Sivu 1/1

1200 kansi vs. 1700 kansi erot

Lähetetty: 28.9.2005 21:11
Kirjoittaja Patu925
Onko mitä eroa 1200 kannella verrattuna 1700 kanteen? Käykö sama kansipahvi imu/pakosarja venttiilikoko jne... Vaiko onko kyseessä sama peli?

Meinaan pitäisi tehdä "ruumiinavaus" 1700 myllyyn epäillyn pakoventtiilivian takia ja pitäisi varmaan etsiä leegoja ko projektiin.

Lähetetty: 2.10.2005 20:16
Kirjoittaja Patu925
Itse itselleni vastaten eipä ole juurikaan mitään paitsi palotilat aavistuksen leveämmät (n. 2mm). En keksinyt muuta eroa tähän hätään... Kunhan saan tiivisteet niin kasaan 2101 kannella, vanhasta otan keinut nokan ja nokkapukin. Imu/pakosarja vaihtuu myös vanhaan malliin kun tossa nykyisessä on kaiken maailman saasteenpoisto / kierrätysvirityksiä.

http://koti.mbnet.fi/t-5/Lada%20Niva/imu_pako.JPG
http://koti.mbnet.fi/t-5/Lada%20Niva/1200vs1700.JPG

Lähetetty: 3.10.2005 13:12
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
1.7 kansi on valmiiksi 1.8mm matalampi kuin 1.2 koneessa ja valussa on hieman eroa siten että vahvikehitsauksia si tarvitse tehdä jos meinaa laskea enemmänkin. Eli se on silloitettu kanaviin jolloin myötämistä ei tapahdu vaikka paineet pytyissä nousisikin korkeiksi.

Lähetetty: 3.10.2005 13:37
Kirjoittaja destor
Kuinka paljon tuo 1.8mm sinällään nostaa vakio puristussuhdetta?

Lähetetty: 3.10.2005 19:27
Kirjoittaja Patu925
Pöhö-Andrei kirjoitti:1.7 kansi on valmiiksi 1.8mm matalampi kuin 1.2 koneessa ja valussa on hieman eroa siten että vahvikehitsauksia si tarvitse tehdä jos meinaa laskea enemmänkin. Eli se on silloitettu kanaviin jolloin myötämistä ei tapahdu vaikka paineet pytyissä nousisikin korkeiksi.
Eli mitenhän äijän käy, onko tässä projektissa onnistumisen mahdollisuuttakaan? Eli meneekö nokka uudelleen ajoitukseen meinaan kun toi korkeusero 1.8mm?

Lähetetty: 3.10.2005 20:12
Kirjoittaja destor
Taitaa mennä ajoitukseen, uusimmassa lehdessä oli muistaakseni suunnilleen saman verran otettu lastua ja se teki 4 astetta eroa.

Lähetetty: 4.10.2005 7:18
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Tuolla neljällä asteella ei juuri käytännön merkitystä ole mutta mukavampihan se tietenkin olisi jos nokka olisi juuri oikeassa kohdassa. Täällähän forumilla kaupattiin jokunen aika sitten näitä säätöpyöriä joilla ajoituksen sai kyllä satavarmasti kohdalleen.

Ja kyllä tuossa onnistumisen mahdollisuus on.

Lähetetty: 4.10.2005 19:04
Kirjoittaja Patu925
Pöhö-Andrei kirjoitti:Tuolla neljällä asteella ei juuri käytännön merkitystä ole mutta mukavampihan se tietenkin olisi jos nokka olisi juuri oikeassa kohdassa. Täällähän forumilla kaupattiin jokunen aika sitten näitä säätöpyöriä joilla ajoituksen sai kyllä satavarmasti kohdalleen.

Ja kyllä tuossa onnistumisen mahdollisuus on.
Eiköhän tuo onnistu joo... Eikä tästä taida olla ko 75km niin ollaan nokikkain jos tulloo kiima siihen säätöpyörään...