2105 ratissa klappia pystysuunnassa.

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Budweiser
Viestit: 3
Liittynyt: 1.4.2022 14:48

2105 ratissa klappia pystysuunnassa.

Viesti Kirjoittaja Budweiser »

Katsastuksessa tuli hylkäys rattiakselin väljyydestä, joka on siis pystysuunnassa noin pari senttiä.. Mistähän moinen mahtaa joutua? Neljä pulttia jotka pitävät akselia korissa kiinni tuossa virtalukon takana on kyllä tarkastettu ja tiukattu, ilman hyötyä. Sivuttaissuunnassa ei ole klappia ollenkaan.

Muutaman vuoden on ajettu tälläisenään, mutta nyt sitten tuli sanomista.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2105 ratissa klappia pystysuunnassa.

Viesti Kirjoittaja pressa »

http://www.autoprospect.ru/vaz/2105-zhi ... s/r5-3.jpg

http://www.autoprospect.ru/vaz/2105-zhi ... es/5-1.jpg

Eli purkaa rattipylväs ja tarkista ylhäältä nuo laakerit, ettei ole pudonnut sisus pois paikalta...
Ja uudet laakerit ei paljoa maksa: https://www.mansemotors.fi/rattiakselin ... 2105_kopio
Budweiser
Viestit: 3
Liittynyt: 1.4.2022 14:48

Re: 2105 ratissa klappia pystysuunnassa.

Viesti Kirjoittaja Budweiser »

Okei, kiitoksia vastauksesta. Pitääpä purkaa ja tutkailla mitä sieltä löytyy
Budweiser
Viestit: 3
Liittynyt: 1.4.2022 14:48

Re: 2105 ratissa klappia pystysuunnassa.

Viesti Kirjoittaja Budweiser »

Budweiser kirjoitti: 3.4.2022 18:40 Okei, kiitoksia vastauksesta. Pitääpä purkaa ja tutkailla mitä sieltä löytyy
Tuli nyt laakerit vaihdettua, mutta sama oire vieläkin, ehkä hieman parempi.. Voiskohan tuo itse kiinnityspiste johon tuo akseli tulee kiinni olla jotenkin murtunut tms heikentynyt? :roll: Vai mistähän sitä paikantais sitten seuraavaksi ongelmaa?

EDIT: Näköjään tuossa pellissä mistä nuo hitsatut M8 pultit tulevat, on murtumia molemmilla puolilla.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2105 ratissa klappia pystysuunnassa.

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jos rattiakselissa ei ole klappia ja se on kunnolla kiinni korissa, niin ei jää enää vaihtoehdoksi kuin kori. Nyt vain pää kunnolla sinne jalkatilaan ja retuutat rattia ylös alas ja katsot mikä joustaa. Toki on mahdollista että ne ratinpylvään kolarissa irtoavat ruuvi kiinnikkeet antavat joustoa. Jotkuthan ovat korvanneet nämä isoilla prikoilla ja normaaleilla ruuveilla/muttereilla, kun ei haittaa vaikka kolarissa ratti ei joustaisikaan vaan kuljettaja...
Vastaa Viestiin