Miel parani tois viikol ku...
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Miel parani tois viikol ku...
Hyväku kaverin kanssa oltii keskustas kävelees nii sit siihe tul semmone civicin kottore amotuubineen ja sit ku lähti valtakatuu kiihyttää tyylii verenmaku suus nii hämmästys alko, ettei taia olla moisis kauheita puristuksia ku oma lada lähtee liikkeelle ainakii tuplasti rivakammi liikkeelle. Vaik putken o pelkkä 2" taakse saakka
-
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 161
- Liittynyt: 9.11.2005 14:17
- Paikkakunta: Janakkala
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tos oli väärät kohdat lihavoitu, paino = kumpi on rautaaIdän Ihme 1 kirjoitti:Honda Civic 1.6i-16 3d
Myynnissä: 1988 - 1990
Polttoaine: Bensiini
Iskutilavuus: 1590
Etu-, taka-, neliveto: Etuveto
Paino (kg): 920 1295
Teho (kW): 96 (130 hv)
Huippunopeus (km/h): 195
Kiihtyvyys (sek/0-100): 7
Kulutus (l/100km): 5,7 7,3 8,4
Lada 1600 SL 5v
Myynnissä: 1977 - 1990
Polttoaine: Bensiini
Iskutilavuus: 1570
Etu-, taka-, neliveto: Takaveto
Paino (kg): 1030 1405
Teho (kW): 57 (78 hv)
Huippunopeus (km/h): 155
Kiihtyvyys (sek/0-100): 16
Kulutus (l/100km): 7,2 10,2 10,2


ok, vastaa kyllä aiheeseen tollasenaan
yksi ihan asiavirhekin, ei 1600SL ole ollut myynnissä kuin 1985 lähtien!!

- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Taas oikein hienoja vertailuja.
Toinen on kaksinokkainen, ruiskulla varustettu 16 venttilinen pata.
Ja toinen ei.
Ja toinen on maksanut tuplasti sen verran uuten kuin toinen.
Hintataso taitaa olla tänäkin päivänä noissa samaa luokkaa, eli Lada on puolet tuollaisen civicin hinnasta. Sitten voi vaan laskea kumman hinta on tippunut enemmän
Kaverilla on 100 heppainen nissani joka on kyllä melko hengetön peli, jos haluaa että johonkin liikkuu niin pitää kierrättää sinne 6000rpm...
Japskit on kierrospelejä, vähän kun on vastatuulta niin johon hyytyy.
Toinen on kaksinokkainen, ruiskulla varustettu 16 venttilinen pata.
Ja toinen ei.
Ja toinen on maksanut tuplasti sen verran uuten kuin toinen.
Hintataso taitaa olla tänäkin päivänä noissa samaa luokkaa, eli Lada on puolet tuollaisen civicin hinnasta. Sitten voi vaan laskea kumman hinta on tippunut enemmän

Kaverilla on 100 heppainen nissani joka on kyllä melko hengetön peli, jos haluaa että johonkin liikkuu niin pitää kierrättää sinne 6000rpm...
Japskit on kierrospelejä, vähän kun on vastatuulta niin johon hyytyy.
.
Sikäli tuo vertailu on oikeutettu, että alkuperäinen kirjoittaja ja asianosainen sen teki. Toisaalta ei ole, koska ei mainita tuon civicin tai ladan tarkkoja malleja.
Jos verrataan kahden auton suorituskykyä, niin miten autojen hinnat siihen vaikuttaa? Väittäisin oman ladan ottavan 0-100 ripeämmin mitä vaikka suurin osa 2-3 -koppaisista gti-golffeista, mutta olevan melkoisen paljon halvempi.
Toisaalta ainahan se oma auto lähtee "ainakii tuplasti rivakammi liikkeelle". Homma voisi kääntyä toisinpäin jos nuo laittaa rinnakkain
Mutta kyllä meidän iskä voittaa teidän iskät vaikka selvinpäin
Jos verrataan kahden auton suorituskykyä, niin miten autojen hinnat siihen vaikuttaa? Väittäisin oman ladan ottavan 0-100 ripeämmin mitä vaikka suurin osa 2-3 -koppaisista gti-golffeista, mutta olevan melkoisen paljon halvempi.
Toisaalta ainahan se oma auto lähtee "ainakii tuplasti rivakammi liikkeelle". Homma voisi kääntyä toisinpäin jos nuo laittaa rinnakkain

