Samara 2002 ei startaa pakkasella
Samara 2002 ei startaa pakkasella
Akku uusittu, virtaa siis piisaa. Ongelma alkoi kun tuli kunnon pakkanen. Startti pyörittää, sytytys lupaa kerran hyvin lyhyesti, sitten ei mitään. Sama juttu, kun hetken päästä yrittää uudelleen. Ei auta, vaikka moottori on lämmitetty sähköpiuhalla. Pakkaset vaan jatkuu, joten en tiedä miten kävisi jos härveli olisi kokonaan plus-asteiden puolella.
Tästä on ollut täällä aiemminkin:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=11120
Voisiko tuo lämmittimen käyttö olla syynä? Ruiskutus yksikkö mittaa moottorin lämpöä ja syöttää polttoainetta sen mukaan. Mutta kun ilman lämpö on 30-40astetta kylmempi kuin moottori, niin seos on liian laiha ja kone ei käynnisty. Arvailua vain...
,_,/ukka
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=11120
Voisiko tuo lämmittimen käyttö olla syynä? Ruiskutus yksikkö mittaa moottorin lämpöä ja syöttää polttoainetta sen mukaan. Mutta kun ilman lämpö on 30-40astetta kylmempi kuin moottori, niin seos on liian laiha ja kone ei käynnisty. Arvailua vain...
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
toi voisi hyvinkin pitää paikkaansa, mä olen aina yrittäny todistella että lohkolämppäri tekee autolle pahaa, sitte mulle vaan nauretaan päin naamaa,_,/ukka kirjoitti:Tästä on ollut täällä aiemminkin:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=11120
Voisiko tuo lämmittimen käyttö olla syynä? Ruiskutus yksikkö mittaa moottorin lämpöä ja syöttää polttoainetta sen mukaan. Mutta kun ilman lämpö on 30-40astetta kylmempi kuin moottori, niin seos on liian laiha ja kone ei käynnisty. Arvailua vain...
,_,/ukka

-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
On joitain autoja, joidenka kylmäkäynnistys menee sekaisin, koska käynnistysjärjestelmä tarjoaa koneelle lämpimän koneen seosta, vaikka kone on kylmä. Tällöin käynnistyminen voi olla vaikea juttu.Lada-Jussi kirjoitti:toi voisi hyvinkin pitää paikkaansa, mä olen aina yrittäny todistella että lohkolämppäri tekee autolle pahaa, sitte mulle vaan nauretaan päin naamaa,_,/ukka kirjoitti:Tästä on ollut täällä aiemminkin:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=11120
Voisiko tuo lämmittimen käyttö olla syynä? Ruiskutus yksikkö mittaa moottorin lämpöä ja syöttää polttoainetta sen mukaan. Mutta kun ilman lämpö on 30-40astetta kylmempi kuin moottori, niin seos on liian laiha ja kone ei käynnisty. Arvailua vain...
,_,/ukka
Esim. jossain vag konsernin autoissa lohkolämmitin lämmittää moottoriöljyä, ei jäähdytysnestettä.
Moottorin jatkuva roikottaminen lohkolämmittimessä ajan kanssa vanhentaa jäähdytysnestettä. Järkevästi käytettynä ei ongelmia pitäisi olla (max 2 h / lämmitys)
Startti
Tuosta kannattaisi muuten nostaa meteli deltassa jos autossa on aina ollut tuollainen ominaisuus.
Kuluttajansuoja ja tuotevastuulain mukaan maahantuoja on vastuussa autosta myös takuuajan jälkeen jos siinä ilmenee selviä vikoja.
Kuten Fordin tapauksessa hajoavat vetoakselit uusitaan ilmaiseksi.
Kuluttajansuoja ja tuotevastuulain mukaan maahantuoja on vastuussa autosta myös takuuajan jälkeen jos siinä ilmenee selviä vikoja.
Kuten Fordin tapauksessa hajoavat vetoakselit uusitaan ilmaiseksi.