ikkunan veivin irrotus
ikkunan veivin irrotus
Kattelin haulla, mutta heikoksi jäi tiedot.
Eli rautalanka ohje, miten saa ikkunan nosto/lasku-veivin irti ilman suurempaa väkivaltaa. 2107:s sojottaa joka veivi erisuuntaan. No sehän ei haittaa, mutta takapenkkiläiset valitti, että polvi nuljantuu kuskin takana infernaaliseen kuntoon jos matkaa on enemmän kun paljo.
Eli rautalanka ohje, miten saa ikkunan nosto/lasku-veivin irti ilman suurempaa väkivaltaa. 2107:s sojottaa joka veivi erisuuntaan. No sehän ei haittaa, mutta takapenkkiläiset valitti, että polvi nuljantuu kuskin takana infernaaliseen kuntoon jos matkaa on enemmän kun paljo.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Silloin kun minulla (siis autossa) vielä veivit oli tallella ja lasitkin liikkuivat muutenkin kuin oma-aloitteisesti kertarysäyksellä ala-asentoon, oli niissä semmoinen U-mallinen sokka. Sen kun kampesi eli työnsi sieltä veivinakselin ja veivin välistä pois, niin veivin sai irti. Se U-sokka on siis sen pooriakseliin koneistetun uran ympärillä ja sitä sokkaa pitää esim. kahella ohuella rukarilla osata tökätä ulospäin.
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Siellä kahvan takana on sokka joka pitää sen kahvan booreillaan.
Sokka on ohmi-tunnuksen muotoinen ja sen irrottamiseen on jopa oma työkalukin, se irtoo kyllä melko helposti ruuvarillakin.
Painaa sitä ovipahvia sisäänpäin niin että sinne kahvan ja pahvin väliin näkee, pyörittää kahvaa niin että näkee sokan päät, ohuella ruuvarilla painaa jommastakummasta päästä sokan irti.
Kun sokka ja kahva on irti niin katso ensin kahvalle haluttu asento ja sitten laita sokka kahvaan kiinni ja paina/napauta kahva paikalleen.
Eli lyhyesti kun irrotat kahvan niin sokka ensin irti ja kun laitat kiinni niin ensin sokka kahvaan ja kahva painamalla paikalleen.
Sokka on ohmi-tunnuksen muotoinen ja sen irrottamiseen on jopa oma työkalukin, se irtoo kyllä melko helposti ruuvarillakin.
Painaa sitä ovipahvia sisäänpäin niin että sinne kahvan ja pahvin väliin näkee, pyörittää kahvaa niin että näkee sokan päät, ohuella ruuvarilla painaa jommastakummasta päästä sokan irti.
Kun sokka ja kahva on irti niin katso ensin kahvalle haluttu asento ja sitten laita sokka kahvaan kiinni ja paina/napauta kahva paikalleen.
Eli lyhyesti kun irrotat kahvan niin sokka ensin irti ja kun laitat kiinni niin ensin sokka kahvaan ja kahva painamalla paikalleen.
Voi olla myös muovi sokka.
Siis ensin on kädensija (sellainen pitkulainen) sitten on sokka (pyöreä) ja sitten taustalevy (pyöreä edellisen alla). Ruuvvarin kärki (1-2mm leveä) tohon sokkalevyn ja taustalevyn väliin (muistaakseni tohon väliin) ja siirrävälilevyä poispäin kahvasta ja VOILA homma purkaantuu.
Siis ensin on kädensija (sellainen pitkulainen) sitten on sokka (pyöreä) ja sitten taustalevy (pyöreä edellisen alla). Ruuvvarin kärki (1-2mm leveä) tohon sokkalevyn ja taustalevyn väliin (muistaakseni tohon väliin) ja siirrävälilevyä poispäin kahvasta ja VOILA homma purkaantuu.
Lada rules
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3664
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Ja sitten ensimmäinen irroitettava kahva hajoaa ennenkuin hoksaa systeemin! Nimim. Kokemusta LöytyyRTJN65 kirjoitti:Voi olla myös muovi sokka.
Siis ensin on kädensija (sellainen pitkulainen) sitten on sokka (pyöreä) ja sitten taustalevy (pyöreä edellisen alla). Ruuvvarin kärki (1-2mm leveä) tohon sokkalevyn ja taustalevyn väliin (muistaakseni tohon väliin) ja siirrävälilevyä poispäin kahvasta ja VOILA homma purkaantuu.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Näin juuri. Mulla hajos kyllä se sokka, eikä veiviAI kirjoitti:Ja sitten ensimmäinen irroitettava kahva hajoaa ennenkuin hoksaa systeemin! Nimim. Kokemusta LöytyyRTJN65 kirjoitti:Voi olla myös muovi sokka.
Siis ensin on kädensija (sellainen pitkulainen) sitten on sokka (pyöreä) ja sitten taustalevy (pyöreä edellisen alla). Ruuvvarin kärki (1-2mm leveä) tohon sokkalevyn ja taustalevyn väliin (muistaakseni tohon väliin) ja siirrävälilevyä poispäin kahvasta ja VOILA homma purkaantuu.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Muovisokkahan se siellä lymys. Ja siinä se menikin pieleen kun etsin metallista. Eli nyt on kahva käännetty eikä kaverien polvet enää muljaannu! Kiitos vaan neuvosta! 

21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne