Miksi ostaisin Ladan?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
kivimak

Miksi ostaisin Ladan?

Viesti Kirjoittaja kivimak »

Olen ostamassa uutta autoa. Tarve olisi: tilava perheauto, vähintään 4-ovinen, varma ja kestävä, huolto ja varaosat helposti & edullisesti saatavilla. Ladasta ei ole mitään kokemuksia, eikä muistakaan autoista :D . Rahaa olisi käyttää noin 10 - 17 000 euroa.

Kertokaapa ladistit, miksi minun kannattaisi ostaa (uusi) Lada? Vieläkö niitä Suomeen tuodaan ja minkälaisia / minkähintaisia / mistä saa ostaa?

Ladan etuja / haittoja?
ladamaster

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Luepas lisäkokemuksia Lada 110:sta tässä samassa kokemuksia osastossa....
Muita ladoja ei ole uutena myynnissä tuossa hintaluokassa.

Mikäli haluat käyttää huomattavasti vähemmän euroja kulkuvälineen hankintaan, muutaman vuodenikäinen 110 on varsin harkinnanarvoinen asia.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

uuden Ladan saa jo tuolla 10 000 eurolla jää vielä rahaa muuhunkin. muun merkkisen mikä on neliovinen perheauto meneekin jo jonkin verran enemmän rahaa. Ollaan jo siellä lähempänä hintahaitarin yläpäätä että löytyy vastaavan kokoisia autoja.

Uudessa autossa on takuu, mutta Ladassa on aika paljon takuulle käyttötarvettakin, näin olen käsittänyt. Edullisin vaihtoehto on vähän käytetty johon saattaa saada vielä jonkinmoisen vaihtoturvatakuun. Uusissa autoissa lähinnä kilpailevilla Korean autoilla on mahtavammat 5 vuoden takuut, mutta niissä on kai aika paljon pienellä kirjoitettuakin eli poikkeuksia normi takuuehdoista. Ladassa taitaa olla nykyään 2 vuotta takuu? (muistaakseni joku sellainen EU pakote tuli). Uusi Lada kannattaa huollattaa ja kaikki mahdolliset vaatia takuuna korjattavaksi, silloin autolle on loistava tulevaisuus edessä. Käytetyssä ei tiedä välttämättä auton ensimmäisten vuosien historiasta.

Lada on perinteisesti ollut halpa käyttää. Itse en tiedä viimeisimmistä malleista onko vakuutuksissa suurta eroa vastaaviin länsimaisiin. Osatkin alkaa olemaan lisääntyneen elektroniikan (Bosch) takia kalliimpia. Tosin venäjältä saa vielä halvemmalla jos itse tai kaveri tuo isompia eriä kerralla (peittää matkakulut). Polttoaineen kulutus on auton kokoon nähden hyvä.

Nykyisellään myynnissä Delta-autossa on neljä eri versiota monikäyttöinen HB ja tilava farmari STW kumpainenkin saatavana 1,6 litran joko 8 tai 16 venttiilisenä. 8v HB on halvin 10490 euroa ja 16v STW kallein 11990 euroa.

Jos itse lähtisin uudehkoa käyttöautoa hakemaan ostaisin varmaan vähän käytetyn Lada 110:n tai sitten diesel pakettiauton. Toisaalta todella edullista on ajella 10 vuotta vanhalla Samarallakin. Käyttökustannukset on pieniä eikä pääomakustannuksia ole.

Lada Infossa on Lada 110:n vaiheita, vasta myyntiin tulleen 1,6 version tiedot puuttuvat, mutta käytännössä ei juurikaan eroa vanhaan 1,5 malliin

katso myös keskustelu "lisäkokemuksia Lada 110:sta" siellä paljon käyttäjien kokemuksia kyseisestä autosta
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

mielestäni lada on uutenakin hyvä valinta
takuuaikana kannattaa hoitaa nuo kaikki pikkuviat pois
tämä hieman huonommasta viimeistelystä johtuvat viat kyllä kompensoi sitä 7000 euron eroa mikä on vastaavankokoisen muun uuden hinta
lada on omanarvontuntevan autoilijan valinta jonka ei tarvitse egoaan kohottaa auton merkillä ja eipä moni uutta ladaa ladaksi tunnista
itse ostin käytetyn 110 sedanin vm. 2000 alle neljällä tuhannella viime kesänä ja päivääkään en ole katunut
ainoastaan se että auto on etuvetoinen on minulle miinusta koska melkein 30 vuotta ajanut takavetoisella

kesän odotuksia ja onnea uudelle autolle hankitpa minkä vaan t. mika
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Pari miinusta tulee äkkiä mieleen:
-Halpa muihin verrattuna, ei voi naapurille elvistellä kalliilla autolla.
-Iso, paljon isompi kuin muut vastaavan hintaiset. Ei mahdu pieneen talliin ja vie koko ruudun pysäköinti alueella.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
samara88

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Ladan hyviä puolia:
- lämmin talvella
- lähtee käyntiin kylmiltäänkin kovallakin pakkasella
- halpa hankkia ja vakuuttaa
- pieni polttoaineenkulutus ja ärhäkkä kone (16V)
- saa tuntea itsensä jotenkin erilaiseksi harmaassa autovirrassa kun ajaa Ladalla
- halvat varaosat, etenkin Venäjältä hankittuna
- hintaluokassaan omaa ERITTÄIN HYVÄT TAVARATILAT

Miinuksia:
- jälleenmyyntiarvo putoaa reilusti jo lyhyessä ajassa
- erilaiset sähköviat (vaivaavat yleensä juuri takuuaikana)
- tehostamaton ohjaus
- sisustuksessa käytettävien materiaalien laatu hieman kyseenalainen

Kannattaa lukea todellakin tuo lisäkokemuksia palsta, siellä on kullanarvoisia vinkkejä 110:ä katseleville. Ja mikäli kiinnostaa, vilkaise myös tuo myydään-palsta, sieltä 110 16V...
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

toi Lada lähtee hyvin kylmänä käyntiin on enemmän sellainen klassinen sanonta, mikä perustuu aikaan jolloin autot eivät olleet niin täydellisiä kuin nykyään. Eiköhän nykyiset ruiskuautot ole varsin tasaisia ton käynnistymisen suhteen. Lähinnä päin vastoin olen kuullut ja ihan omin silmin nähnytkin että Bosch MP 7.0 ruiskuset Ladat ei lähde kunnolla käyntiin pakkasella ilman esilämmitystä. Ladoissa on 2001-2004 ollut juuri tuota Boshilaista. Nyt uudessa 1,6 litran 110:ssä pitäisi olla tähän käynnistyvyyteen kiinnitetty huomiota ja uuden M7.9 Boschin pitäis taata parempi kylmäkäynnistys.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Martigan
Viesti:

toveri joutuu koulutukseen

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Ladan moottori ei tarvitse kylmällä sähköistä esilämmitintä, vaan heikko hyvin rajoitettu lämmönlähde esim kivi tai puuhiilellä ajaa saman asian. extremehenkiset käyttävät kovilla pakkasilla tuohta ja koivua, jotka on ympäristösyistä tietenkin kaadettu samasta puusta. :oops:
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Vastaa Viestiin