Kokemuksia kaupan käynnistä foorumissa
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
-
Ajatus hyvä mutta käytännön toteutus ja seuranta ontuu. Jos tietty nimimerkki tekee ohari-kaupan voi vallan hyvin kadota oma-ehtoisesti ja rekisteröityä uutena käyttäjänä ja jatkaa samaa touhua.
Suurimmat ongelmat ovat olleet juuri näissä yhden tähden ihmeissä eli varsin lyhyen aikaa foorumilla pyörineiden henkilöiden kanssa. Pitempään täällä vaikuttaneet henkilöt tuntevat jo jollain tapaa toisensa, myös ulkonäöltä eli heidän kanssaan on kaupankäynti jo huomattavasti varmemmalla pohjalla.
Kuten joskus sanoinkin että harkintaan menee etten myy edes tavaraa alle neljän tähden mimimerkille. Jos kupruja tulee silti nostetaan luokitusta.
Suurimmat ongelmat ovat olleet juuri näissä yhden tähden ihmeissä eli varsin lyhyen aikaa foorumilla pyörineiden henkilöiden kanssa. Pitempään täällä vaikuttaneet henkilöt tuntevat jo jollain tapaa toisensa, myös ulkonäöltä eli heidän kanssaan on kaupankäynti jo huomattavasti varmemmalla pohjalla.
Kuten joskus sanoinkin että harkintaan menee etten myy edes tavaraa alle neljän tähden mimimerkille. Jos kupruja tulee silti nostetaan luokitusta.
Yhdentähden ihmeiden kanssa voisi käydä kauppaa siten että he suorittavat ennakkomaksun tilille, jonka jälkeen paketti lähtee vasta liikkeelle. Tietysti venäjältä hakiessa osien saatavuus ei joka kerta ole varmaa, joten koko summaa ei kaikissa tilanteissa voi ottaa etukäteen ennenkuin osat ovat jo kädessä, tällöin voisi olla jokin sopiva % osuus koko summasta etumaksuna jonka jälkeen osia lähdetään hakemaan, tai sitten kiinteä ns. lähtömaksu, joka hyvitetään osien loppuhinnassa. Jokainen tekee tavallaan, ja voihan epäilyttävät kaupat jättää suosiolla tekemättä kun ei tällä hommalla leipä pöytään asti tule.
- Team perseauki racing
lada foorumilla on kauppa käynyt ongelmitta mutta muualla niitä on ollutkin varsinkin huuto netissä.tai aiankaan itselle ei ole jäänyt linsiin kustu olo eikä toivotttavasti tavaran ostajilekkaan. ennen ladoja tuli puljattua paljon moottori pyörien kanssa ja kaupat ei ihan aina menny niinkun piti
tosin eipä kaikki liikeetkään toimi niikun pitäs tampereen puromotorista olen 3 vuotta odottanut 125cc sachin mäntä (sama kone ancilotti ja ktm), tosin kotarin olen jo parivuotta sitten myynnyt, ja eipä ole jyväskylän bike foorumistakaan kuulunut dr suzukin takajarru kenkiä... no eipä ole kyseistä pyörääkään ollut yli vuoteen. ja kuvan moottori palvelusta soittivat 1.5 vuotta tilauksen jälkeen että nyt tää 84vm rm suzukin luistimen neula olis täälä. no pyörä oli tosin jo mikkelissä siinä vaiheessa uudella omistajalla
tosin eipä kaikki liikeetkään toimi niikun pitäs tampereen puromotorista olen 3 vuotta odottanut 125cc sachin mäntä (sama kone ancilotti ja ktm), tosin kotarin olen jo parivuotta sitten myynnyt, ja eipä ole jyväskylän bike foorumistakaan kuulunut dr suzukin takajarru kenkiä... no eipä ole kyseistä pyörääkään ollut yli vuoteen. ja kuvan moottori palvelusta soittivat 1.5 vuotta tilauksen jälkeen että nyt tää 84vm rm suzukin luistimen neula olis täälä. no pyörä oli tosin jo mikkelissä siinä vaiheessa uudella omistajalla
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- Toveri Sladimir
Äläpäs nyt, kun multa puuttuu tilattujen osien lisäksi vielä yksi tähti ja olen niin rehellinen, että Alkostakin antavat viinaksia tilisiirtolapun kanssa mukaan.Pöhö-Andrei kirjoitti:Ajatus hyvä mutta käytännön toteutus ja seuranta ontuu. Jos tietty nimimerkki tekee ohari-kaupan voi vallan hyvin kadota oma-ehtoisesti ja rekisteröityä uutena käyttäjänä ja jatkaa samaa touhua.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
-
Sinun umpiot ja pussillinen polttimoita sekä ne mittatikun kumit ovat tuolla hallilla paketissa. Niitä sivupeltejä ei ole saanut, pitäisi ostaa koko takaneljännes eli varsin suuri kokonaisuus pienen tarpeen vuoksi. Odottelen josko niitä oikean kokoisia korjauspeltejä piakkoin saisi, tarvitsen nimittäin itsekkin niitä.
