Sivu 1/1
Virrat katoo yllättäen ja tulee takas
Lähetetty: 1.12.2004 20:54
Kirjoittaja RTJN65
Eli on tässä muutan kerran jo käyny tolleen. Ajelen kaikessa rauhassa ja kun odottelen vaikka liikennevaloissa valojen vaihtumista niin Ladasta katoo virrat tyystin. Ei pala mikään lamppu edes himmeästi.
No vaikka teet mitä niin virrat ei takaisin tule. Kun sitten kiroilet siinä parikertaa ja uhkaat Ladaa Kuusakosken kierrätyslaitoksella niin virrat ilmestyy taas itsestään. Ja meno jatkuu.
Olen nyt tarkastanut akun navat ja tarkastanut johtojen liitokset navoista. Samoin maajohdon liittymisen koriin.
Olisiko liitokset laturin päässä seuraava kohde. Entäpä sitten??.
Lada on siis 2105-95 kunnon asteekki.
Lähetetty: 1.12.2004 21:56
Kirjoittaja Jankos
No entäs se virtalukon pohja?
Lähetetty: 1.12.2004 22:07
Kirjoittaja Veli Aapee
Virtalukko voisi olla aiheuttaja, tai paremminkin sen pohja.
Isäni 2105 oireili juuri samanlailla; alkuun häipy virrat kun laittoi vilkun päälle. Jonkun ajan päästä virrat häipy ihan koska tahansa. Hetken odottelu, tai napakka nyrkinisku virtalukkoon yleensä auttoivat... Virtalukon pohjan vaihto auttoi vähäksi aikaa. Mutta kun rupesi jo kolmas pottuileen samalla tavalla, niin tekivät sinne sitten autosähkökorjaamolla semmoisen relepatentin, että päävirta kulki niiden kautta ja virtalukon kautta tuli vain heikko herätevirta.
Lähetetty: 1.12.2004 22:32
Kirjoittaja veli alexei
Eli kun alkaa oireet nii koittaa vähän vemputella avainta virtalukossa jos oire poistuu nii ei muuta ku uus pohja ostaan virtalukkoon. Kannattaa se vanha pohja muuten ottaa mukaan. Meinaan jos ostaa esim. Motonetin ohjeiden mukaan niin väärä voi tulla. Meinaan kerran kävin sen siä vaihtamassa kun oli väärä määrä nastoja.
Lähetetty: 2.12.2004 18:22
Kirjoittaja Jaska HKI
....eräs tuttu kertoi,että ei paljon naurattanut kun rekkaa ohittaessa yhtä-äkkiä virrat hävis ja pakoputken päästä kuului vain BOOOoooo.......Syynä oli virtalukon pohja.
Lähetetty: 2.12.2004 20:14
Kirjoittaja RTJN65
No nyt on sitten tehty seuraavaa: Vaihdettiin uusi maakaapeli. Tarkastettiin akulta laturille tuleva piuha ja muut laturilta lähtevät piuhat (näemmä hyvät hiilet laturissa ja tulipahan toi hihnakin kirittyä). Vaihdoin sen virtalukon pohjankin (edellinen näytti kuitenkin olevan ok).
No samalla vaihdoin öljyt ja öljyn ja ilmanputsarin (edellisillä olikin kaahattu jo 12 tuhatta, olisko siitä ottanut jo ihteensä??).
Kiitokset taas Ladamasterille Vinkeistä ja muusta

.
Nyt jos hyytyy niin.... Noh, etsitään vikaa muualta.
Lähetetty: 3.12.2004 22:06
Kirjoittaja ladamaster
RTJN65 kirjoitti:
Kiitokset taas Ladamasterille Vinkeistä ja muusta

.
Käsienpesu mönjä oli kyllä KORREKia

Lähetetty: 27.12.2004 10:20
Kirjoittaja RTJN65
Ja TAAS se teki sen. Kun virrat häipyy niin ne häipyy totaalisesti. Jopa radio, jonne virta tulee koko ajan sulakerasialta sammuu.
Edellisen korjauksen jälkeen ajettu vain 1200 km.
Tälläkertaa virrat oli poissa vain muutaman sekunnin. Juuri kun jarrutti liikennevaloihin pysähtyessä. Kun pysähtyi niin tuli virrat takas.
Voisko akku perskules mennä oikoseen niin jottei anna virtaa hetkellisesti, vai mihin ihmeeseen ne oikein katoaa??

