VAZ-2101 1974 - Kopeika Classic - Museonappis
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Reissu tuli tehtyä ilman ongelmia. Hääparikin pääsi onnellisesti naimisisiin, niin eiköhän se päätavoite silloin täyttynyt. Reissun aikana havaittuja huomioita:
+Toimii hienosti, ei nyi yhtään missään vauhdissa kun on lämmin.
+Kulutus neljän miehen ja kontillisen kanssa tavaraa reippaassa ajossa 8,5l/100km.
+Lähtee käyntiin hyvin kylmänä ja kuumana
+Öljyä kului 600km:n matkalla tiulla mitattuna 2mm eli onko se nyt sitten 2dl?
-Välilämpöisenä saa hiukka sahata käyntiin (ominaisuus...)
-Syylärin alavesiletku vuotaa hieman, pitänee kiristää.
-Öljysuodattimen läheltä tihkuu hieman öljyä, alapelti oli hieman märkä.
-Latausvalo syttyi kertaalleen kun laitoin ekana aamuna tulille. Paloi 15 sekunttia ja sammui sitten.
Seuraava reissu on sitten mahdollisesti Viroon auton kotikonnuille
+Toimii hienosti, ei nyi yhtään missään vauhdissa kun on lämmin.
+Kulutus neljän miehen ja kontillisen kanssa tavaraa reippaassa ajossa 8,5l/100km.
+Lähtee käyntiin hyvin kylmänä ja kuumana
+Öljyä kului 600km:n matkalla tiulla mitattuna 2mm eli onko se nyt sitten 2dl?
-Välilämpöisenä saa hiukka sahata käyntiin (ominaisuus...)
-Syylärin alavesiletku vuotaa hieman, pitänee kiristää.
-Öljysuodattimen läheltä tihkuu hieman öljyä, alapelti oli hieman märkä.
-Latausvalo syttyi kertaalleen kun laitoin ekana aamuna tulille. Paloi 15 sekunttia ja sammui sitten.
Seuraava reissu on sitten mahdollisesti Viroon auton kotikonnuille
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Mitäs öljyä siellä on? Mineraalia vai synteettistä?
Minun Helmi on vienyt 600 kilsan ajossa tikusta katsottuna öljyä: EI YHTÄÄN! Tietysti jokainen moottori vie aina vähän mutta tämä vei todella vähän.
Öljynä on 100% syntettinen Teboil Gold S 5W-40 Sitä muuten suosittelen!
Minun Helmi on vienyt 600 kilsan ajossa tikusta katsottuna öljyä: EI YHTÄÄN! Tietysti jokainen moottori vie aina vähän mutta tämä vei todella vähän.
Öljynä on 100% syntettinen Teboil Gold S 5W-40 Sitä muuten suosittelen!
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Nyt siellä on TB Moniaste 10W30 MINERAALI ja suodattimena Bosch. Seuraan kerran kun vaihdan meinaan kokeilla site Valvolinen MaxLifea, isä käyttää tota Goldia Samarassa, on myös kehunut. Samoin emännän golfissa oli viime kesänä semmoset ja hyvin toimi eikä juuri syönyt.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
600 kilsaahan on varsinainen merkkipaalu öljyn kuluttamattomuudelle...mulla on nyt 7600 takana ja vielä 1/3 jäljellä, eikä ole moniastetta...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Eipä kerkeä ikinä tulla niin paljon kilsoja noihin nykyisiin kotteroihin, jotta voisi sen tarkemmin mitata. Kilometrejä tulee kumminkin max. 4tkm kesä ja joka vuosi vaihdan öljyt keväällä kun ajot aloitan Kirkkaina nuo on pysyny läpi kesän.Jokari kirjoitti:600 kilsaahan on varsinainen merkkipaalu öljyn kuluttamattomuudelle...mulla on nyt 7600 takana ja vielä 1/3 jäljellä, eikä ole moniastetta...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Nyt on sitten laajakaistalambdaa kokeiltu. Tein siitä semmoisen helposti siirrettävän paketin. Toimii tupakinsytyttimestä. Johdot on nätisti niputettu ja kaikki liitokset tinasin huolella ja laitoin sitten sopivan kokoiset kutistesukat päälle. Tässä laitoksessa on nyt väliaikaisesti sitten lambda-paikallinen pakosarja, jotta saa mittailtua.
Jokarin ohjeita tuolta Weber FAQesta luin ja päädyin siihen, että ei tässä nyt ihan kaukana totuudesta olla. Pintakaasulla näytöllä vilistää AFR lukema 13.5-14.5 eli hieman saisi mennä laihemalla, pintakaasulla kiihdytettäessä arvot ovat samaa luokkaa ja lappu lattiassa arvot ovat luokkaa 12.5-13 eli siinä oltiin sitten aika oikeilla kohdilla. Jännä oli myös huomata tk suuttimen vaikutus seokseen. Kyllä huomasi selkeästi sen kohdan milloin siirryttiin tk suuttimelta pääsuuttimelle kun seos laiheni paljon. Vaikka laajakaistaa ei ole tk:n säätöön tarkoitettukaan, niin sekin onnistui mainiosti. Alun perin seos oli pahasti riikkaalla tk:lla AFR:n ollessa luokkaa 11. Ruuvasin ruuvista arvoja niin että näytölle jäi AFR 14. Tuntuu tuo kyllä kovetulta peliltä kaikkien niiden kapeakaistaisten laitosten kokeilun jälkeen. Perjantaina ennen lähtöä ajattelin vielä ruuvailla hieman eri kokoisia suuttimia. Tässä autossa tärkein on, että tasakaasulla kulkee sopivan laihalla ja nykimättä, huipputehoa ei tavoitella. Extensive säätö ja laitto tehdään sitten RedBullin kanssa.
Vielä ikävää "pikkuremonttia" tuli ennen viikonlopun Viron reissua. Etupään kampiakselin stefalle tuli pakkovaihto. Se pirottaa niin kovasti öljyä että, juuri huolella putsattu konetila ei ole enää ollenkaan puhdas. Eli taas kerran syyläri pois ja säätämään. Stefan kävin jo hakemassa ja se ei ole Motosta.
Jokarin ohjeita tuolta Weber FAQesta luin ja päädyin siihen, että ei tässä nyt ihan kaukana totuudesta olla. Pintakaasulla näytöllä vilistää AFR lukema 13.5-14.5 eli hieman saisi mennä laihemalla, pintakaasulla kiihdytettäessä arvot ovat samaa luokkaa ja lappu lattiassa arvot ovat luokkaa 12.5-13 eli siinä oltiin sitten aika oikeilla kohdilla. Jännä oli myös huomata tk suuttimen vaikutus seokseen. Kyllä huomasi selkeästi sen kohdan milloin siirryttiin tk suuttimelta pääsuuttimelle kun seos laiheni paljon. Vaikka laajakaistaa ei ole tk:n säätöön tarkoitettukaan, niin sekin onnistui mainiosti. Alun perin seos oli pahasti riikkaalla tk:lla AFR:n ollessa luokkaa 11. Ruuvasin ruuvista arvoja niin että näytölle jäi AFR 14. Tuntuu tuo kyllä kovetulta peliltä kaikkien niiden kapeakaistaisten laitosten kokeilun jälkeen. Perjantaina ennen lähtöä ajattelin vielä ruuvailla hieman eri kokoisia suuttimia. Tässä autossa tärkein on, että tasakaasulla kulkee sopivan laihalla ja nykimättä, huipputehoa ei tavoitella. Extensive säätö ja laitto tehdään sitten RedBullin kanssa.
Vielä ikävää "pikkuremonttia" tuli ennen viikonlopun Viron reissua. Etupään kampiakselin stefalle tuli pakkovaihto. Se pirottaa niin kovasti öljyä että, juuri huolella putsattu konetila ei ole enää ollenkaan puhdas. Eli taas kerran syyläri pois ja säätämään. Stefan kävin jo hakemassa ja se ei ole Motosta.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Nyt on kaasutin säädetty laajakaistalla. Vielä varmaan pitää hienosäätää, mutta tämmöisillä setupeilla mä sen nyt tein. Kyseessä on vakio kaasutin 2101-1107010-01 ja siihen on sovitettu seuraavat suuttimet:
puoli 1/2
seos F50/F6
tk 60/80
pää 130/130
ilmat 170/200
Näillä päästiin siihen, että tasakaasulla neljästä kympistä ylöspäin AFR on luokkaa 13.9-14.7, siten että vauhdin kasvaessa mennään rikkaammalle ja aina niin kauan ja 13.9 arvo saavutetaan 120km/h:n vauhdilla. Kokeilin myös suuttimia 115 ja 125 ykköselle, mutta molemilla nyki. 115 AFR oli luokkaa 17 ja 125 luokkaa 15 Pintakaasulla menee kevyesti riikkaammalle siihen 13,3-13,5 kohdille ja lappu lattiassa mennään sinne noin 12,5 paikkeille. Nelosella pultti pohjassa antoi AFR arvoa hiukka alle 12, eli aavistuksen rikkaalla. Mutta kun kulki sen mitä tarvii niin, eikai tuolle tarvi mitään tehdä. jos vielä haluais puljata (kuten ehkä haluan) niin vaihdan pikkusen pienemmät pääsuuttimet luokkaa 127-128 sekä ykköselle että kakkoselle. Semmoset vain tarvii ensin jostain hommata. Viikonlopulta saadaan Viron reissulta sitten kulutusdataa. Edelleen pakko sanoa, että on toi laajakaista vain melkoinen laitos.
