltua. Tässä tuli kuitenkin katseltua kesän läpi projekti aihioita lähinnä nappiksia kun kanttilada oli jo ollut ja halusi vähän toisenlaista, kuiteskaan sopivaa nappiprojektia ei osunut silmään mutta sopiva peruna tärähti elokuun lopulla kalvoille jollaista ei niin paljon tule liikenteessä vastaan. Eli kyseessä ko 21063 mallinen tuplanappis! ilmoitusta lueskeltuani ja pari päivää miettineenä oli pakko ottaa myyjään yhteyttä ja kysellä vähän enemmän ladasta, pikku keskustelun jälkeen lyötiinki tapaaminen lukkoon ja ladaa katsomaan. Yksilöä hetken pällisteltyä pikku koeajon jälkeen tuli todettua että ilmoitus vastasi auton kuntoa, mitään ruusua ei odotettukaan mutta hyvässä kunnossa oleva lada kuiteskin! vikojahan yksilössä oli mitkä oli tiedossa. Tuossa sitten lyötiin hanskat yhteen rahat ynnä auto vaihtoi omistajaa. Seuraava homma olikin miten saadaan tuotua uuteen kotiin kun viron kilvissä auto eikä ollut viron puolellakaan leimaa jäljellä? Noh tässä ruvettiinkin sitten asemille soittelemaan jos saisi siirtokilvet hankittua ja tuurilla yhdestä paikasta saatiin pienellä kiireellä. eli matka pääsi alkamaan ja hymy oli korvissa asti kuin vanhan ystävän olisi taas nähnyt... kunnes päätti vesipumppu hajota muutaman kilometrin jälkeen (oli tiedossa että hajoamassa) noh parien naurahusten jälkeen myyjään yhteyttä ja sovittiin että haetaan traileri ja sillä tuodaan kotio sitten ja myyjälle isot kiitokset tästä!
Elikkäs sittenhän alkoikin korjailu vesipumppu tuli heti vaihdettua uuteen että saa liikuteltua autokin paremmin mutta ajamaan ei vielä päässyt kun ei mitään kilpiä eikä vakuutuksia päällä. Viikko pyörähtikin ihan vaan autoa ihaillessa pihalla, mutta nyt saatu hommat hyvin eteen päin. Maanantaina tuli tullille lähetettyä kaikki paperit ja tiistain käytyä konttorilla katsastamassa ja siirtokilvet hakemassa.
Ihan heittämällähän auto ei mennyt läpi elikkä hylätty tuli lappuun...
No tämä ei miestä lannista! projektihan tässä kyseessä onkin. melkoinen lista vikoja iski mutta ei mitään pahaa.
päästöt co% korkea ainoastaan 4,6 (sallittu 3,5) korjattu josta selvittiin ihan kaasarin säätö vähän laihemmalle! ja huomasi että vetojakin tuli vähän lisää
valovikoja oli vaikka mitä mutta kaikki oli onneksi vain kosketushäiriöitä joten pientä puhdistusta ja avot !
takajarruissa oli sitten enempi vikaa... y haara vuosi ainakun tuli painetta (korjattu) ja oikea takapyörä laahaa niin että jumissa tämä korjaantui kun ajoi vaan niin palat sopeutu paikoilleen kun täysin uusia.
taka-iskarien kumipuslat oli aivan loppu mutta onneksi motonetistä löytyi 2kpl yleismallisia jotka oli täysin oikean kokoiset
käsijarru ei anna mitään 0,3kn antoi eli hyvä että auto pysyy edes paikoillaan, tämä vielä korjaamatta mutta se menee viikonlopulle
Ja yllättävin onnekseni oli että pohja täysin ruosteeton!
No mitä tahan olisi tarkoitus sitten tehdä?
ensinnäkin auto ei tule enään talvea näkemään, tehdään täysin kesä-auto.
isompi moottori konehuoneeseen hankitaan 1.5 - 1.7l
peltipakosarja (hommattu)
tuplakaasarit
uudet kromipuskurit tai vanhat maalataan mustaksi
kone huoneesta siistitään kaikki sähköt piiloon (vain tarvittavat jää huoneeseen)
hienot vanteet vielä ei tiedossa tuleeko orkkis levipellit kromikapseleilla ja valkoraita renkailla vaiko tykkivanteet
madallussarja luultavasti Plaza Sport -90mm
Näillä mennään ensialkuun ja katsotaan miten innostuu ajan saatossa kun talven yli tätä nytten hissukseen laitetaan parempaan suuntaan. lookkina pidetään enimmän simply clean pienellä rotta vivahteella.