.
Lähetetty: 27.12.2004 15:10
Kirjoittaja Jaakkima
RTJN65 kirjoitti:Ja TAAS se teki sen. Kun virrat häipyy niin ne häipyy totaalisesti. Jopa radio, jonne virta tulee koko ajan sulakerasialta sammuu.
Edellisen korjauksen jälkeen ajettu vain 1200 km.
Tälläkertaa virrat oli poissa vain muutaman sekunnin. Juuri kun jarrutti liikennevaloihin pysähtyessä. Kun pysähtyi niin tuli virrat takas.
Voisko akku perskules mennä oikoseen niin jottei anna virtaa hetkellisesti, vai mihin ihmeeseen ne oikein katoaa??

.
Kyllä voi mennä. Itsellä ekassa nappiksessa samantyyppisiä vikoja, jotka häipyi kun vaihdoin akun.
Lähetetty: 27.12.2004 17:45
Kirjoittaja RTJN65
No nyt se simahti liikennevaloihin. Ei sitten suostunut enään saamaan virtoja takaisin. Lopulta nappasin akun kengän irti ja paiskasin sen takaisin (EI HAPETTUMAA YHTÄÄN) ja simbsalabim: Virrat tuli takaisin.
Ajelin varovasti kotio ja sitten se alkoi käymään epätasaisesti. Volttimittari heilui jossain 10V ja 14V välillä. Lopulta sammui.
Taasen akunkenkä varovasti irti ja kiinni: ei virtaa.
Sitten akunkenkä irti ja hieman johdoista heilutusta ja kenkä kiinni: Virrat tuli takaisin.
Nyt vaihtuu muuten kaikki johdotukset akulta eteenpäin, SE ON VARMA!!

.
Lähetetty: 27.12.2004 20:34
Kirjoittaja Misha
Tietyn ikäiset Ladan akunkengät kuulemma mätänee sisältäpäin, niin ettei sitä nää, mutta kontakti häiriintyy.
Lähetetty: 27.12.2004 20:42
Kirjoittaja RTJN65
Akun kengät on uusittu 7 kk sitten. Ja miinus kenkä ja maakaapeli on uusittu pariviikkoa sitten.
Kyllä siellä kengissä virta kulkee.
Lähetetty: 28.12.2004 1:09
Kirjoittaja samarai
Jaska HKI kirjoitti:....eräs tuttu kertoi,että ei paljon naurattanut kun rekkaa ohittaessa yhtä-äkkiä virrat hävis ja pakoputken päästä kuului vain BOOOoooo.......Syynä oli virtalukon pohja.
itselle meinas kanssa käydä tosdi ohraisesti ton virtalukon pohjan kanssa. (ei tosin Ladan vaan VW Paskatin). Auto lähti yhtäkkiä jäisellä tiellä noin 60 vauhdissa käsistä ja auto käännähti 180 astetta (heitti etupään "lukkoon") ja päätyi toiselle puolelle tietä ojaan. Jos olisi tullut joku "rahtari" vastaan niin se olisi sitten ollut siinä. Noi takavedot ei ilmeisesti ole niin vaarallisia jos virta katkeaa.

Lähetetty: 29.12.2004 21:24
Kirjoittaja RTJN65
No nyt on uusittu kaapeli joka menee akulta laturille. Nyt näyttää taas toimivan. Kävin heittämässä koeajolenkin Vantaa - Pietari - Vantaa tänään jossa tuli 920 km. Toimii edelleen.
Lähetetty: 30.12.2004 0:15
Kirjoittaja samarai
RTJN65 kirjoitti:No nyt on uusittu kaapeli joka menee akulta laturille. Nyt näyttää taas toimivan. Kävin heittämässä koeajolenkin Vantaa - Pietari - Vantaa tänään jossa tuli 920 km. Toimii edelleen.
nojoo, nyt sitten tietää senkin , ettei se itäbensastakaan johtunut