puoli 1/2
seos F50/F6
tk 60/80
pää 130/130
ilmat 170/200
Näillä päästiin siihen, että tasakaasulla neljästä kympistä ylöspäin AFR on luokkaa 13.9-14.7, siten että vauhdin kasvaessa mennään rikkaammalle ja aina niin kauan ja 13.9 arvo saavutetaan 120km/h:n vauhdilla. Kokeilin myös suuttimia 115 ja 125 ykköselle, mutta molemilla nyki. 115 AFR oli luokkaa 17 ja 125 luokkaa 15 Pintakaasulla menee kevyesti riikkaammalle siihen 13,3-13,5 kohdille ja lappu lattiassa mennään sinne noin 12,5 paikkeille. Nelosella pultti pohjassa antoi AFR arvoa hiukka alle 12, eli aavistuksen rikkaalla. Mutta kun kulki sen mitä tarvii niin, eikai tuolle tarvi mitään tehdä. jos vielä haluais puljata (kuten ehkä haluan) niin vaihdan pikkusen pienemmät pääsuuttimet luokkaa 127-128 sekä ykköselle että kakkoselle. Semmoset vain tarvii ensin jostain hommata. Viikonlopulta saadaan Viron reissulta sitten kulutusdataa. Edelleen pakko sanoa, että on toi laajakaista vain melkoinen laitos.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Virossa tuli käytyä ja 1186km on onnellisesti takana. Bensaa kului keskimäärin 9,2l/100km. Kulutus nousee jyrkästi jos ajaa 100km/h. Virossa ajettiin kulutuksella 8,7l/100km, vaikka mukana oli runsaasti kaupunki pyöritystäkin. Sitten tulomatkalla kun ajettiin motorilla Hesasta Tampereelle sellaista 100-110km/h vauhtia kulutus oli 9,8l/100km. Mene ja tiedä sitten, mutta ilmeisesti rikkaalla mennään jonkin verran. Pitää nyt hommata vain lisää suuttimia ja sovitella vielä.
Muuten reissu meni mallikkaasti. Edelliset omistajat näkivät auton ja kaveri, joka on ammattikuvaaja, otti autosta edustukuvia sopivassa ympäristössä, Tallinnassa, vanhojen tehdasrakennusten keskellä. Niitä tulee sitten osoitteeseen www.soomre.com, kun kaveri vain ehtii ne muokkailla ja laittaa sinne.
Tekniikan puolelta meni kanssa kivasti. Uusi kampiakselin etupään stefa piti hyvin ja öljyä ei kulunut koko reissulla yhtään kun samassa paikassa tarkistin kotona öljymäärän mennessä ja tullessa Jäähdytysnestettä meni hiukan, mutta ei sitäkään paljon. Pari juttua oli joita pitää vielä hieman hepata. Tyhjäkäynnin kierrosruuvi aukee itselleen. Sen huomaa siitä kun käynnin säätää sopivaksi niin jonkin ajan päästä käy taas hiljaa ja öpvalo alkaa vilkkua Toinen juttu oli se, että samaan tapaan kuin hääreissulla pari viikkoa sitten latausvalo syttyi pari kertaa ajossa. En oikein ymmärrä mikä siellä nyt on vikana. Kun auton sammuttaa ja laittaa tulille niin taas on kaikki ok. Toisen kerran tein sen vielä vauhdissa.
Mutta sillä lailla tällä kertaa. Vielä oli 13 ajopäivää tälle vuodelle jäljellä.
Muuten reissu meni mallikkaasti. Edelliset omistajat näkivät auton ja kaveri, joka on ammattikuvaaja, otti autosta edustukuvia sopivassa ympäristössä, Tallinnassa, vanhojen tehdasrakennusten keskellä. Niitä tulee sitten osoitteeseen www.soomre.com, kun kaveri vain ehtii ne muokkailla ja laittaa sinne.
Tekniikan puolelta meni kanssa kivasti. Uusi kampiakselin etupään stefa piti hyvin ja öljyä ei kulunut koko reissulla yhtään kun samassa paikassa tarkistin kotona öljymäärän mennessä ja tullessa Jäähdytysnestettä meni hiukan, mutta ei sitäkään paljon. Pari juttua oli joita pitää vielä hieman hepata. Tyhjäkäynnin kierrosruuvi aukee itselleen. Sen huomaa siitä kun käynnin säätää sopivaksi niin jonkin ajan päästä käy taas hiljaa ja öpvalo alkaa vilkkua Toinen juttu oli se, että samaan tapaan kuin hääreissulla pari viikkoa sitten latausvalo syttyi pari kertaa ajossa. En oikein ymmärrä mikä siellä nyt on vikana. Kun auton sammuttaa ja laittaa tulille niin taas on kaikki ok. Toisen kerran tein sen vielä vauhdissa.