laitetaan vielä muutama kuva tähän syssyyn ja ensiksi vanhasta ladasta yksi kuva.
https://imagizer.imageshack.us/v2/960x7 ... rNPYxJ.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... G303dh.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... FWZ5xy.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/384x6 ... 7jOCwA.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... iViK3v.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... m0yXjm.jpg
Elikkäs tuossa keväällä tuli myytyä vanha Ladillac pois jonkin mielenvikahäiriön takia ja koko kesän tätä tuli harmiteltua. Tässä tuli kuitenkin katseltua kesän läpi projekti aihioita lähinnä nappiksia kun kanttilada oli jo ollut ja halusi vähän toisenlaista, kuiteskaan sopivaa nappiprojektia ei osunut silmään mutta sopiva peruna tärähti elokuun lopulla kalvoille jollaista ei niin paljon tule liikenteessä vastaan. Eli kyseessä ko 21063 mallinen tuplanappis! ilmoitusta lueskeltuani ja pari päivää miettineenä oli pakko ottaa myyjään yhteyttä ja kysellä vähän enemmän ladasta, pikku keskustelun jälkeen lyötiinki tapaaminen lukkoon ja ladaa katsomaan. Yksilöä hetken pällisteltyä pikku koeajon jälkeen tuli todettua että ilmoitus vastasi auton kuntoa, mitään ruusua ei odotettukaan mutta hyvässä kunnossa oleva lada kuiteskin! vikojahan yksilössä oli mitkä oli tiedossa. Tuossa sitten lyötiin hanskat yhteen rahat ynnä auto vaihtoi omistajaa. Seuraava homma olikin miten saadaan tuotua uuteen kotiin kun viron kilvissä auto eikä ollut viron puolellakaan leimaa jäljellä? Noh tässä ruvettiinkin sitten asemille soittelemaan jos saisi siirtokilvet hankittua ja tuurilla yhdestä paikasta saatiin pienellä kiireellä. eli matka pääsi alkamaan ja hymy oli korvissa asti kuin vanhan ystävän olisi taas nähnyt... kunnes päätti vesipumppu hajota muutaman kilometrin jälkeen (oli tiedossa että hajoamassa) noh parien naurahusten jälkeen myyjään yhteyttä ja sovittiin että haetaan traileri ja sillä tuodaan kotio sitten ja myyjälle isot kiitokset tästä!
Elikkäs sittenhän alkoikin korjailu vesipumppu tuli heti vaihdettua uuteen että saa liikuteltua autokin paremmin mutta ajamaan ei vielä päässyt kun ei mitään kilpiä eikä vakuutuksia päällä. Viikko pyörähtikin ihan vaan autoa ihaillessa pihalla, mutta nyt saatu hommat hyvin eteen päin. Maanantaina tuli tullille lähetettyä kaikki paperit ja tiistain käytyä konttorilla katsastamassa ja siirtokilvet hakemassa.
Ihan heittämällähän auto ei mennyt läpi elikkä hylätty tuli lappuun...
No tämä ei miestä lannista! projektihan tässä kyseessä onkin. melkoinen lista vikoja iski mutta ei mitään pahaa.
päästöt co% korkea ainoastaan 4,6 (sallittu 3,5) korjattu josta selvittiin ihan kaasarin säätö vähän laihemmalle! ja huomasi että vetojakin tuli vähän lisää
valovikoja oli vaikka mitä mutta kaikki oli onneksi vain kosketushäiriöitä joten pientä puhdistusta ja avot !
takajarruissa oli sitten enempi vikaa... y haara vuosi ainakun tuli painetta (korjattu) ja oikea takapyörä laahaa niin että jumissa tämä korjaantui kun ajoi vaan niin palat sopeutu paikoilleen kun täysin uusia.
taka-iskarien kumipuslat oli aivan loppu mutta onneksi motonetistä löytyi 2kpl yleismallisia jotka oli täysin oikean kokoiset
käsijarru ei anna mitään 0,3kn antoi eli hyvä että auto pysyy edes paikoillaan, tämä vielä korjaamatta mutta se menee viikonlopulle
Ja yllättävin onnekseni oli että pohja täysin ruosteeton!
