Kokemus 1,8L:n Volvo Amazonista vm. 1966
Lähetetty: 16.5.2005 20:37
No yksi poika oli ostanut sellaisen.Koeajon tunnelmia.
-Käsijarru löytyi kuljettajan penkin vasemmalta puolelta.
-vaihdekeppi pitkä kuten Lada 2101:ssa
-ratti vähintään yhtä suuri kuin 2101:ssä ja kahdella kehällä varustettu
-takanäkyvyys ei kovin hyvä auton muodosta johtuen.
-autossa turvavyöt ja laminoitu tuulilasi
-kone jyrähti käyniin ensiyrittämällä ja alkoi käydä nättiä tyhjäkäyntiä.
-taustapeilien näyttö aika pieni koska peilit sijaitsevat lokasuojissa
-ohjaus yllättävän kevyt tehostamattomuudesta huolimatta.
-autossa jyhkeä vanhanajan tunnelma,joka tuo hyvän mielen
-lämmityslaite vaikuttaa varsin tehokkaalta koska auto on tehty pohjolan olosuhteisiin.
-kone vaikuttaa arkikäyttöön varsin vääntävältä
-konepeitto pysyy ylhäällä saranoissa olevien jousien avulla.
Kun vertaa Ladaan niin Lada 2101 oli varsin edistyksellinen auto aikoinaan kun sen perustekniikka ensiesiteltiin jo vuonna 1968 Fiat 124:ssä.
-Käsijarru löytyi kuljettajan penkin vasemmalta puolelta.
-vaihdekeppi pitkä kuten Lada 2101:ssa
-ratti vähintään yhtä suuri kuin 2101:ssä ja kahdella kehällä varustettu
-takanäkyvyys ei kovin hyvä auton muodosta johtuen.
-autossa turvavyöt ja laminoitu tuulilasi
-kone jyrähti käyniin ensiyrittämällä ja alkoi käydä nättiä tyhjäkäyntiä.
-taustapeilien näyttö aika pieni koska peilit sijaitsevat lokasuojissa
-ohjaus yllättävän kevyt tehostamattomuudesta huolimatta.
-autossa jyhkeä vanhanajan tunnelma,joka tuo hyvän mielen
-lämmityslaite vaikuttaa varsin tehokkaalta koska auto on tehty pohjolan olosuhteisiin.
-kone vaikuttaa arkikäyttöön varsin vääntävältä
-konepeitto pysyy ylhäällä saranoissa olevien jousien avulla.
Kun vertaa Ladaan niin Lada 2101 oli varsin edistyksellinen auto aikoinaan kun sen perustekniikka ensiesiteltiin jo vuonna 1968 Fiat 124:ssä.