Sivu 1/1

Takaveto ladan kannen vahvistus!?

Lähetetty: 8.8.2016 15:45
Kirjoittaja squide
Tarkotus ois teettää uusi kansi ja samalla tekis ton vahvistuksen ym parannukset kanteen. Oisko porukalla kuvia ja tietoa noista takaveto ladan kansien vahvistuksista? Koitin haulla hakea mutta ei löytynyt oikee mitää ja kaikki kuvat oli poistunut tai ei näkynyt ku koitin availla... Ja tiedetään että 1.7 kansi ois paras aihio valmiilla vahvistuksilla mutta se ei ole vaihtoehto mun moottorin muiden osien kanssa. Nii ja onko väliä mistä noista muista kansista tekee vai onko ne kaikki samoja ku siitäkin koittanu ettiä tietoa mutta varmaa tietoa ei oikee tunnu olevan...

Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?

Lähetetty: 8.8.2016 17:41
Kirjoittaja toktornivako
squide kirjoitti: 1.7 kansi ei ole vaihtoehto mun moottorin muiden osien kanssa..
Kehtaakko avata tätä hiukan?

Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?

Lähetetty: 8.8.2016 18:15
Kirjoittaja squide
toktornivako kirjoitti:
squide kirjoitti: 1.7 kansi ei ole vaihtoehto mun moottorin muiden osien kanssa..
Kehtaakko avata tätä hiukan?
Mulla muutettu tota kampi suhdetta ja nyt venttiilit käy melko lähellä mäntää. 1.7 kansi on matalempi ja venttiili tulisi vielä lähemmäs mäntää ja männissä ei ole varaa tehä enää lisää tilaa venttiileille nii en viitsisi alkaa kannen takia teetättää uusia mäntiä ja metsästää sopivia veivejä...

Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?

Lähetetty: 8.8.2016 19:06
Kirjoittaja jta
Takavetoisten kansissa ei juurikaan eroja ole. Vanhemmissa on ollut korkeampi puristeisempaa kantta mutta muutoin käytännössä kaikissa 1200-1600 koneissa on ollu samat kannet pois lukien tuo remmikoneen kansi.

Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?

Lähetetty: 14.8.2016 9:00
Kirjoittaja squide
Eikö kellään oo tietoa/kuvia/linkkiä tosta kannen vahvistuksesta?? :shock:

Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?

Lähetetty: 27.8.2016 17:23
Kirjoittaja Lassie
Millä tavalla sitä kantta ees tarvis vahvistaa? Enpä oo täällä nähnyt kellään kannen hajoavan tehojen takia...

Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?

Lähetetty: 27.8.2016 18:49
Kirjoittaja Jarkko_I
Lassie kirjoitti:Millä tavalla sitä kantta ees tarvis vahvistaa? Enpä oo täällä nähnyt kellään kannen hajoavan tehojen takia...
Taitaa tän ketjun alottajan ladassa olla tehoa se 400-500hv nii siinä on orkkis kansi kovilla :lol:

Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?

Lähetetty: 31.8.2016 19:45
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Meillä oli RS-auton tekemässä koneessa aikoinaan messinkipalat vesitilassa palotilan yläpuolella, eli siinä, missä palotila on pisimmältä matkalta ilmassa. Ilman niitä on kannentiiviste kovilla. 95-mallisen kannessa on valut tuossa kohdassa. En tiedä, milloin nämä tulivat, mutta muutos siihen jossain vaiheessa tuli.

Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?

Lähetetty: 1.9.2016 14:59
Kirjoittaja sepkar
Mitenkä messinkipalat oli ujutettu/kiinnitetty vesitilaan?

Hämärien muistikuvien mukaan Naco joskus mainitsi puhelimitse kannentiivistettä ostaessani, että takavedon kannen (ei 1.7 kannet) palotilat antavat periksi dynaamisen puristussuhteen arvolla x (en muista mikä se oli). Edelleen hatarien muistikuvien mukaan kertoi poratun palotilan ”katon” läpi reiän ja siihen oliskohan se ollu jengattu messinkitappi. Tämä hyvin haperon muistini mukaan, enkä enää muista mihin kohtaa palotilaa tapitus tehtiin, vaikka varmaan senkin mainitsi.

Mitenkäs tuo sitten suojaa kannentiivistettä? Estämällä palotilan periksiannon ja sitämyötä paineen karkaamisen kannen ja lohkon väliin käräyttämään tiivisteen, vai? Tosin taitaa omassa turbotekeleessa nakutus tuhota sisuskalut vaikka kansi olisi kuinka tukeva tahansa.

Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?

Lähetetty: 3.9.2016 18:14
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Ei nuo olleet mitenkään kierteytetty, eikä porattu. Olivat vaan lyöty tuonne väliin.