Sivu 1/1

samara 1500i ei lähde (enää) käyntiin

Lähetetty: 23.7.2005 19:39
Kirjoittaja rkuustie
toimi aiemmin kuin kello, muutama päivä sitten kone alko käydä huonosti + alkoi savuttamaan mustaa, tulpat tosi nokiset. lähti käyntiin vain jos painoi kaasun pohjaan ja starttasi samalla. tänään ei sitten enää lähtenyt käyntiin (itseasiassa akku loppui ja laitoin latinkiin :)

tähän mennessä vaihdettu/kokeiltu toista osaa:

- ilmamäärämittari
- sytkäyksikkö
- tulpat
- tulpanjohdot
- ECU
- nakutusanturi
- ruiskusuuttimet
- läppäkotelo
- lambda

Jos jollain tulee vielä mieleen mitä voisi vaihtaa/kokeilla, kertokaa ihmeessä....

Lähetetty: 23.7.2005 20:01
Kirjoittaja pressa
tuleeko tulppaan kipinä??
tuleeko polttoainetta??
onko öljyt vähentyneet??

Lähetetty: 23.7.2005 20:05
Kirjoittaja rkuustie
bensaa tulee ja antaa kipinää. puristukset mitattu, koneen pitäisi olla kunnossa. ECU ei anna vikakoodia.

Lähetetty: 23.7.2005 20:12
Kirjoittaja pressa
jos kipinä tulee ajallaan ja polttoainetta myös niin konehan käy
me emme vain ilmeisesti kuule sitä
mystistä mystistä nyt loppui minulta neuvot
viisaammat saa jatkaa

Lähetetty: 23.7.2005 20:39
Kirjoittaja Jankos
Jompakumpa lämpötila-anturi antaa väärää lämpötilaa eli reilusti pakkasta. Veikkaisin moottorinlämpötilaa.

Mittaa yleismittarilla molemmat anturit ja niiden pitäisi näyttää 1-10 kohm ulkoilman lämpöisenä. Sekin saattaa auttaa kun irroitat moottorin lämpötila anturin liittimen.

Bensaahan se selvästi saa liikaa ja tuo kylmä lämpötila tekee lisärikastuksen.

Ilmamäärämittari?

Lähetetty: 23.7.2005 20:55
Kirjoittaja rotsi4
Missä siinä on ilmamäärämittari?
tuo kolmijohtoinen verkolla suojattu putkenpätkä ilmanputsarin jälkeen?
Bensanpaineen voisi mitata, ja suuttimien toiminnan voisi selvittää jotenkin..hankalaa ilman oskilloskooppia.

Lähetetty: 23.7.2005 21:44
Kirjoittaja esses
Samaroissa on olemassa kampiakselin hihnapyöriä, joissa on kumivaimennus. Joskus käy niin, että kumiosa murtuu ja sisä- ja ulkokehän suhde muuttuu. Tällöin tietysti kipinä tulee ihan väärään aikaan.
Silloin kertomasi oireet ovat mahdollisia.

Lähetetty: 24.7.2005 15:49
Kirjoittaja rkuustie
mittasin lämpötila-anturin ja näytti n. 200 kilo ohmia, eli ilmeisesti sökö. Saatiin kone käyntiin ottamalla anturista piuha pois ja starttaamalla kaasu pohjassa.

ilmeisesti seokset on tarkkoja siitä anturista

Lähetetty: 24.7.2005 20:41
Kirjoittaja pressa
eli systeemi toimii
mutta vain anturin antama tieto virheellinen
anturi vaihtoon ja taas elämä ja kuski hymyilee