-
Ilmoitan tässä ja nyt seuraavaa.
Valitettavasti keskuudessamme on enenevissä määrin yksilöitä jotka katalasti ja röyhkeästi käyttävät hyväkseen luottamusta mikä aiemmin on vallinnut tämän foorumin käyttäjissä. Viimeksi eilen saapui taas kerran jälkivaatimuksella lähetetty paketti minulle takaisin ja siinä ei auta kuin lunastaa omat kertaalleen maksetut osat itselle takaisin. Tähän lisätään siis vielä noin parinkympin postikulut.
Olen siis pakotettu seuraaviin toimenpiteisiin.
Tästä hetkestä eteenpäin toimitustavat muuttuvat sen verran että yksikään paketti sisällön arvoon katsomatta ei liikahda mihinkään ennenkuin koko kauppasumma näkyy tililläni. Ainoa toimitustapa on matkahuolto, vastaanottajan maksaessa rahdin. Sen jälkeen minua ei kiinosta paskan vertaa jos se jää seilaamaan jonnekkin päin suomea, minä olen haluamani saanut.
Mietin vielä edelleen linjan koventamista, tai mahdollisesti koko toiminnan lopettamista. Hyväntekeväisyyteen tällä alalla ei minulla ole mitään tarvetta, sotaveteraanien keräyksiin osallistun kyllä.
Mielestäni olisi kohtuullista poistaa nämä katalat Juudakset keskuudestamme lukitsemalla vaikka heidän käyttäjätunnukset. Tämä ei kylläkään ole kuin hidaste, uudelleen rekisteröityminen kun käy muutamassa minuutissa uusin tunnuksin.
Halvalla muuten maineenne ja nimenne möitte.
Valitettavasti keskuudessamme on enenevissä määrin yksilöitä jotka katalasti ja röyhkeästi käyttävät hyväkseen luottamusta mikä aiemmin on vallinnut tämän foorumin käyttäjissä. Viimeksi eilen saapui taas kerran jälkivaatimuksella lähetetty paketti minulle takaisin ja siinä ei auta kuin lunastaa omat kertaalleen maksetut osat itselle takaisin. Tähän lisätään siis vielä noin parinkympin postikulut.
Olen siis pakotettu seuraaviin toimenpiteisiin.
Tästä hetkestä eteenpäin toimitustavat muuttuvat sen verran että yksikään paketti sisällön arvoon katsomatta ei liikahda mihinkään ennenkuin koko kauppasumma näkyy tililläni. Ainoa toimitustapa on matkahuolto, vastaanottajan maksaessa rahdin. Sen jälkeen minua ei kiinosta paskan vertaa jos se jää seilaamaan jonnekkin päin suomea, minä olen haluamani saanut.
Mietin vielä edelleen linjan koventamista, tai mahdollisesti koko toiminnan lopettamista. Hyväntekeväisyyteen tällä alalla ei minulla ole mitään tarvetta, sotaveteraanien keräyksiin osallistun kyllä.
Mielestäni olisi kohtuullista poistaa nämä katalat Juudakset keskuudestamme lukitsemalla vaikka heidän käyttäjätunnukset. Tämä ei kylläkään ole kuin hidaste, uudelleen rekisteröityminen kun käy muutamassa minuutissa uusin tunnuksin.
Halvalla muuten maineenne ja nimenne möitte.
Pöhön kanssa samoilla linjoilla. Tosin olen asioinut varsin luotettavien kumppaneitten kanssa ja tappiot siten pienet.
