Sivu 1/1

vanteiden et

Lähetetty: 20.5.2005 14:01
Kirjoittaja ^pena^
Voinko laittaa nappikseen vanteet jotka on 14 tuumaset ja 6 tuumaa leveet ja et on 37?????

Lähetetty: 20.5.2005 20:57
Kirjoittaja Team perseauki racing
eiköhän nuo pyörimään mahdu... en perhana muita miten päin tuo et luku meni mutta tarvittaessa niitä lätkiä voi lisätä vanteen alle. itse mallailin etveto rellun 14" omaan nappikseeni hyvin tunutus mahtuvan

Lähetetty: 20.5.2005 21:02
Kirjoittaja markku
Kyllä pitäisi,mulla on nappiksessa muistaakseni 6 leveet ja 15 tuuman et jotain.....hm en nyt muista.Ei kun kokeileen.

Lähetetty: 20.5.2005 21:04
Kirjoittaja liero
kyllä nuo pitäs pyöriä .. mulla oli jotakuinkin tuollla offstetillä lancian valssit 185 gummeilla 2105 :ssä ja hyvin peuhas, nappikseen käynee myös...

Lähetetty: 23.5.2005 9:15
Kirjoittaja aropupu
kyllä pitäs mahtua.muistaakseni alkuperäinen et on 35...?ja kummit saisi olla 185/65r14 tai vastaava...

Lähetetty: 23.5.2005 11:43
Kirjoittaja Tuomas
Team perseauki racing kirjoitti: en perhana muita miten päin tuo et luku meni mutta tarvittaessa niitä lätkiä voi lisätä vanteen alle.
ET eli offset on vanteen kiinnityspinnan etäisyys vanteen keskilinjasta. Positiivinen luku tarkoittaa että kiinnityspinta on keskilinjasta ulospäin, negatiivinen että se on sisäänpäin.

Ladan offset on kai jossain 35 millin tienoilla, eli kiinnityspinta on 35 mm vanteen keskilinjasta ulospäin.

Levityspalat käytännössä pienentävät sitä offsetia.

Levityspalat on toki myös laittomia.

Lähetetty: 23.5.2005 12:15
Kirjoittaja igorman
eikö takaveto ladan et ole 29 :?:

Lähetetty: 23.5.2005 14:54
Kirjoittaja Misha
[quote="Tuomas"Levityspalat käytännössä pienentävät sitä offsetia.

Levityspalat on toki myös laittomia.[/quote]

Levityspalat ei varsinaisesti oo ongelma edessä, olettaen että käyttää tarpeeks pitkiä pultteja (pitempien pulttien löytäminen aika vaikeaa) mutta takana tulee ongelmia kun jarrurummun napa on niin matala -> ei keskity kunnolla eikä tod näk kestäkkään yhtä hyvin.

Lähetetty: 23.5.2005 16:01
Kirjoittaja Team perseauki racing
Tuomas kirjoitti:
Team perseauki racing kirjoitti: en perhana muita miten päin tuo et luku meni mutta tarvittaessa niitä lätkiä voi lisätä vanteen alle.
ET eli offset on vanteen kiinnityspinnan etäisyys vanteen keskilinjasta. Positiivinen luku tarkoittaa että kiinnityspinta on keskilinjasta ulospäin, negatiivinen että se on sisäänpäin.

Ladan offset on kai jossain 35 millin tienoilla, eli kiinnityspinta on 35 mm vanteen keskilinjasta ulospäin.

Levityspalat käytännössä pienentävät sitä offsetia.

Levityspalat on toki myös laittomia.
on nuo mullekin teorissa kerottu amiksen tunneilla...
joidenkin vanteiden kanssa on pakko käyttää levitys paloja ettei käännyttäessä ota mihinkään kiinni tai että 13" vanne pystyy pyörimään jarrusatula koon takia. ja eipä ne ole konntorilla mitään sanoneet vaikka olenkin noita ladan orkkis lätkiä yhdet lisännyt ja pultteajakin löyty tarpeeks pitkinä. ens talvena olis takotus teettää metalli puolella 2cm korottavat palat ja teetää ladan kannen pulteista pyörän pultit

Lähetetty: 1.6.2005 11:19
Kirjoittaja glo
Levitys palat on ja ei oo laittomia, sillä jos levityspalat kiinnittää ruuveilla vanteeseen (muistaakseni neljästä kohtaa) lasketaan ne osaksi vannetta, jolloin ne eivät ole laittomia. Ja saatavanahan on myös TÜV-hyväksyttyjä spacereita, jotka kiinnitetään pyöränpulteilla napaan ja vanne näihin lättyihin taas eri pulteilla.

PS. Paljonko pitäisi levityspalalla olla leveyttä, että saisi 49 ET:llä olevan vanteen sopimaan takavetoladaan, 10-15mm?