Sivu 1/3

Peltineuvoista tarve; Ladasta katto lytyssä !

Lähetetty: 26.11.2004 13:09
Kirjoittaja Mr. Ziguli
Päivän hyvä työ tuli tehtyä kun pelastin paalaimen suulta Ladan. :D
Tämä laite on Riva 1.5 E vm.1995, varustettu oikeanpuoleisella ohjauksella,ajettu vaivaiset 16800 englannin mailia eli noin 25000 km. Auto on muuten helmi mutta romukauppias ryökäle oli nostanut sen VAIJERILLA katosta sillä seurauksella että katto on sivuista painunut sisään noin 5 cm per puoli a ja b pilareiden välistä. :shock: Kysyisinkin nyt muilta Lada-harrastajilta mielipidettä, kannattaako korjata vai laitanko surutta varaosiksi ? Jos osaat neuvoa tai muuten aihe mietityttää niin kuvia on, lähetä yhteystietosi liuhis@hotmail.com niin paiskaan fotoja.

riva

Lähetetty: 26.11.2004 16:12
Kirjoittaja ss127
Joopa joo. Kuvat on kaikkien nähtävissä.
http://groups.msn.com/LadaFreaks/ladariva15evm1995.msnw

Katselkaa ja kertokaa mitä olette mieltä. Kuvia on 31kpl eri kulmista.

Lähetetty: 26.11.2004 16:21
Kirjoittaja veli alexei
Ei muuta ku ajoa vaan. Tai jos tommonen hämää nii sit vähä lekaa.

Lähetetty: 26.11.2004 16:22
Kirjoittaja Mualari-Man
Niin no... onhan noita pelti-seppiä olemassa. Kannattas kysellä eka vaikka kustannus arvioo. Ei nuo ainakaan omaan silmään kamalalta näytä, tosin en tiedä minkälainen katon rakenne ompi tuossa kohdin... aikas tyhjentävä vastaus :?

Lähetetty: 26.11.2004 16:47
Kirjoittaja Jankos
Todennäköisesti pääsee helpoimmalla kun vaihtaa koko katon kerralla niin saa suoran.

Mutta onko tuo ollut suomen kilvissä joskus, vai onko tuontiauto briteistä?

lada

Lähetetty: 26.11.2004 17:48
Kirjoittaja ss127
Kaveri joka pelasti romikselta kertoi että tuo on muuttoautona tullut Suomeen. Ja jos en väärin muista niin olikohan syyskuussa. Ainoa tekninen ongelma autossa oli kytkin nesteen puute. Pojat laittoi lisää nestettä ja ilmasivat kytkimen ja kappas vaan.Ajamalla kotiin.

Lähetetty: 26.11.2004 17:57
Kirjoittaja RTJN65
Tosta saa vielä auton. Helppo homma sinänsä. Voi vaihtaa katon jostain toisesta tai yrittää oikoa nykyisen.

Jos on kunnon paikka jossa auto voi olla pukeilla ja tuettuna vaika 2 päivää ja on Mig hitsaus välineet käytössä niin katon vaihto onnistuu leikiten.

Mulla olis vielä kaikki mitat mitä tarttee ton korin suorassapitämiseen ja kaikkien aukkojen mitoitukseen.

Lähetetty: 26.11.2004 18:01
Kirjoittaja samarai
mutta mitäs tolla yleensä tekee kun ohjaus on "väärällä" puolella? Kyllä se on varaosa-auto mun mielestä ilman noita katon kurttujakin. :roll:

Lähetetty: 26.11.2004 19:24
Kirjoittaja Lada-Jussi
ei ollu ollenkaan kuvaa tyyppikilvestä :( mutta eiköhän kyseessä ole 21057 jos oikein arvasin? lisää infoa auton varustelusta ja eroista suomimalliin!!

Lähetetty: 26.11.2004 19:42
Kirjoittaja RTJN65
Jos joku meinaa purkaa osiksi nii tarjotkoon ensin sitä mulle. Tollanen on kuitenkin kiva säilyttää ehan ehjänä.

Lähetetty: 27.11.2004 5:01
Kirjoittaja Veli Aapee
Mulla olis sulle ehjä katto tossa varaosa2107:ssa. Tuu käymään vaan täällä Kurussa, niin napsastaan se sulle tuosta mukaan. Ja ihan asevelihintaan tietenkin 8) .
Mulla on kans tuolla tallissa yks brittikilpinen, ja oikeanpuoleisella ohjauksella varustettu ajoneuvo. Ei tosin Lada, mutta Vauxhall Astra Merit Diesel farmari vm 1992. Ainoa Suomessa...

Lähetetty: 27.11.2004 7:55
Kirjoittaja Nonnis
No tollahan voi jakaa postia ;).

Oon muuten kerran istunut repsikassa englantilaisessa autossa Suomessa, oli jotenkin outo kokemus. Liftasin siihen ja meinasin hypätä kuskin syliin :roll: Ohitustilanteet on aika hankalia... siksi se varmaan otti mut kyytiin että joku on kattomassa ohituspaikkoja :?

Vaihteiden käyttö vasemmalla kädellä varmaan aiheuttaa hämmennystä :?

Ei toi katto nyt pahalta näytä, mä jättäisin silleen.

Lähetetty: 27.11.2004 17:31
Kirjoittaja Veli Aapee
Olen tuolla Astralla ajellut noin 200 km ja ei se ajaminen oikealta puolelta niin hankalaa ole. Paremminkin tottumiskysymys. Vaihdekeppiä lukuunottamatta kaikki hallintalaitteet toimivat samalla tavalla ja samoin päin kuin vasemmanpuoleisellakin ohjauksella varustetussa autossa. Kyllä minullakin pyrki aina vaihtaessa oikea käsi hakkaamaan ovenkahvaa... :lol:

Lähetetty: 28.11.2004 0:09
Kirjoittaja Mr. Ziguli
kiitosh kaikille kannustuksesta! kokeilen painaa b-pilarit ulos niin eiköhän se siitä aika liki oikene, sitte vaan tukkupakkaus pakkelii... :lol:

tämä kyseinen yksilö on tullut muuttoautona joulukuussa 2003 suomeen eikä ole ollut suomessa kilvissä.

erot vasemmalta ajettaviin on aika vähäiset,kojelauta on peilikuva kaikilta osin; lämppärin hanakin on eri puolella kun meikäversioissa, nopeusmittari on maileissa, ajovaloumpiot on käänteisellä kuviolla ja sulakeboksi konehuoneessa on vasemmalla puolella.

toivottavasti ei tartte ruveta starttia remppaamaan, on meinaan sairaasti romua sillä puolella...imu- ja pakosarja,jarrujen ja kytkimen pääsylinterit, ohjausvaihde...aaapuvva.

Lähetetty: 28.11.2004 8:04
Kirjoittaja R-J
veli alexei kirjoitti:Ei muuta ku ajoa vaan. Tai jos tommonen hämää nii sit vähä lekaa.
Pitäis kai peltisepiltä tosiaan löytyä taitoa moisen oikaisemiseksi. Oikovat nimittäin melko hurjia romuja ajokuntoisiksi nykytekniikalla. Siihen en sitten ota kantaa, onko moinen kannattavaa. Lada-kantaa ajatellen kaikki erikoisemmat yksilöt pitäisi pelastaa, mikäli se on mahdollista. :P