112 iskariasiaa

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Joen musikka
Viestit: 1924
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

112 iskariasiaa

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Katsastuksessa tuli hylkyä etuiskarin lotinoista ja takaiskarien vaimennuseroista.Tilasin tavaraa Mansemotorsilta mutta jäi kaivertamaan se,että iskarin saa kokonaisena tai sitten vaihtopatruunana (tai sinnepäin).Itse en ryhdy remonttiin mutta mikä ero lienee asennuksessa?
Hinta tuntuisi suosivan koko pakettia. Olisi mukava esiintyä asiantuntijana kun ryhdyn soittelemaan ammattimiehille.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 112 iskariasiaa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Joissain aivan alkupään satakympeissä voi olla etutolppa siten että sinne vaihtopatruunan saa, eli yläosa aukeaa ruuvaamalla. Seuraavissa korkki on pistehitsattu mutta sen saa vielä väkivalloin auki ja patruunan vaihdon jälkeen saa suljettua. Uusissa on korkki on kiinteä tai saa senkin vielä rälläkällä ja hitsillä vaihdeltua mutta en tiedä sopiiko sinne tuo perus patruuna enää sisälle.
Eli ns. koko tolppaiskari on se mitä vaihdetaan nykyään.
Harri
Viestit: 37
Liittynyt: 24.11.2020 14:24

Re: 112 iskariasiaa

Viesti Kirjoittaja Harri »

Itsellä kävi niin ettei saanut sillä hetkellä koko iskaria eteen muuta kuin toiselle puolelle, niin otin vaihtopatruunat. Vm 2003 Lada 112 onnistui hyvin patruunoiden vaihto ja samalla jouset uusiksi. Minulla oli se etuiskarin yläpään kiinnityslaakeri väljä ja sieltä kolisi niin samalla iskarit ja jouset uusiksi kun oli alkuperäiset.
Vastaa Viestiin