No mitä tahan olisi tarkoitus sitten tehdä?
ensinnäkin auto ei tule enään talvea näkemään, tehdään täysin kesä-auto.
isompi moottori konehuoneeseen hankitaan 1.5 - 1.7l
peltipakosarja (hommattu)
tuplakaasarit
uudet kromipuskurit tai vanhat maalataan mustaksi
kone huoneesta siistitään kaikki sähköt piiloon (vain tarvittavat jää huoneeseen)
hienot vanteet vielä ei tiedossa tuleeko orkkis levipellit kromikapseleilla ja valkoraita renkailla vaiko tykkivanteet
madallussarja luultavasti Plaza Sport -90mm
Näillä mennään ensialkuun ja katsotaan miten innostuu ajan saatossa kun talven yli tätä nytten hissukseen laitetaan parempaan suuntaan. lookkina pidetään enimmän simply clean pienellä rotta vivahteella.
laitetaan vielä muutama kuva tähän syssyyn ja ensiksi vanhasta ladasta yksi kuva.
https://imagizer.imageshack.us/v2/960x7 ... rNPYxJ.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... G303dh.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... FWZ5xy.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/384x6 ... 7jOCwA.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... iViK3v.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... m0yXjm.jpg
Re: Lada 21063
Hyvään kotiin Lada pääsi! Ehdotuksena ei varmaan järkyttävä, mutta vetokoukku veks jos vähänkään maukkaampaa tuunausta aloitat?
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
Re: Lada 21063
juu! koukku lähtee pois mutta ensiksi täytyy viat korjata jotta saadaan hyväksytty papereihin niin voi paremmin viettää aikaa purkiessa ja puunaillessa
Re: Lada 21063
Noniin tänään tuli vähä puunattua autoa lähinnä ulkoisesti, pestynä ja puskurit irroitin maalaamista varten jo nytten ja lamput säädin vähän alemmas kun osoitti vähän liikaa taivasta kohti.
etupuskuri irti ja kyllä nuo "jenkkiparkit" on hienot
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... q8lK5W.jpg
kuten huomaa niin stance on melko levoton vakiona eli alaspäin huutaa ja rajusti
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... 2pUuMd.jpg
takaapäin vielä yksi kuva ja huomatkaa kiiltävä iskarin pultti Huom! koukku lähti samalla sessiolla irti myös!
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... 6j7rZE.jpg
etupuskuri irti ja kyllä nuo "jenkkiparkit" on hienot
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... q8lK5W.jpg
kuten huomaa niin stance on melko levoton vakiona eli alaspäin huutaa ja rajusti
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... 2pUuMd.jpg
takaapäin vielä yksi kuva ja huomatkaa kiiltävä iskarin pultti Huom! koukku lähti samalla sessiolla irti myös!
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... 6j7rZE.jpg
Re: Lada 21063
Täytyypä vielä mainita kun eilen sääti kaasarin kuntoon, niin ei enään tartte käynnistäessä ryyppyä käyttää ollenkaan eli laakista käyntiin ja pysyy nätisti käynnissä sitten!
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Lada 21063
Stance on melko hervoton Velipojalla on rakenteilla myös 2106, mutta vientimallia joten eri puskurit ja merkeissä lukee vaz 1600. Kuten myyjä sanoi "ei tämä ole mikään lada, tämä on vaz"
Onnea projektiin
Onnea projektiin
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Lada 21063
Ihan samat puskurit on kaikissa kutosissa, markkinoista riippumatta, lukuunottamatta nk.Kanada-puskureita, joissa on parkit ja vilkut upotettuna. Suomeen ne tuli joskus 1981. Ja luukun kyltin perusteella auto on siis Ruotsin vientimalli
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
Re: Lada 21063
Tykkivannetta ja 200kg sementtiä konttii nii on balanssit kohillaa no ei vaisn, joko siitä plaza sportista rakentelet tai sitte näitä budjettivirityksiäki löytyy (saabbia ettee ja volvoo taakse) niillä laskee mieleiselle tasolle.. tai sitte ilma-alusta .. ja levipeltiä tai huulivannetta.. tuo simply and clean kyllä tähä tuplalamppuun passaa.. ei kannata liialla tuunaamisella hienoa yksilöä pilata innolla jään seuraamaan mitä tästä kehkeytyy
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v
Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Re: Lada 21063
Kiitoksia hyvistä vinkeistä ja tsempeistä projektiin! itse en lähde tähän eri auto alusta linjalle eli plaza sportilla mennään vanteita vielä tässä mietiskellään levipellit kiinnostais enemmän sen takia kun vanhassa jo tykkivanteet oli vaikka hyvältä nekin näytti mutta! asiaan.. tuli tuossa takapuskuriin jo kokeiltu mustalla maalilla kun löyty hyllystä vielä sen verta että sai kunnolla vedettyä eli tässä pieni kuva. Mitä mieltä ollaan! omaan silmään osuu kyllä ihan hyvin!
