Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Nyt tarvis pikasta apua kun pitäis samarasta saada pakokaasut läpi.. Eli hc 3-400 ja co +10, eli käy erittäin rikkaalla. mistähän voisi johtua? ja tosiaan on 1500 GM ruisku. lambda on uusi ja lämpötilatunnistin on uusi! Itse epäilen ilmamassamittaria vialliseksi, mutta kun tuollaista metallista ja muistaakseni kolme johtoista ilmamassamittaria ei tunnu mistään saavan uutta..olisikohan jollain ehjä käytetty tarpeettomana?
VAZ 21099 1996GM
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Onko lämpöanturin johdot ehjät?? Eli purkaa sitä kangaspäällystettä pois joku 20 cm ja tarkista. Paljon ollut johtovikoja. Onko vikakoodit luettu? Palaako vikavalo?
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Entäs lambdan johdot?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Katsoin aikasemmin niitä lämpöanturin johtoja vähän, mutta täytyy katsoa pitemmälle! Lambdan johdot ovat mielestäni ehjät, pitää nekin tarkistaa vielä!
VAZ 21099 1996GM
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Niin ja vikavalo palaa melkein kokoajan!! On koodit luettu mutta ei tähän hätään ole muistiinpanoja,katson huomenna mitä koodeja sieltä tuli!
VAZ 21099 1996GM
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Nyppää irti ilmamassa-anturin johto ja katso miten käy. Uutta voisi yrittää kysellä mallin mukaan jenkkiautojen osia myyvästä liikkeestä, amerikan perua on ko. osa. Jotain tämän tapaista: http://mafsensor.com/gm-vehicle-1994-20 ... 80303.html (en nyt sano että tuo nimenomainen käy, mutta noin periaatteessa, kai siinä alkuperäisessä joku Delcon tmv. varaosanumero on)
Minulla on jossain joutava, mutta en ole nähnyt pitkään aikaan, niin en uskalla luvata mitään.
Kerranhan oli se tapaus kun suuttimien johtosarja oli hankautunut ja otti maihin. Kävi tosi rikkaalla sen takia, kun suutin oli koko ajan auki.
No koodit ensin ulos, josko niiden avulla pääsee jäljille.
Minulla on jossain joutava, mutta en ole nähnyt pitkään aikaan, niin en uskalla luvata mitään.
Kerranhan oli se tapaus kun suuttimien johtosarja oli hankautunut ja otti maihin. Kävi tosi rikkaalla sen takia, kun suutin oli koko ajan auki.
No koodit ensin ulos, josko niiden avulla pääsee jäljille.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Moi,
Saabin vm. jotain 2000, on hyvin samanlainen massamittari, mutta liitin siihen on erilainen eikä siten suoraan käy
Saabin vm. jotain 2000, on hyvin samanlainen massamittari, mutta liitin siihen on erilainen eikä siten suoraan käy
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Moi,
Kyllähän me voitaisiin tehdä tässä tapauksessa niin, että jos pääset sunnuntaina klo 10-11 välissä Karkkilan Porintien ABC huoltamolle Samaralla, niin voitaisiin Tech-1 testerillä lukea vikakoodit ja katsoa niitä moottorin muita arvoja tyhjäkäynnillä. Jotain vara-osia löytynee minulta myös. Minut tavoittaa puh. 040-700 5884.
Myös maanantaina onnistuu joskus päivällä.
Näitähän on valmistettu kahta kokoa isoille ja pienille moottoreille. Pitää tarkistaa että anturille tulevan "muhvi" on oikean kokoinen tuumamitoiltaan.
Tässä on aika samanlainen paitsi tuo anturilta lähtevän putken muhvi on kai suurempi kuin Samarassa.
http://www.ebay.com/itm/New-Mass-Air-Fl ... 0967444649
Tästä linkin anturista pitäisi katsoa mitä tuumakokoa tämä on. Kai myös vara-osa koodi antaa osvittaa.
Jos moottorille menevä muhvi on halkaisijaltaan suurempi kuin Samarassa, Samaran anturista voi ruuvata vastaavan valukappaleen puolikkaan irti ja kiinnittää uuteen ilmassamittariin. Ovat siis vaihtokelpoiset.
Kyllähän me voitaisiin tehdä tässä tapauksessa niin, että jos pääset sunnuntaina klo 10-11 välissä Karkkilan Porintien ABC huoltamolle Samaralla, niin voitaisiin Tech-1 testerillä lukea vikakoodit ja katsoa niitä moottorin muita arvoja tyhjäkäynnillä. Jotain vara-osia löytynee minulta myös. Minut tavoittaa puh. 040-700 5884.
Myös maanantaina onnistuu joskus päivällä.
