Sivu 1/1
Kansien yhteen sopivuus...?
Lähetetty: 31.5.2005 16:09
Kirjoittaja seppä
Käykä minkään muun ladan kansi 1700i ku sen oma...
Ku oon kantta virittääs niin tarvis saada toinen kansi josta tehdä se viri viri kansi...?
Lähetetty: 1.6.2005 13:56
Kirjoittaja seppä
Eikös kukaan tierä...????
Lähetetty: 1.6.2005 15:14
Kirjoittaja seppä
En tarvitse enää tietoa löysin netistä ettei mikään muún ladan kansi sovi 1700i koneeseenn... Pitää sit toi oma kansi virittää...
Lähetetty: 1.6.2005 15:49
Kirjoittaja Team perseauki racing
mikäs siinä on esteenä ettei käy ?
Lähetetty: 1.6.2005 15:51
Kirjoittaja Lada_Racing
niin miksei muka ja mistä löysit tietoa jottei sovi???
Lähetetty: 1.6.2005 16:29
Kirjoittaja seppä
Tual ladakerhon tekniikka osiolla luki että 1700i.kansi ei ole yhteen sopiva muiden kansien kanssa...en sit tiiä et miks
tollee luki:
" . 1,7 litran moottoreissa kansi on mallia 21213-1003015 ja silloin puristussuhde on 9,3. 1700:n kansi ei ole yhteen sopiva muiden moottorien kanssa "
Lähetetty: 1.6.2005 17:22
Kirjoittaja Jankos
Kyllä tuon 1,7 lohkon päälle pitäisi sopia vanhempikin kansi.
Ainakin olen niitä nähnyt tuon lohkon päällä.
Lähetetty: 2.6.2005 17:46
Kirjoittaja Lada-Jussi
kyllähän kaikki saadaan menemään kun vähän tuunaillaan, mutta itse olen kuullut ja/tai lukenut että ihan suoraa ei menisi... mielenkiintoista olisi tietää mikä kansi on näissä uusissa takavedon 1,5 ja 1,6 ruiskukoneissa, niissä varmaan kuitenkin enemmän puristuksia kuin kaasutin versiossa. Onko näissä sitten sama kansi kuin 1700i:ssä?
Lähetetty: 2.6.2005 19:30
Kirjoittaja Jankos
No kun kerran kinattiin vastaan niin tein tutkimustyötä.
Eli 1,7i:n kansi on samalla valulla kuin 1,5 kattikoneessakin eli erilainen valu kuin vanhemmissa ja tyyppinumero siellä imu/pakosarjan puolella. Käytännössä noissakin on vielä ero elikkä 1,5 koneessa on isompi palotila mikä on toteutettu ottamalla 1,7 kannesta n. 1,8mm enemmän pois(mikäli mun 1,7 kansi on alkuperäinen).
Seuraavaksi vertasin noita vanhempaan 21011 kanteen ja kannen tasossa ei eroja löytynyt eli vesireiät yms. on aivan vastaavat. Eli 1,7 koneeseen sopii suoraan myös vanhemmat kannet (pl. oikein vanhat 2101 kannet).
Paras huomio kansissa oli tuon uudemman kannen erittäin hyvä muutos valussa! Näissä kansissa on korjattu vanhojen kansien ongelmakohta eli vesitilaan on tehty kannakkeet palotilan alle. Tämä mahdollistaa että kannesta voi ottaa ilman hitsauttamista enemmän pois eli uudemmat kannet on virittämisen kannalta huomattavasti parempia aihioita.
Lähetetty: 3.6.2005 16:48
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jankos kirjoitti:No kun kerran kinattiin vastaan niin tein tutkimustyötä.
Eli 1,7i:n kansi on samalla valulla kuin 1,5 kattikoneessakin eli erilainen valu kuin vanhemmissa ja tyyppinumero siellä imu/pakosarjan puolella. Käytännössä noissakin on vielä ero elikkä 1,5 koneessa on isompi palotila mikä on toteutettu ottamalla 1,7 kannesta n. 1,8mm enemmän pois(mikäli mun 1,7 kansi on alkuperäinen).
Seuraavaksi vertasin noita vanhempaan 21011 kanteen ja kannen tasossa ei eroja löytynyt eli vesireiät yms. on aivan vastaavat. Eli 1,7 koneeseen sopii suoraan myös vanhemmat kannet (pl. oikein vanhat 2101 kannet).
Paras huomio kansissa oli tuon uudemman kannen erittäin hyvä muutos valussa! Näissä kansissa on korjattu vanhojen kansien ongelmakohta eli vesitilaan on tehty kannakkeet palotilan alle. Tämä mahdollistaa että kannesta voi ottaa ilman hitsauttamista enemmän pois eli uudemmat kannet on virittämisen kannalta huomattavasti parempia aihioita.
mikäs noitten uudempien 1,5 kattipelien kannen osanumero on??