Tässä kun korollapöpön takia ei saa muutamaan päivään liikkua oikeen missään, niin alkaa mielikuvitus laukkaa
Eli mitäs moottoreita porukka on näihin takapotkuihin asentanu ja minkälaisia ratkaisuja on tehty?
Oliko kuinka laillinen ja saako katsastettua ?
Tc-koneethan on vissiin klassikko, mutta taitaa olla aika vaikee löytää niitä enää.
Kertokaa omista prokekteista ja miten ne onnistui
Engine swap
Re: Engine swap
Ittellä Lancian tc ollut tupliksesa ja Fiatin tc on nyt kanttiksesa. Lukemani perusteella uudemmat 16v ja samaran koneet on löytänyt tiensä takavetosiin ja katastettukkin niillä. Joskus kauan sitten taisi youtubessa tulla vastaan jollain Suomessa myös joku v6 nappis Pätevälle kai vain taivas ja mielikuvitus on rajana.
LADA2107TC
LADA21011600i
LADA21011600i
Re: Engine swap
Opelin konesvappi menossa tuossa nappis pro touring palstalla.
Nykyset leimasäännöthän menee karkeesti niin että moottorin tilavuus on vapaa ja max. teho määräytyy mallisarjan tehokkaimman teho/painosuhteen mukaan. Olikohan jotain 950kg/48kw=19,8kg/kw. Ja alle 20kg/kw saa virittää 10kg/kw. 950÷10=95kw=129hv.
Auto punnitaan muutoskatsastuksessa ja uutta omapainoa käytetään laskentaperusteena. Isot jarrut, paksut vakaajat, 5-v laatikko ym. lisäpainoa vaikkapa 100kg ja tulee 1050kg÷10=105kw=142,8hv.
Nykyset leimasäännöthän menee karkeesti niin että moottorin tilavuus on vapaa ja max. teho määräytyy mallisarjan tehokkaimman teho/painosuhteen mukaan. Olikohan jotain 950kg/48kw=19,8kg/kw. Ja alle 20kg/kw saa virittää 10kg/kw. 950÷10=95kw=129hv.
Auto punnitaan muutoskatsastuksessa ja uutta omapainoa käytetään laskentaperusteena. Isot jarrut, paksut vakaajat, 5-v laatikko ym. lisäpainoa vaikkapa 100kg ja tulee 1050kg÷10=105kw=142,8hv.