lada 2107

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
paulipate

lada 2107

Viesti Kirjoittaja paulipate »

Mulla oli 87mallin 2107 eli 1500 lada ei ollut veivin paikkaa enää seisoi kolme vuorokautta 39 asteen pakkasesa ilman lämmitystä vieressä oli siihen aikaan uusi saappi joku 900 mies sanoi että ei kannatte edes kokeilla käyntiin kun ei saappikaan sanonut kuin ei edes pyörinyt vastasin että jos tämä ei lähde ens napsauksella käyntiin saat koko auton ilmakseksi ja sitten imu päälle ja parikertaa kaasupolinta painettua ja sitten avamesta napsaus ja lada käyntiin, kysyin mieheltä halvatko virtaa sitä olisi tarjolla paksuilla kaapeleilla,aijä otti ja lähti ja kynsi päätä mennessä huusin perään käy vaihtamassa sieki ittelle uusi lada autot ruukataan panna virtaavamella käymään.
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

aika hyvin! :lol:
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Onhan se mukava näyttää, miten auto hurahtaa pakkasella käyntiin ja tietysti on hyvä, että pääsee liikkeelle silloin, kun on tarvetta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kestää jonkun aikaa, ennenkuin voitelu alkaa toimia kunnolla kovilla pakkasilla.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
VesQ

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu samoja kokemuksia. Peltoautona oli joskus kans vanha nappis 1200S, ja kaverilla oli volvo 240 ja pakkasta oli ollut -30 kahden viikon ajan, no kaverin meni tökkäämään volvonsa lohkolämmitykseen sillä aikaa kun minä hiki päässä kaivoin lattarautaani lumikinoksen alta ja sitä lunta oli ja paljon. Tunnin päästä kaveri kävi kokeilemassa volvoa käyntiin, hyvin jaksoi pyörittää mutta ei mitään ei edes luvannut. No se sitten sanoi että turha on ees yrittää et ei lähde. Lyötiin 30mk vetoa että varmaan lähtee. Kömysin auton sisään, pari kertaa pumppasin kaasua ja ryyppy täysille ja sanoin kaverille että näin rikastutaan 30mk ja käänsin avaimesta. Ei meinannut millään jaksaa pyörittää, kone pyörähti kerran ja piti sellaisen 2-3 sekunnin tauon ja taas pyörähti kerran ja toisella kierroksella hörähti kerrasta käymään. Kyllä meinaan kaverilla oli näkemisen arvoinen ilme :D :D
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Kyl 200-sarjan Volvoakin on talvesta startattu. Ja hyvin lähti. Oli kuitenkin ruisku. Voi olla että starttaa mukavemmin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Mosse-Aksu kirjoitti:Onhan se mukava näyttää, miten auto hurahtaa pakkasella käyntiin ja tietysti on hyvä, että pääsee liikkeelle silloin, kun on tarvetta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kestää jonkun aikaa, ennenkuin voitelu alkaa toimia kunnolla kovilla pakkasilla.
Tuo kannattaa muistaa siinä "elvistelyn" lomassa. Lohkolämppärin käyttö on enemmän kuin järkevää, vaikka toki on hyvä tietää, että tarvittaessa hörähtää käyntiin myös kunnon talvikelillä. Ilman lämmitystäkin.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Vastaa Viestiin