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... I5K8xq.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... I5K8xq.jpg
Re: Lada 21063
Mun mielestä on hyvä, samaahan tuli funtsailtua itsekin silloin. Noi kumin ja muovinpalaset myös? Niissä pysyis plastidippi hyvin ja sehän peittäis epätasaisuuksiakin ellet sitten jo ehtinyt hioa puskuria.
Minkälainen putkisto tulee peltisatsin jatkeeksi? Huutais isoa takapönttöä. Tai 2103 alkupään neliöpönttöä.
Minkälainen putkisto tulee peltisatsin jatkeeksi? Huutais isoa takapönttöä. Tai 2103 alkupään neliöpönttöä.
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
Re: Lada 21063
juu siitä vähän jäikin mieleen tuo mustaks vetäminen ne luultavasti menee plastidipillä kuiteskin joustavia osia niin pysyy paremmin puskurit vedän ihan kiiltävällä mustalla kuten takapuskuri on jo vedetty. näillä näkymin täysin suoraa 2tuumasta ja loppuun jokin siedettävä äänenvaimennin kuiteskin että lähtee vähän pakoääntä imuäänien kaveriks mutta ei mitään korvia särkevää! mutta tämäkin vasta sen ajan murhe kun saa uuden moottorin hankittua ja tuplat niin pääsee kunnolla väkertämään
Re: Lada 21063
Mielenkiintoinen projekti! Odotellaan mitä tuleman pitää.
Lada kardan...??? Njet... Volga
Re: Lada 21063
Mmm..niin hyvää ettei sanotuksi saa
Kyllähän nuo mustat puskimet siistit on ja vaaleessa autossa varsinkin.
Plazan alusta on ihan jeppis kamaa ja helppo vaihtoehto mutta, omasta mielestä yhdistelmä mb/volvo/saab jne on myös hyvä vaihtoehto..ehken ujost jämäkämpi..
Ja hinnaltaankin taitavat olla kohtuu samoissa loppupeleissä ??
No niin tai näin.. hyvältä vaikuttaa tämä prokkis.
Onnea hommaan.
Kyllähän nuo mustat puskimet siistit on ja vaaleessa autossa varsinkin.
Plazan alusta on ihan jeppis kamaa ja helppo vaihtoehto mutta, omasta mielestä yhdistelmä mb/volvo/saab jne on myös hyvä vaihtoehto..ehken ujost jämäkämpi..
Ja hinnaltaankin taitavat olla kohtuu samoissa loppupeleissä ??
No niin tai näin.. hyvältä vaikuttaa tämä prokkis.
Onnea hommaan.
Re: Lada 21063
mukava kuulla että jengiä kiinnostaa ja hyviä tippei tulee! tuo mb/volvo/saab alustojen sekoittaminen on vähän niin ja näin mitä tuolta topicista tullut luettua niin sen verta sekavaa omaan kaaliin ettei selkoa saa mikä menee ja mitenpäin ja miten saa ylös tai alas sekä jäykäks tai löysäks niin plaza sportti kuulostaa sen takia hyvältä ja vanhaan tuli se hommattua ja oli ihan tarpeeksi jämäkkä ainaskin vanhaan verrattuna
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Lada 21063
Alustaan taitaa helpoin keino olla plaza. Ainoastaan iskarit ottaisin saab/volvo. Itse en pitänyt niistä plazan omista iskareista ollenkaan. Eteen vaan 900 saabista etuiskarit, ja taakse 240 volvon takaiskarit, hyvä tulee. Ja levipellit on jo "so last season". 13" retroalut alle
Ruotsin vienti on ja juurikin noilla kanada puskureilla. Ja loksuissa kulkee kromilistat. Ja takaloksussa on jotku hemmetin heijastimet liimattu.raul kirjoitti:Ihan samat puskurit on kaikissa kutosissa, markkinoista riippumatta, lukuunottamatta nk.Kanada-puskureita, joissa on parkit ja vilkut upotettuna. Suomeen ne tuli joskus 1981. Ja luukun kyltin perusteella auto on siis Ruotsin vientimalli
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98