niin onkin!! en ma semmosta oo väittänytkään... diesel moottoreissa itse sytytys on tarkoituksen mukaista, eihän moottori kävis muuten... mutta jos menee sekoittamaan bensiinin joukkoon löpöö niin bensan oktaani pitoisuus alenee toisin kuten joku edellinen oli sanonut... mitä korkeampi oktaani pitoisuus sitä parempi puristus kesto... diesel poltto aineet eivät voi eikä saa kestää syttymättä puristusta
Juu tuli lapsus tuon löpön kanssa. Sotkin asiat, kun jotkut sekoittavat K-pyörien bensan sekaan löpöä, mutta haettu vaikutushan tietenkin juuri päinvastainen. Oktaania nostavista aineista ei nyt tule mieleen muita kuin tolueeni, tuolla tosin aika paljon haittavaikutuksia... Mutta eikös jotain lentokonebensaa saa yli 100 oktaanista, menee kyllä jo aika OT...
arpati kirjoitti:Jälkikäyntiä näissä kaasaripeleissä aiheuttaa pääsääntöisesti kuseva kaasari... Kaasari vaihtoon tai tyhjäkäyntisuutinta pienemmälle... On aika hurjaa jos 1:8.5 puristussuhteella on ongelmia 95 bensan kanssa
Tuli vaan mieleen, että eipä tuo puristussuhde sitä bensan oktaanilukua täysin määrää, paremminkin palotilan muoto.
lada 1200s kirjoitti:
Tuli vaan mieleen, että eipä tuo puristussuhde sitä bensan oktaanilukua täysin määrää, paremminkin palotilan muoto.
Tuo on lähinnä osien summa mikä tuon maksimi puristussuhteen määrää, ei mikään yksittäinen kohta. Lisäksi noihin edellisiin voisi heittää polttoaineensyöttöjärjestelmän sekä palje-efektin näin alkuun. Myös dynaamisella puristussuhteella on oma osansa asiaan.
On se ihmeellistä kuunneltavaa, kun Lada käy viitisen sekuntia jälkikäyntiä.Ja hyi hitto sitä palaneen öljyn sukuista hajua, joka tulee jälkikäynnin jälkeen.
Täytynee koitella vesikikkaa joku päivä, josko vaikka helpottais. Tollasta jokakerta sammutettaessa esiintyvää jälkikäyntiä ei kone varmasti kestä pitkään
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jokari_ kirjoitti:
Täytynee koitella vesikikkaa joku päivä, josko vaikka helpottais. Tollasta jokakerta sammutettaessa esiintyvää jälkikäyntiä ei kone varmasti kestä pitkään
Itse suihkupullolla sumuttelin ihan reilusti tavaraa läpi. (Joutokäyntiventtiili irti ja 95e sekä 7:n tulpat moottori 2105 remmi1300)
eikä jälkikäyntiä toistaiseksi .(ihme kyllä)Muissa autoissa ja pienkoneissa kyllä aina 98e .
Kyllä se näin on että 98-bensa korjas täälläkin ongelman...nyt käy enää aniharvoin jälkikäyntiä, ja sillonkin kun käy, niin korkeintaan vaan hörähtää...
Ei tästäkään tämän enempää, käyttellään nyt vaan ysikasia tästäkin etiäpäin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
'aatee' kirjoitti:mun nappiskin on ruvennu pitää pientä jälki käyntiä mutta se ei mua haittaa.......
98 pensa on kallimpaa joten käytän 95.
Jos käydään laskemaan että tankkaan 20€:lla tossa paikallisella asemalla 98:a, niin näillä hinnoilla saan sitä 2,4 dl vähemmän kuin 95:sta...eli eipä tuolla käytännön merkitystä ole, ei edes mun opiskelijabudjetilla
Heti kun tankkasin puolisen tankkia 95e:tä 98:n päälle ilmestyi jälkikäynti. Nyt sitä on sattunut vain 3 kertaa, 2 kertaa sinä päivänä kun tankkasin ja kerran seuraavana päivänä. Pitää tehdä taas vesisuihkutus uudestaan ja poltella karstoja.
mulla sama ongelma (kaiken muun lisäksi) on toi jälkikäynti, ja nyt kun käytän 95 ja haluaisin koklaa tota 98 jos auttais, ni voinko mä tankata sitä vaik tankis on 95? Huom: en ole blondi! Mut aika onneton auto asioissa...
mulla on kokemuksia että jälkikäynnit poistuu ja käyntiparanee jos käyttää takavedossa 98 bensaa, mutta jotkut sanoo että autossa on silloin jotain vikaa. Jälkikäynti voi olla ihan mahdollistakin jos on vakiokaasutin ja siitä on poistettu käytöstä saastehässäkkä kuten yleeensä on. mutta sytytysennakon säätö voisi kai myös olla väärä.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Mulla on tässä kans ollu jälkikäynti ongelmia aika reippaasti, eilen kokeilin 98:ia ja se autto heti. Äsken tein ton vesikikan ja aika hyvin ampu karstoja ulos, pitää ny siirtyä takas ysivitoseen ja kattoa loppusko toi.
Seuraavaks pitääkin sit tutkia miks toi jakoketju metelöi, uuden laahaimen hankin jo.
Ei oo minulla ollu enää pitkään aikaan ongelmia 95:lla. Tapahtunu joku ihmeparantuminen kaikkien säätelyiden jälkeen Ainakin ennen tuon paikallisen ritoilin 95:n kanssa oli kauheita ongelmia, nykyään tankkailen vain Jetillä eikä mitään ongelmia.