Pösö 205

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
ff8728
Viestit: 1890
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Pösö 205

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Pösön vaihdoin japsiautoon, huonot kaupat tein, harmittaa...Yllättävän huoleton auto pösö mulla ollessaan oli. Ajettavuudeltaan hakkaa monet nykyautot, kertaakaan ei välille jättänyt. Lähti käymään aina, kelillä kuin kelillä.
warre 353w sedan,
ff8728
Viestit: 1890
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Pösö 205

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Laitanpas vielä, tuo japsi on tojota corolla 1,6 -01 vvti koneella. Nöyrästi kulkee, ongelmia käynnistyksessa, saa jauhaa lähes 5 sekuntia, kylmänä tai lämpösenä. Tänään kysyn vikakoodinlukua merkkiliikkeeseen. Perusjutut tehty, hiukan parantunut. Siis tulpat, imusarjantiiviste, bensasuodatin, ilmamassamittari putsattu, lämpöanturi vaihdettu, vielä jotakin on omituista.
warre 353w sedan,
ff8728
Viestit: 1890
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Pösö 205

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Vielä, tojotan huollon kanssa epävirallisesti puhuttiin puhelimessa. Arvelivat bensasuuttimien vuotoa, ei paineita pidä, onhan siellä tiivisteetkin? Kun saa sahattua käymään, jää käymään tasaiseen käy. Täällä kun on kaiken alan konemiehiä, antakaa vihjeitä,,,merkkiliikkeeseen en vanhaa vielä, ennen vaikka rauniolle...
warre 353w sedan,
Avatar
pressa
Viestit: 10191
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pösö 205

Viesti Kirjoittaja pressa »

Onko nokka-akselin asentotunnistin ja kammen anturit varmasti kunnossa. Jos kone ei tiedä nokan asentoa niin vaatii pari kierrosta että löytyy kohta ja käynnistyy. Toki voihan ne suuttimet vuotaa läpi ja paine olla poissa polttoaine tukilta. Seuraavana koita käännellä virtaa päälle jqa pois (aina 5 sek) viisi ketaa ja sitten vasta startata. Näin toimien pitäisi polttoaine paine olla tukilla kun startaa ja käynnistyy jos siinä vika.
ff8728
Viestit: 1890
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Pösö 205

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

starttasin äsken ohjeiden mukaan, kylmänä siis, nollakelissä. Käynnistyi kuten ennenkinpitkän startin jälkeen(4-5 sekuntia, jäi hyvin käymään. varmistan vielä ovatko varmasti testanneet nuo asentotunnistimet. Parilla korjaamolla ollut tuo tojota. Onko järkeä vaihtaa ainoastaan tiivisteet noihin suuttimiin, putsaillaanko niitä yleensä.
warre 353w sedan,
Avatar
pressa
Viestit: 10191
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pösö 205

Viesti Kirjoittaja pressa »

Siis meinaatko ihan purkaa bensansuuttimet ja sinne sisälle vaihtaa tiivisteen?? Mielestäni noita ei saa purettua ja jos suuttimen ja tukin välinen tiiviste vuotaa niin bensan kyllä haistaa.
ff8728
Viestit: 1890
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Pösö 205

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Kuhan kysyin, en noista paljon mitään ymmärrä, kiitos vastauksesta. Vissiin joskus ensi vuoden alusta otetaan tuo työn alle. Ajoin päivällä lenkin, parikymmentä kilsaa..Hyvin kulkee, nöyrästi, pientä nypytystä on ennenkuin kone on normaalilämpöinen...Tukin vähän keulaa, lämpiää nopeammin, tiedä mikä termostaattikaan tuossa sitten on.
warre 353w sedan,
ff8728
Viestit: 1890
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Pösö 205

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Jatketaan viel...Tojotaa käytin katsastuksessa, pari pientä juttua, uusintanäyttö kuukauden kuluessa. Laitoin "puhdistuslitkua" bensatankkiin, parani käynti...Joku omituinen asia käynnistyksessä, vaikea joskus saada lämpimänä käyntiin, (on jo vara-akku peräkontissa.)Kylmänä lähtee roikasta helposti, jää hyvin käymään. Kuumana tosiaan vaikeaa, jotenkin tulee tunne, sytty hirveän myöhällä, pyörii kyllä tasaiseen kun käyntiin lähtee. Kampiakselin asentotunnistin uusittiin viimeksi. Tiedä tuon virtalukonpohjan sielunelämää,
warre 353w sedan,
Vastaa Viestiin