lada 112 1.5 "ajotietokone mykkä"

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
warblow
Viestit: 14
Liittynyt: 5.11.2015 21:18

lada 112 1.5 "ajotietokone mykkä"

Viesti Kirjoittaja warblow »

Menin ostamaan ladan. Taas. :)
Ja tämä rakas mööpeli konsolissa ei kilkuttanutkaan iloisesti tai ilmaissut paneelistaan yhtään mitään. Tarkistin että johto on kiinni takaa ja tuumasin, etten sörki ominpäin sen enempää ja palaan tänne kysymään viisaammilta mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään. Elektroniikka asentaja olen koulutukseltani, mutta ei tietoa tai piirustuksia että mitä kyseisen aparaatin karvojen päässä on. Onko sulaketta, relettä jne. Vaiko onko fyysinen vika itse laatikossa. Eli ulossulkemis apua kyselen ennen kun lähen availemaan itse aparaattia :D

Kiitän mestareita jo näin etukäteen.
ps. Ladatta olin kolme vuotta ja oli se raskasta aikaa, kun mitään ei saanut/voinut korjata itse.
Avatar
pressa
Viestit: 10190
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: lada 112 1.5 "ajotietokone mykkä"

Viesti Kirjoittaja pressa »

No elektroniikka asentaja ottaa ja avaa laitteen. Tutkii elektrolyyttikondensaattorien sijoituksen perusteella mihin plussana ja miinuksen pitäisi tulla (siis niissä tulevissa johdoissa). Tarkistaa tuleeko sähkö ja sitten tutkii minkälainen äänilähde purkissa on. Tiedän useita jotka ovat sen pimputtimen rikkoneet tai irrottaneet. Kytkentää voi selvitellä kaaviosta ja purkin toimintaa googlaamalla sopivia sivuja. Ja kuten yleensä sivut mitkä hyvänsä niin kuvat ovat suomeksi... https://www.google.com/search?q=%D0%A1% ... =757&dpr=1


https://masteravaza.ru/salon/bortovoj-k ... z-2110-528


Kuva
warblow
Viestit: 14
Liittynyt: 5.11.2015 21:18

Re: lada 112 1.5 "ajotietokone mykkä"

Viesti Kirjoittaja warblow »

Kiitoksia. Tämän tänne pistin siitä syystä, jos jollain kokemusta kyseisen purkin ja johtojen sielun elämästä. Turha ronkkia tuntitolkulla jos itse laite onkin ehjä ja vika johtojen toisessa päässä. kokemus vie voiton minun kohdalla vaikka kolvi kädessä pysyykin sekä säästää aikaa ja vaivaa. Mutta mittaan johdot jonka jälkeen purkki auki ja kolvi käteen :)
Vastaa Viestiin