VAZ-21122 - 2002 - HB 110 1.5

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2009

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: HB 110 1.5

Viesti Kirjoittaja pressa »

Omassa taisi olla 196 tuhatta mittarissa kun levyn vaihdoin, ja oli alkuperäinen levy. Mikä on vaikeaa? Perus työkaluilla irtoaa kaikki, 10, 13, 17,19 eli ei edes mitään "välikkoja" tarvita. Kuvia saa vaika linkistä: http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... edach.html
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... eniya.html
LRF
Viestit: 19
Liittynyt: 30.10.2019 11:47

Re: HB 110 1.5

Viesti Kirjoittaja LRF »

Parantelin vaihteiston nostinta ja etsin paremman kytkinlevyn ohjurin, jolla levy keskittyi prikulleen. Meni kohtuullisen helposti paikalleen. Avaimia tarvittiin 8 mm paineasetelman pultit (6 kpl) sekä ilman suodattimen klemmari, 10 mm pohjapanssari, akun liittimet, 13 mm yksi vaihteiston pultti, taisi olla myös kallistuksen vakaajan kori kiinnikkeet, 15 mm käynnistysmoottorin 2 kpl ja vaihteiston korin kiinnitysmutterit, 17 mm alapallonive pultit (2 kpl) ja kallistuksen vakaajan kiinnitys vasemman puoleiseen pitkittäistuki tankoon ja vaihteiston kori kiinnityksen alapuolen mutterit, 19 mm vaihteiston moottorin kiinnityspultit 3 kpl ja yksi mutteri, sekä pitkitäistangon korin kiinnitys renkaan kohdalta, 24 mm mutteri pitkittäistanko etupää, 27 mm vetoakselin kiinnitys mutteri. Suomalaisessa ohjeeessa ei ollut kytkin vaijerin, vaihteiston nopeusanturin johdon, vaihteen valitsimen tankoja ja pitkittäis tuen irrottamista. Öljyn paineen anturin johto kannattaa myös irrottaa, koska vaihteistopultti on helpmpi avata pitkällä hylsy tankolla. Minun tapauksessani "vaikeusastetta" nosti, että auto oli ramppien päällä noin 47 cm korkeudessa ja ramppien väli 115 cm. Työskentely asento hankala. Tuskin tästä sepustuksesta on hyötyä, mutta .....
LRF
Viestit: 19
Liittynyt: 30.10.2019 11:47

Re: HB 110 1.5

Viesti Kirjoittaja LRF »

Vetoakselin mutteri on 30 mm valita virheellistä tietoa. Kysymys kaksi napainen johdin johtojen väri oranssi ja keltainen vat samassa nipussa startin ohjauksen kanssa tämä on irallaan en löytänyt sopivaa vasta pistoketta. Mikä on??
LRF
Viestit: 19
Liittynyt: 30.10.2019 11:47

Re: HB 110 1.5

Viesti Kirjoittaja LRF »

Lada tullut ajettua n 2500 km. Sisävalot ei toimi, harmillinen näin pimeän aikana. Takajarrut jäätyy, mutta kuten ennen Opelissa, kevyesti kun kopautta 3 kg vasaralla takavanteita, aukeavat vapautuvat mukavasti. Lada 110 on vähän samanlainen kuin WV golfi, jämäkkä alusta. Vähän noita kilometrejä tulee, kun pitää ajaa muillakin.
LRF
Viestit: 19
Liittynyt: 30.10.2019 11:47

Re: HB 110 1.5

Viesti Kirjoittaja LRF »

Kiitoksia yhdistyksen puuhaihmiselle, jäsenmaksu lasku tuli eli hommat pelaa. Ladalla ajettu melkein 4500 km, vänkärin ovi ei aukea ulkopuolen kahvasta ja takaoikean jarruvalot herjaa (kosketus vika kelmulla). Enpä olisi uskonut muutaman kympin€ autosta, luotettva peli. Metsätiellä tosi nasta peli.
LRF
Viestit: 19
Liittynyt: 30.10.2019 11:47

Re: VAZ-21122 - 2002 - HB 110 1.5

Viesti Kirjoittaja LRF »

Lada on katsastettu 2. kerralla. Pomppasi oikea takajarru tehoton, mutta käsijarru kohdallaan. Mätönetistä uusi sylinetri. melkein 9 € ja miltei puolitunta töitä uuden asennuksessa. Tulipahan nähtyä kevymetalli jarrurummutkin. Auton hinta-laatu kohdillaan: osto hinta muutamia kymppejä ja uusiin osiin noin 153 €, kilometrejä kertyny omassa ajossa 5300.
Vastaa Viestiin