Näitähän on valmistettu kahta kokoa isoille ja pienille moottoreille. Pitää tarkistaa että anturille tulevan "muhvi" on oikean kokoinen tuumamitoiltaan.
Tässä on aika samanlainen paitsi tuo anturilta lähtevän putken muhvi on kai suurempi kuin Samarassa.
http://www.ebay.com/itm/New-Mass-Air-Fl ... 0967444649
Tästä linkin anturista pitäisi katsoa mitä tuumakokoa tämä on. Kai myös vara-osa koodi antaa osvittaa.
Jos moottorille menevä muhvi on halkaisijaltaan suurempi kuin Samarassa, Samaran anturista voi ruuvata vastaavan valukappaleen puolikkaan irti ja kiinnittää uuteen ilmassamittariin. Ovat siis vaihtokelpoiset.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Kiitos vinkeistä!!13, 34, 32, 94 tuollaisia koodeja oli n.1,5kk sitten kun ekan kerran asian kanssa pähkäilin..Jouskalle soittelen!!
VAZ 21099 1996GM
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
http://kuvapilvi.fi/k/ycrb.png
Kävisiköhän tuo samaraan,ruuvaamalla vanhasta ilmuputken muhviosa tuohon? Löytyis tampereelta sopuhintaan!
Kävisiköhän tuo samaraan,ruuvaamalla vanhasta ilmuputken muhviosa tuohon? Löytyis tampereelta sopuhintaan!
VAZ 21099 1996GM
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Moi,
Käsittääkseni sopii, jos jälkimmäisen valuosan vaihtaa. Minusta tuo vaikuttaa kalliilta. Etumuhvin halkaisija pitää olla se 8 cm.
Käsittääkseni sopii, jos jälkimmäisen valuosan vaihtaa. Minusta tuo vaikuttaa kalliilta. Etumuhvin halkaisija pitää olla se 8 cm.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Kaikkea saa halvalla kunhan on aikaa odottaa muutama viikko nyt kun on vähän hoppu, niin joutuu maksamaan vähän enemmän.. Jossainhan noit myydään 300eurolla!
VAZ 21099 1996GM
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Mitähän tuo alempi arvo tarkoittaa? Mitä se pitäisi tyhjäkäynnillä olla?
VAZ 21099 1996GM
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Ei ole mitään syvällisempiä dokumentteja tuohon ruiskuun, mutta sanoisin että varmaankin ihan ok. Tuo lienee perua vanhemmista GM vehkeistä, kun oli palikka jolla kerrottiin ohjaimelle minkä laatuista bensaa käytetään. Ei koske sinällään Samaran ruiskua, koska siinä on jo nakutusanturi, jonka mukaan tuo osaa säätää ajoituksen polttoaineelle sopivaksi.
Mielenkiintoisempaa olisi tietää ne vikakoodit ja esim. ilmamäärä tyhjäkäynnillä, ohjaimen käsitys moottorin lämpötilasta, jne.
Mielenkiintoisempaa olisi tietää ne vikakoodit ja esim. ilmamäärä tyhjäkäynnillä, ohjaimen käsitys moottorin lämpötilasta, jne.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Moi
Vanhoja vikakoodeja tuli kuin lottokoneesta. 7 kappaletta. Tyhjäkäynti aaltoili poikkeuksellisen voimakkaasti 790-940 rpm välillä suunnilleen. Heti kun kytkettiin moottorinohjain huoltotilaan, eli vikakoodin lukija otti vallan, asettui tyhjäkäynti normaaliksi. Muut arvot näyttivät olevan rajoissa. Tuli mieleen jos tyhjäkäynnin säätömoottori ei ole sökö, niin sitten se on moottorin ohjain. Autoon on kuitenkin asennettu kaiken maailma lisävarusteita niin olisko mahdollisesti niistä jotain häiriöitä tullut. Tai niiden asennuksessa olisko moottorin ohjain ottanut siipeensä?
Vanhoja vikakoodeja tuli kuin lottokoneesta. 7 kappaletta. Tyhjäkäynti aaltoili poikkeuksellisen voimakkaasti 790-940 rpm välillä suunnilleen. Heti kun kytkettiin moottorinohjain huoltotilaan, eli vikakoodin lukija otti vallan, asettui tyhjäkäynti normaaliksi. Muut arvot näyttivät olevan rajoissa. Tuli mieleen jos tyhjäkäynnin säätömoottori ei ole sökö, niin sitten se on moottorin ohjain. Autoon on kuitenkin asennettu kaiken maailma lisävarusteita niin olisko mahdollisesti niistä jotain häiriöitä tullut. Tai niiden asennuksessa olisko moottorin ohjain ottanut siipeensä?
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.