Mutta sillä lailla tällä kertaa. Vielä oli 13 ajopäivää tälle vuodelle jäljellä.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Tai sitä ajoaikaa on käytännössä jäljellä koko loppuvuosi. Sitähän ei kukaan valvo.
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Niinhän mä ajan, että jos jotain korjaan ja laitan niin sen testaan ja niitä ajoja en merkkaa. Mutta kaikista virallisesti ajoista pidän kirjaa ikäänkuin varmistukseksi.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Pikku säätöä tein tänään aamusta. Nyt menee takaovi kiinni hieman vähemmällä voimalla.
Sitten ilalla kävi flaksi - sain kuskin penkille miehen joka luottaa "neljään kirjameen", jotka suinkaan ei ole "F, O, R ja D":
Sitten ilalla kävi flaksi - sain kuskin penkille miehen joka luottaa "neljään kirjameen", jotka suinkaan ei ole "F, O, R ja D":
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lada - Lähtöö ku talakkari liukkaalta katolta
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Herättelimpä vanhuksen talviunilta. Hieman oli talvi tehnyt hallaa.
1) lataussäädin jumittui max asentoon ja latas kierroksilla noin 18 volttia. Meni muuten pyyhkimet aika lujaa noilla volteilla. No koppasin säädintä ja taas toimii.
2) lämmityslaitteen "aftermarket" kraana vuosi hieman, tosin loppu itsestään.
Otin E10 tankkiin kokeeksi muutaman litran, mutta ei tykännyt sitten yhtään. Mahtanee olla syynä se että kun syksyllä kokeilin 125 pääsuutinta ja 130 pääsuutinta niin 125 oli liian pieni ja 130 liika suuri. Nyt vaihdoin sinne sen 127 joka oli tarkoitus jo syksyllä vaihtaa, niin se ei enää E10lle riittänytkään. Panin 15l 98 tankkiin ja heti toimi niinkun junan vessa. Kaipa tolla E10llä vois ajaa jos panis ton 130 takas.
Hyvin heräs muuten tulille. Bensaa kaasariin ja heti lupas, mutta ei jäänyt käymään. Toisella pitkällä startilla jäi. Kävi aluksi hieman huonosti, mutta eipä tuo nyt ole ihme kun on viimeksi elokuus käynyt. Nyt on taas kovia kilometrejä edes. Koitan laittaa myös kuvan illalla kun ehdin,
1) lataussäädin jumittui max asentoon ja latas kierroksilla noin 18 volttia. Meni muuten pyyhkimet aika lujaa noilla volteilla. No koppasin säädintä ja taas toimii.
2) lämmityslaitteen "aftermarket" kraana vuosi hieman, tosin loppu itsestään.
Otin E10 tankkiin kokeeksi muutaman litran, mutta ei tykännyt sitten yhtään. Mahtanee olla syynä se että kun syksyllä kokeilin 125 pääsuutinta ja 130 pääsuutinta niin 125 oli liian pieni ja 130 liika suuri. Nyt vaihdoin sinne sen 127 joka oli tarkoitus jo syksyllä vaihtaa, niin se ei enää E10lle riittänytkään. Panin 15l 98 tankkiin ja heti toimi niinkun junan vessa. Kaipa tolla E10llä vois ajaa jos panis ton 130 takas.
Hyvin heräs muuten tulille. Bensaa kaasariin ja heti lupas, mutta ei jäänyt käymään. Toisella pitkällä startilla jäi. Kävi aluksi hieman huonosti, mutta eipä tuo nyt ole ihme kun on viimeksi elokuus käynyt. Nyt on taas kovia kilometrejä edes. Koitan laittaa myös kuvan illalla kun ehdin,
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
On kyllä hieno, ei voi muuta sanoa. Onnittelut. Ilmeisesti museokatsastukseen edellytetään hiukan muutakin kuin että auto on vanha, näyttää suht alkuperäiseltä ja on liikenneturvallisessa kunnossa. Saisi nyt tuon oman romuläjän edes normaalikatsastuskelpoiseksi...
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Kiitos! Siisteyttä ne tuolla MR katsastuksessa vaativat. Käytön jälkiä saa olla, kuten tässäkin on.jonir kirjoitti:On kyllä hieno, ei voi muuta sanoa. Onnittelut. Ilmeisesti museokatsastukseen edellytetään hiukan muutakin kuin että auto on vanha, näyttää suht alkuperäiseltä ja on liikenneturvallisessa kunnossa. Saisi nyt tuon oman romuläjän edes normaalikatsastuskelpoiseksi...
Kuvaa kansalle:
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne