Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Öölipohja piti rälläköidä ja kääntää sumppu etupuolelle. Imuputki lyhennetty ja mitoitettu öljypohjaan.
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Halpis kiinan pakosarjan muokkausta. Moottorin kiinnike siirtyy eteenpäin ni jostain tuosta varmaan saa putket vedettyä alas...
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Vähän mustaa maalia koneeseen
Ja sain tunkkailtua entisen koneen pois...
Tuo entinen pata muuten saattas olla myynnissä, eli rahamiehet jonoon
Ja sain tunkkailtua entisen koneen pois...
Tuo entinen pata muuten saattas olla myynnissä, eli rahamiehet jonoon
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Sain eilen koneen paikalleen. Hikijumppaa, vääntelyä, kääntelyä, säätelyä ja kone on pukin varassa omalla paikallaan
Opelin koneessa vauhtipyörä on lähempänä lohkoa ja ottaa ohjauksen väliakseliin kiinni. Muutenki enemmän milli kuin senttipeliä sovitus, mut sinne mahtu ja konepeltiki menee kiinni
Opelin koneessa vauhtipyörä on lähempänä lohkoa ja ottaa ohjauksen väliakseliin kiinni. Muutenki enemmän milli kuin senttipeliä sovitus, mut sinne mahtu ja konepeltiki menee kiinni
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Tänään otin väliakselin töihin mukaan ja käytin vähän prässissä, nyt on 3cm lisää kaarevuutta. Akseli lyheni sentin, katotaan muuttuuko ohjausgeometria sen vaikutuksesta mitenkään. Jos tulee ongelmia ni suunnittelin jo että pistän tangon keskeltä poikki, teen kierteet ja laitan pitkän 20mm mutterin väliin.
Akseli meni paikalleen ja pienen välilaipan rälläköinnin jälkeen ohjauski kääntyi laidasta laitaan
Pakosarja tulee just runkopalkin kohdalle, sitä vähän muokkasin ja rupesin väsäämään moottorin kiinnikkeitä. Toinen tuliki kohtuuvaivalla melko valmiiks.
Nyt alkaa näyttää jo vähän paremmalle...
Akseli meni paikalleen ja pienen välilaipan rälläköinnin jälkeen ohjauski kääntyi laidasta laitaan
Pakosarja tulee just runkopalkin kohdalle, sitä vähän muokkasin ja rupesin väsäämään moottorin kiinnikkeitä. Toinen tuliki kohtuuvaivalla melko valmiiks.
Nyt alkaa näyttää jo vähän paremmalle...
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Onneksi on tukevat moottorin kumit (eikä alkuperäiset), voisi muuten ohjaus hieman kolista kun jää noin lähelle. Hieno projekti mutta ei varmasti tämän kesän rata päiville ehdi??
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Tuota välilaippaa pitää vielä vähän veistellä, että tulee lisää tilaa.
Eilen sain moottorinkiinnikkeet valmiiks ja maalattua. Aika jämysti näyttäs istuvan siinä missä pitääkin
Tänään väsäilin pakosarjaa. Ei näyttäs ottavan mihinkään kiinni ohjausta kääntäessä. Ohjauksen välitangon irroittamalla saa sarjan keploteltua paikalleen. Pitää vielä hitsailla irrotettavat putket sarjan ja pakoputken välille.
Vesiletkuja suunnittelin kans. Opelissa kiertää neste koko ajan kennossa, eli tähän pitää laittaa ohikiertoa, kun termostaatti ja lämppärin hana on kiinni. Termostaattikopalta on ohut ohitusputki ja laitoin lämppärin letkujen väliin 6mm reiällä olevan ohituksen. Auto on kesäkäytössä ni ei tarvii maksimaalista lämmitystä.
Eilen sain moottorinkiinnikkeet valmiiks ja maalattua. Aika jämysti näyttäs istuvan siinä missä pitääkin
Tänään väsäilin pakosarjaa. Ei näyttäs ottavan mihinkään kiinni ohjausta kääntäessä. Ohjauksen välitangon irroittamalla saa sarjan keploteltua paikalleen. Pitää vielä hitsailla irrotettavat putket sarjan ja pakoputken välille.