Eli tässä kärsii suurin osa porukasta varsin pienen joukon tekemisistä.
Kuten aikaisemmin sanoin: Ennakkomaksut tuntemattomilta, rahti maksettuna tai vanha luotettu asiakas.
Ymmärrän pöhön harmituksen, itselläkin edelleen rahaa saamatta (ei mullakaan lue selässä teksti: PELASTUSARMEIJA).
Eli tässä kärsii suurin osa porukasta varsin pienen joukon tekemisistä.
Kuten aikaisemmin sanoin: Ennakkomaksut tuntemattomilta, rahti maksettuna tai vanha luotettu asiakas.
Ymmärrän pöhön harmituksen, itselläkin edelleen rahaa saamatta (ei mullakaan lue selässä teksti: PELASTUSARMEIJA).
Lada rules
Laittaapa miettimään tällainenkin tilanne: Osat tulevat lähipostiin jälkivaatimuksella, ja jostain syystä saapuneen paketin ilmoitus ei tule koskaan tilaajalle asti. Kuka on syyllinen? Entäpä samanlainen tilanne matkahuollossa, saapumistekstiviesti katoaa matkalla, tai se ei edes lähde teknisen vian takia ja täten paketti lähtee takaisin lähettäjälle ajallaan?
Eipä varmaan onnistu kulujen maksattaminen kyseisillä instituutioilla, sillä heidän oma tutkintansa tuskin löytää puutteita firman omista järjestelyistä.
Eipä varmaan onnistu kulujen maksattaminen kyseisillä instituutioilla, sillä heidän oma tutkintansa tuskin löytää puutteita firman omista järjestelyistä.
- Lada-Jussi
toisaalta postikaan ei ole enää kuten ennen, vähemmän mitään olen tilannut, mutta kyllä se yksikin Anttilan paketti oli mennyt väärään, vaikkakin saman nimiseen kylään, venyi pitkäksi odotus kun kierrätettii ympäri suomea, lopulta tuli perille ja lappukin tuli postilaatikkoon.

Eihän siinä oikeastaan kärsi kukaan. Ostaja saa maksamansa tuotteen ja myyjä hankkimasta osastaan sovitun hinnan. Ostajakin säästää postimaksuissa, kun ei tarvi maksaa postiennakko kuluja.RTJN65 kirjoitti: Eli tässä kärsii suurin osa porukasta varsin pienen joukon tekemisistä.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
näitä ongelmia voi tulla käänteisestikin! eli ostaja maksaa tilille ennakkoon ja myyjä ei toimitakaan tavaraa, tai sitten toimittaa jotain ihan paskaa, onko kenelläkään kokemuksia näin päin?

Tämän tilanteen voi vältää sillä, että vastaanottaja pyytää lähetyksen seurantakoodin osien lähettäjältä. Tällä seurantakoodilla voi seurata paketin kulkua postin sivuilla ja käydä lunastamassa sen heti kun se saapuu postiin(henkkarit pitää olla mukana). Matkahuollossa sama systeemi.destor kirjoitti:Laittaapa miettimään tällainenkin tilanne: Osat tulevat lähipostiin jälkivaatimuksella, ja jostain syystä saapuneen paketin ilmoitus ei tule koskaan tilaajalle asti.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Mulle kävi tossa vuosi sitten niin, että oli tavaraa tulossa matkahuollosta. Mutta eipä vaan kuulunut tekstiviestiä. Sitten soittelin lähettäjälle ja sain pakettitunnuksen. Kun netistä katsoin lähetyksen vaiheita niin oli ollut jo useamman päivän paikallisessa matkahuollossa, mutta ilmoitusta saapumisesta ei mulle vaan ollut tullut. Että näinkin voi tosiaan käydä.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Huijari Juudakset roviolle, hävetkää
Joku hakee teille osan/osia Venäjältä tai vaikka kotimaasta, isolla vaivalla postittaa ne.. Ja ei aikomustakaan noutaa lähetystä
Pöhö Ahdreita lainatakseni: Halvalla myitte nimenne ja maineenne. Ja kohta kaikki ostaa varaosat Deltasta ryöstöhinnoin, kun muutamat Petturit kusee kaikkien reisille.

Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi