Sivu 1/1

Samaran tai 110 Kone takapotku Ladaan?

Lähetetty: 8.6.2015 22:23
Kirjoittaja valopää
Mites onnistuuko tämmönen risteytys ylipäätänsä ja mietes katsastukset ja jos sitä konetta viellä piristää niin entäs sitten katsastukset? Takapotkuni johon tätä suunitelen on vuosimallia 95 ja tietysti aztec johon pää hajosi totaalisesti ja nyt kopalle mietitään uusio käyttöä.

Re: Samaran tai 110 Kone takapotku Ladaan?

Lähetetty: 8.6.2015 22:53
Kirjoittaja Stuba
Kyllä noita ovat laittaneet. Kannattaa käyttää hakua.

Re: Samaran tai 110 Kone takapotku Ladaan?

Lähetetty: 9.6.2015 20:18
Kirjoittaja valopää
Mutta mites sitten on katastus hommien kanssa?
Niistä en oikein selvää saanut?

Re: Samaran tai 110 Kone takapotku Ladaan?

Lähetetty: 9.6.2015 22:16
Kirjoittaja jaketech racinteam
valopää kirjoitti:Mutta mites sitten on katastus hommien kanssa?
Niistä en oikein selvää saanut?
vanhasääntö joka viellä voimassa: mallisarjan tehokkaampaan 20% lisää, mallisarjan isoimpaan kuutioita 25% lisää. mallisarjan painavimpaan 25% lisää.
vähäpäästöseen autoo saa vaihtaa ainoostaan toisen vähäpäästösen moottorin kaikkineen osineen ja moottori ei saa olla vanhempi ku projektina oleva auto. päästöt auton mukaan katastuksessa ei auton mistä kone irrotettu.
jos moottorin tilavuus ja teho kasvaa ni vertailumallia vastaava pitää olla alustaltaan ja jarruiltaan.

uudet säännöt tulossa tänä kesänä joihin tulee lievennyksiä päästöihin joten virittäminen helpottuu vähäpäästöseen autoon.

Re: Samaran tai 110 Kone takapotku Ladaan?

Lähetetty: 12.6.2015 18:28
Kirjoittaja valopää
Juu taitaa alkaa koneen metsästys.

Re: Samaran tai 110 Kone takapotku Ladaan?

Lähetetty: 12.6.2015 18:28
Kirjoittaja valopää
Juu taitaapi pittää alkaa konneen metästykseen.

Re: Samaran tai 110 Kone takapotku Ladaan?

Lähetetty: 12.6.2015 18:35
Kirjoittaja pressa
Onko viestit eri murrealueille, vai eri ikäryhmille?? Vai onko vain niin että toisto lisää tehoa?

Re: Samaran tai 110 Kone takapotku Ladaan?

Lähetetty: 14.6.2015 10:16
Kirjoittaja START
typerät kommentit ei ainakaan lisää tehoa..
ei ainakaan moneen vähäpäästöseen ole tollasta konetta vielä laitettu, pitäis kyllä nykysilläkin säännöillä olla helppo homma
kaikkine ruiskuineen ym laittaa, ainakin ekalle leimalle niin pitäs kelvata heittämällä.
mahdolliset uudet säännöt näillänäkymin helpottaa sit juurikin vaikka vähäpäästösien jälki ahtamista yms. mimmosia uusia sääntöjä oikeasti ja koska niin siitä en tiiä itse meen sen mukaan mikkä ovat ny voimassa

Re: Samaran tai 110 Kone takapotku Ladaan?

Lähetetty: 22.9.2015 0:40
Kirjoittaja rottarauta
Itellää on samran gm ruisku moottori takapotkussa ahdettuna ja nyt kun hajos käyttiksestäki kone ni vaihan myös siihe samaran koneen.. konehan istuu sinne heittämällä ja johtosarjakin menee melkeen lennosta paikoilleen... jos on aijemmi ollu kaasari kone ni sit vaa i mallin tankki mis on pumppu itessää.. tulipeltiä joutuu pikkasen modaamaan muuten ei saa termaria mahtuun....

Re: Samaran tai 110 Kone takapotku Ladaan?

Lähetetty: 23.9.2015 19:27
Kirjoittaja START
kuis startti ja se neljäs kytkinkopan pultti?

Re: Samaran tai 110 Kone takapotku Ladaan?

Lähetetty: 5.10.2015 15:51
Kirjoittaja MrKz
rottarauta kirjoitti:Itellää on samran gm ruisku moottori takapotkussa ahdettuna ja nyt kun hajos käyttiksestäki kone ni vaihan myös siihe samaran koneen.. konehan istuu sinne heittämällä ja johtosarjakin menee melkeen lennosta paikoilleen... jos on aijemmi ollu kaasari kone ni sit vaa i mallin tankki mis on pumppu itessää.. tulipeltiä joutuu pikkasen modaamaan muuten ei saa termaria mahtuun....

Minuakin kiinnostaisi tietää vähän enemmän tästä koska itsellä myös samaran 8v ruiskumoottori tulossa, muokkasitko starttia vai vauhtipyörää? Kuvia toteutuksestaki ois jännä nähdä ku ei näitä 8v koneita moni laita takapotkuun

Re: Samaran tai 110 Kone takapotku Ladaan?

Lähetetty: 7.10.2015 7:31
Kirjoittaja Mazak-
Ei varmasti koska 16v satakympin kone menee samalla vaivalla. Voisin tässä kun työkiireet helpottaa niin ottaa asiakseni tehdä noita 16v takavetoasennukseen sopivia teräsvauhtipyöriä. Yksi proto on olemassa mutta mittavirheen takia se tarvisi kampiakselin ja vp:n väliin spacerin. Teen siis sellasen vauhtiksen mihin sopii takapotkun kytkin, starttikehä ja starttimoottori ilman että tarvii mitään prikkavirityksiä.