Vesiletkuja suunnittelin kans. Opelissa kiertää neste koko ajan kennossa, eli tähän pitää laittaa ohikiertoa, kun termostaatti ja lämppärin hana on kiinni. Termostaattikopalta on ohut ohitusputki ja laitoin lämppärin letkujen väliin 6mm reiällä olevan ohituksen. Auto on kesäkäytössä ni ei tarvii maksimaalista lämmitystä.
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Imu- ja pakosarja soviteltu paikalleen. Ohjauksen välitanko pitää irrottaa ja konetta pikkusen nostaa pakosarjaa laittaessa, mut nyt ei mikään ota mihinkään kiinni.
Johtoja ja letkuja sun muuta pientä viritelty paikalleen. Öölit ja nesteet lisätty, ei näyttäs vuotavan lattialle
Akun johto paikalleen ja kun ei mistään savua nouse niin starttasin huvikseen. Perhana, sehän pyörähti tulille entisen koneen säädöillä eikä sitten sammu avaimesta
Laturin herätinpiuhan irroittamalla sammu, eli pitänee diodi laittaa väliin...
Löin tunerstudion kiinni ja kattelin vähän perussäätöjä ja käyttelin koneen lämpimäks. Hyvin tuntus vastaavan kaasuun eikä kussu mitään alleen. Pitää vielä pakosarjan loppuosa hitsailla, että saa liitettyä pakoputkeen ja monenlaista pikkuhommaa on suhrattava ennen vatasen dynoon viemistä...
Johtoja ja letkuja sun muuta pientä viritelty paikalleen. Öölit ja nesteet lisätty, ei näyttäs vuotavan lattialle
Akun johto paikalleen ja kun ei mistään savua nouse niin starttasin huvikseen. Perhana, sehän pyörähti tulille entisen koneen säädöillä eikä sitten sammu avaimesta
Laturin herätinpiuhan irroittamalla sammu, eli pitänee diodi laittaa väliin...
Löin tunerstudion kiinni ja kattelin vähän perussäätöjä ja käyttelin koneen lämpimäks. Hyvin tuntus vastaavan kaasuun eikä kussu mitään alleen. Pitää vielä pakosarjan loppuosa hitsailla, että saa liitettyä pakoputkeen ja monenlaista pikkuhommaa on suhrattava ennen vatasen dynoon viemistä...
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Tuo ylävesiletku varmaan tarvitsee yhden mutkan lisää, toki painehan sen pitää ettei mene littuun mutta kova vääntö on muovilaipalle.
Hienon näköistä rakentamista!!
Hienon näköistä rakentamista!!
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Jep, otin romulaatikosta vaan jonkun letkun, että saa mehut sisälle. Termostaattiin pitää vielä porata pieni ilmareikä, kun nyt ei ilma pääse koneesta pois ennenku termari aukee.
Tulpanjohdot on vielä eriparia ja opelin lämpötunnistin väärän arvonen ladan mittarille ym.ym. . pientä tekemistä...
Tulpanjohdot on vielä eriparia ja opelin lämpötunnistin väärän arvonen ladan mittarille ym.ym. . pientä tekemistä...
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Ja tietysti tuo poikkituki pitää muokata kulkemaan imusarjan takapuolelta.
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Auto on ollu nyt jonkun aikaa melko nipussa ja kaikennäkösiä pikku korjauksia tehty.
Pakosarja piti irrottaa ja pari vuotokohtaa vielä hitsailla.
Ylävesiletkuun tein jatkopätkän. Joutokäyntisäätimen laitoin map-anturin alle piilompaan paikkaan.
Joutokäynti oli hieman "puputtavaa" joten vilkasin läppärunkoja tarkemmin. 2. sylinterissä oli paljon pienempi imu, kuin muissa. Löysäilin läppien ruuveja ja aikani säädeltyä sain imut melko tasaseks ja käyntiääniki muuttu.
Penkittäjä/säätäjä on nyt lomalla, eli täyty tutustua hieman tunerstudion saloihin. Sen verran sai säätöjä tehtyä että nyt pystyy suht hyvin ajelemaan.
Laatikon ja välilaipan liitos tuntui vähän elävän ku parin rapsakan lähdön jälkeen ei menny enää vaihteet kunnolla päälle. Laatikon pultteja löysäämällä ja pienellä kääntelyllä rupes taas silmälaakeri/kytkinakseli herkistymään. Tein startin pultin reiän kohalle välilaippaan kierteen ja lisäpultin, sillä tuntu ongelma poistuvan.
Pintakaasukarttoja joutu pienentämään ja täyskaasukarttoja reilusti suurentamaan entisen koneen säädöistä, eli teoriassa pitäs voimaaki löytyy enempi...
Selkeesti entistä konetta jouheemmin tuntuu toimivan jo noillaki säädöillä, eli tästä on hyvä jatkaa.
Palataan ku auto saadaan penkkiin ja säätöihin...
Pakosarja piti irrottaa ja pari vuotokohtaa vielä hitsailla.
Ylävesiletkuun tein jatkopätkän. Joutokäyntisäätimen laitoin map-anturin alle piilompaan paikkaan.
Joutokäynti oli hieman "puputtavaa" joten vilkasin läppärunkoja tarkemmin. 2. sylinterissä oli paljon pienempi imu, kuin muissa. Löysäilin läppien ruuveja ja aikani säädeltyä sain imut melko tasaseks ja käyntiääniki muuttu.
Penkittäjä/säätäjä on nyt lomalla, eli täyty tutustua hieman tunerstudion saloihin. Sen verran sai säätöjä tehtyä että nyt pystyy suht hyvin ajelemaan.
Laatikon ja välilaipan liitos tuntui vähän elävän ku parin rapsakan lähdön jälkeen ei menny enää vaihteet kunnolla päälle. Laatikon pultteja löysäämällä ja pienellä kääntelyllä rupes taas silmälaakeri/kytkinakseli herkistymään. Tein startin pultin reiän kohalle välilaippaan kierteen ja lisäpultin, sillä tuntu ongelma poistuvan.
Pintakaasukarttoja joutu pienentämään ja täyskaasukarttoja reilusti suurentamaan entisen koneen säädöistä, eli teoriassa pitäs voimaaki löytyy enempi...
Selkeesti entistä konetta jouheemmin tuntuu toimivan jo noillaki säädöillä, eli tästä on hyvä jatkaa.
Palataan ku auto saadaan penkkiin ja säätöihin...
Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring
Nyt olis käyty samin penkissä, kyllä vaan siltä mieheltä käy säätö salamannopeasti
Kun auto alko tuntua aika hyvältä, tuli muutaman tehovedon aika. Ajoittainen kardaanin? tärinä aiheutti hajontaa tehohäviössä ja jossain vedossa näytti jo 189hv moottoritehoja
Tärinättömissä vedoissa tuli sitten tuo 177hv/7200rpm ja pari lähes identtistä tulosta.
Näyttäs tuo läppärunko muuttavan vähän ylävireisemmäks tuota konetta. Samanlaisen koneen vakio imusarjalla ja nokilla, mut kovemmilla puristuksilla penkitin joskus ja siinä oli lähes 200nm/3000rpm ja 146hv/5600rpm.
Kotiin ajellessa auto tuntu paljon jouheemmalta kaikilla käyttöalueilla
Kun auto alko tuntua aika hyvältä, tuli muutaman tehovedon aika. Ajoittainen kardaanin? tärinä aiheutti hajontaa tehohäviössä ja jossain vedossa näytti jo 189hv moottoritehoja
Tärinättömissä vedoissa tuli sitten tuo 177hv/7200rpm ja pari lähes identtistä tulosta.
Näyttäs tuo läppärunko muuttavan vähän ylävireisemmäks tuota konetta. Samanlaisen koneen vakio imusarjalla ja nokilla, mut kovemmilla puristuksilla penkitin joskus ja siinä oli lähes 200nm/3000rpm ja 146hv/5600rpm.
Kotiin ajellessa auto tuntu paljon jouheemmalta kaikilla käyttöalueilla