Sivu 1/1

Sytytyskynttilöitä

Lähetetty: 24.11.2004 20:22
Kirjoittaja ladamaster
Ostinpa eurosamaraani Boschin nelikärkitulpat. Edellisillä tavallisilla posheilla tuli ajeltua ainakin 30 000 km.

Auto pelasi vanhoilla tulpilla mielestäni OK. Tyhjäkäynti oli vähän epätasaista.
Uudet nelikärkitulpat sopivat ainakin nelipisteruiskumoottoriin mainiosti. Ensimmäisen kerran on tuntemus mikä ero voi olla tulpilla.
Tyhjäkäynti tasaantui.
Ruuhka-ajossa ryömintänopeudella käynti on tasaisempaa.

Hinta oli 1 € enemmän kuin normaali tulpassa; 4,5 € / kpl. Mielestäni hintaero on pieni saatuun hyötyyn nähden.

Tosin edelliset tulpat olivat myös aika iäkkäät myöskin...

Lähetetty: 25.11.2004 17:20
Kirjoittaja ilja
olen viime viikolla huomannut ihan saman kun vaihdettiin ladaan samaiset tulpat. aamuisin auto pörisi kuin mikäkin humalainen kimalainen kankkusaamuna, mutta tulppien vaihdon jälkeen kuulostaa lähinnä pieneltä enkeliltä. niin pieni asia ja kuitenkin kauhean iso asia!

Lähetetty: 25.11.2004 18:02
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Kyllä näin varmasti onkin, kun seokset on kohdallaan.Vanhoissa volkkareissa, joissa on 3-kärkitulppa, tilanne on käytännössä toinen.Se maailmankuulu Bierburg on vanhemmiten sellainen sätös, että karstainen kone toimii paremmin ihan tavallisella 1-kärkitulpalla.

Lähetetty: 25.11.2004 19:45
Kirjoittaja Jaska HKI
Tulpissa keskielektrodi kuluu tasaisesti,koska kipinä kuluttaa sitä neljään suuntaan.Jos sivuelektrodeista jokin on herkempi päästämään kipinän läpi niin se kuluu kipinän vaikutuksesta yhtä läpipäästäväksi kuin muut.

Lähetetty: 28.11.2004 9:36
Kirjoittaja R-J
Itse en ole kyllä moisia koskaan kokeillut, lähinnä hintaa hirvitellen. Vaan eihän nuo enää näköjään ihan maltaita maksa.