Mutta kyllä meidän iskä voittaa teidän iskät vaikka selvinpäin

Vauhdin tae - alamäki
Niin, aiheen aloittaja ei sanonut että kys. oleva sivikki olisi ollu juurikin tuo "erikoismalli" joita ei yleisestiottaen edes ole kovin paljon.
(tavallisia 16v mallejahan on vaikka kuinka mutta doch:na ei läheskään niin paljon)
Stefa, sun Ladas ei taidakaan olla vakiokuntoinen
Hinnanhan ei tietty pitäisi vaikuttaa suorituskyvyn vertailuun mutta onko järkeä verrata täysin eri tyyppisiä ja eri tarkoituksiin valmistettuja täysin erihintaisia autoja keskenään? Kupla volkkari vs bmw m5?
(tavallisia 16v mallejahan on vaikka kuinka mutta doch:na ei läheskään niin paljon)
Stefa, sun Ladas ei taidakaan olla vakiokuntoinen

Hinnanhan ei tietty pitäisi vaikuttaa suorituskyvyn vertailuun mutta onko järkeä verrata täysin eri tyyppisiä ja eri tarkoituksiin valmistettuja täysin erihintaisia autoja keskenään? Kupla volkkari vs bmw m5?
.
Nuo dochit on kyllä aika harvassa, ja se näkyy niiden hinnoissakin. Samalla koneella olevaa crx:ää saa halvemmalla usein, mikä on mielestäni hassua.noose01 kirjoitti:Niin, aiheen aloittaja ei sanonut että kys. oleva sivikki olisi ollu juurikin tuo "erikoismalli" joita ei yleisestiottaen edes ole kovin paljon.
(tavallisia 16v mallejahan on vaikka kuinka mutta doch:na ei läheskään niin paljon)
Stefa, sun Ladas ei taidakaan olla vakiokuntoinen![]()
Hinnanhan ei tietty pitäisi vaikuttaa suorituskyvyn vertailuun mutta onko järkeä verrata täysin eri tyyppisiä ja eri tarkoituksiin valmistettuja täysin erihintaisia autoja keskenään? Kupla volkkari vs bmw m5?
Juu, ei mun lada ole ihan vakio

Jos haluaa verrata tuota m5:sta kuplaan, niin vertaa vaikka jääskeläisen kuplaan sitten. Onko vertaamisessa mitään järkeä ylipäänsä, mutta yleensä ihmillä vaan on halu laittaa kaikki paremmuusjärjestykseen. Eikä vertailukohtien pidä aina täysin samalaisia olla, eihän silloin voisi verrata mitään keskenään.
Ihan asiallista on mielestäni vertailla jotain vähän piristettyä ladaa 80-luvun japsisporttiin.
Vauhdin tae - alamäki
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Samaa uudessa GTI:ssä vertaillaan 91 vuoden BMW 850i:tä ja 03:sta Volvo V70 T5 Geartroniccia. Volvossa turbo ja ei pärjänny Bemulle ennen kun oli putkisto ja lastu. Ja missään vaiheessa ei kerrottu kuinka paljon Bemussa oli tehoja vielä jäljellä. Viritettiin vain Volvo sellaiseksi että voittaa 12vuotta vanhemman Bemarin. Mielestäni hieman outoa vertailla tuollaisia keskenään. Niin ja Volvo painoi 1528kg ja BMW 1880kg.noose01 kirjoitti:Niin, aiheen aloittaja ei sanonut että kys. oleva sivikki olisi ollu juurikin tuo "erikoismalli" joita ei yleisestiottaen edes ole kovin paljon.
(tavallisia 16v mallejahan on vaikka kuinka mutta doch:na ei läheskään niin paljon)
Stefa, sun Ladas ei taidakaan olla vakiokuntoinen![]()
Hinnanhan ei tietty pitäisi vaikuttaa suorituskyvyn vertailuun mutta onko järkeä verrata täysin eri tyyppisiä ja eri tarkoituksiin valmistettuja täysin erihintaisia autoja keskenään? Kupla volkkari vs bmw m5?
Kupla ja M5, no Kupla sen voittaa

Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Niin, onhan tuossa 850i:ssä hieman kookkaampi konekin kun taas volvossa joku säälittävä pikkumylly ahtimella? Mielestäni tekee autoista täysin eri luonteiset. BTW 850 on ehkä parhaimman näköisiä bemareita, koska se ei näytä niin bemariltaRussianTUNER kirjoitti:Samaa uudessa GTI:ssä vertaillaan 91 vuoden BMW 850i:tä ja 03:sta Volvo V70 T5 Geartroniccia. Volvossa turbo ja ei pärjänny Bemulle ennen kun oli putkisto ja lastu. Ja missään vaiheessa ei kerrottu kuinka paljon Bemussa oli tehoja vielä jäljellä. Viritettiin vain Volvo sellaiseksi että voittaa 12vuotta vanhemman Bemarin. Mielestäni hieman outoa vertailla tuollaisia keskenään. Niin ja Volvo painoi 1528kg ja BMW 1880kg.
Kupla ja M5, no Kupla sen voittaa

Yks tuttu oli joskus bemarifoorumilla koittanu kysellä M5:n omistavilta paljonko se vie bensaa, olivat ottaneet hernettä nenään tyyliin "hitsi kyllä se sieltä manuaalista selviää". Ja kaveri kun oli ihan viattomasti halunnut tietää, iskällä kun oli sellainen ja kiinnosti tietää paljonko menee bensaan rahaa kun saa kortin.
Autoharrastajat ovat herkkähipiäistä porukkaa, jotkut enempi ja jotkut vähempi...
Ja vertailu on kyllä turhaa puuhaa, mutta se aiheuttaa parhaimmat hiekkalaatikkotappelut.
Mielestäni paras auto on se joka kuskaa luotettavasti töihin aamusta toiseen eikä ole järkyttävän kallis ylläpitää

.
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Jep, mutta ihmeellistä silti vertailla noita. Ja jos oikeen vertailemaan alkaa niin sitten saa vertailla aina.noose01 kirjoitti:Niin, onhan tuossa 850i:ssä hieman kookkaampi konekin kun taas volvossa joku säälittävä pikkumylly ahtimella? Mielestäni tekee autoista täysin eri luonteiset. BTW 850 on ehkä parhaimman näköisiä bemareita, koska se ei näytä niin bemariltaRussianTUNER kirjoitti:Samaa uudessa GTI:ssä vertaillaan 91 vuoden BMW 850i:tä ja 03:sta Volvo V70 T5 Geartroniccia. Volvossa turbo ja ei pärjänny Bemulle ennen kun oli putkisto ja lastu. Ja missään vaiheessa ei kerrottu kuinka paljon Bemussa oli tehoja vielä jäljellä. Viritettiin vain Volvo sellaiseksi että voittaa 12vuotta vanhemman Bemarin. Mielestäni hieman outoa vertailla tuollaisia keskenään. Niin ja Volvo painoi 1528kg ja BMW 1880kg.
Kupla ja M5, no Kupla sen voittaa![]()
Yks tuttu oli joskus bemarifoorumilla koittanu kysellä M5:n omistavilta paljonko se vie bensaa, olivat ottaneet hernettä nenään tyyliin "hitsi kyllä se sieltä manuaalista selviää". Ja kaveri kun oli ihan viattomasti halunnut tietää, iskällä kun oli sellainen ja kiinnosti tietää paljonko menee bensaan rahaa kun saa kortin.
Autoharrastajat ovat herkkähipiäistä porukkaa, jotkut enempi ja jotkut vähempi...
Ja vertailu on kyllä turhaa puuhaa, mutta se aiheuttaa parhaimmat hiekkalaatikkotappelut.
Mielestäni paras auto on se joka kuskaa luotettavasti töihin aamusta toiseen eikä ole järkyttävän kallis ylläpitää
Ei tälläsestä kannata lähteä kinaamaan, jokaisella on mielipiteensä ja muutenkin.

Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila