Sivu 1/1
samara 1500i ei lähde (enää) käyntiin
Lähetetty: 23.7.2005 19:39
Kirjoittaja rkuustie
toimi aiemmin kuin kello, muutama päivä sitten kone alko käydä huonosti + alkoi savuttamaan mustaa, tulpat tosi nokiset. lähti käyntiin vain jos painoi kaasun pohjaan ja starttasi samalla. tänään ei sitten enää lähtenyt käyntiin (itseasiassa akku loppui ja laitoin latinkiin
tähän mennessä vaihdettu/kokeiltu toista osaa:
- ilmamäärämittari
- sytkäyksikkö
- tulpat
- tulpanjohdot
- ECU
- nakutusanturi
- ruiskusuuttimet
- läppäkotelo
- lambda
Jos jollain tulee vielä mieleen mitä voisi vaihtaa/kokeilla, kertokaa ihmeessä....
Lähetetty: 23.7.2005 20:01
Kirjoittaja pressa
tuleeko tulppaan kipinä??
tuleeko polttoainetta??
onko öljyt vähentyneet??
Lähetetty: 23.7.2005 20:05
Kirjoittaja rkuustie
bensaa tulee ja antaa kipinää. puristukset mitattu, koneen pitäisi olla kunnossa. ECU ei anna vikakoodia.
Lähetetty: 23.7.2005 20:12
Kirjoittaja pressa
jos kipinä tulee ajallaan ja polttoainetta myös niin konehan käy
me emme vain ilmeisesti kuule sitä
mystistä mystistä nyt loppui minulta neuvot
viisaammat saa jatkaa
Lähetetty: 23.7.2005 20:39
Kirjoittaja Jankos
Jompakumpa lämpötila-anturi antaa väärää lämpötilaa eli reilusti pakkasta. Veikkaisin moottorinlämpötilaa.
Mittaa yleismittarilla molemmat anturit ja niiden pitäisi näyttää 1-10 kohm ulkoilman lämpöisenä. Sekin saattaa auttaa kun irroitat moottorin lämpötila anturin liittimen.
Bensaahan se selvästi saa liikaa ja tuo kylmä lämpötila tekee lisärikastuksen.
Ilmamäärämittari?
Lähetetty: 23.7.2005 20:55
Kirjoittaja rotsi4
Missä siinä on ilmamäärämittari?
tuo kolmijohtoinen verkolla suojattu putkenpätkä ilmanputsarin jälkeen?
Bensanpaineen voisi mitata, ja suuttimien toiminnan voisi selvittää jotenkin..hankalaa ilman oskilloskooppia.
Lähetetty: 23.7.2005 21:44
Kirjoittaja esses
Samaroissa on olemassa kampiakselin hihnapyöriä, joissa on kumivaimennus. Joskus käy niin, että kumiosa murtuu ja sisä- ja ulkokehän suhde muuttuu. Tällöin tietysti kipinä tulee ihan väärään aikaan.
Silloin kertomasi oireet ovat mahdollisia.
Lähetetty: 24.7.2005 15:49
Kirjoittaja rkuustie
mittasin lämpötila-anturin ja näytti n. 200 kilo ohmia, eli ilmeisesti sökö. Saatiin kone käyntiin ottamalla anturista piuha pois ja starttaamalla kaasu pohjassa.
ilmeisesti seokset on tarkkoja siitä anturista
Lähetetty: 24.7.2005 20:41
Kirjoittaja pressa
eli systeemi toimii
mutta vain anturin antama tieto virheellinen
anturi vaihtoon ja taas elämä ja kuski hymyilee