Samara 2002 ei startaa pakkasella

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
marttib

Samara 2002 ei startaa pakkasella

Viesti Kirjoittaja marttib »

Akku uusittu, virtaa siis piisaa. Ongelma alkoi kun tuli kunnon pakkanen. Startti pyörittää, sytytys lupaa kerran hyvin lyhyesti, sitten ei mitään. Sama juttu, kun hetken päästä yrittää uudelleen. Ei auta, vaikka moottori on lämmitetty sähköpiuhalla. Pakkaset vaan jatkuu, joten en tiedä miten kävisi jos härveli olisi kokonaan plus-asteiden puolella.
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Tästä on ollut täällä aiemminkin:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=11120
Voisiko tuo lämmittimen käyttö olla syynä? Ruiskutus yksikkö mittaa moottorin lämpöä ja syöttää polttoainetta sen mukaan. Mutta kun ilman lämpö on 30-40astetta kylmempi kuin moottori, niin seos on liian laiha ja kone ei käynnisty. Arvailua vain...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

,_,/ukka kirjoitti:Tästä on ollut täällä aiemminkin:
Voisiko tuo lämmittimen käyttö olla syynä? Ruiskutus yksikkö mittaa moottorin lämpöä ja syöttää polttoainetta sen mukaan. Mutta kun ilman lämpö on 30-40astetta kylmempi kuin moottori, niin seos on liian laiha ja kone ei käynnisty. Arvailua vain...

,_,/ukka
toi voisi hyvinkin pitää paikkaansa, mä olen aina yrittäny todistella että lohkolämppäri tekee autolle pahaa, sitte mulle vaan nauretaan päin naamaa
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
marttib

Noh, on sitä yritetty käynnistää lämmittämättömänäkin, mutta sama juttu. Kun nuo pakkaset hellittää ja saadaan koko hoito plus-asteiseksi, kokeillaan uudelleen.
marttib

Kävi kuten arvelinkin, kun tuli lämmin päivä, Samara käynnistyi pienen epäröinnin jälkeen. Mutta käynnistyi myös eilen aamulla vaikka pakkasta oli taas koko yön 10 astetta eikä lämmitin ollut päällä ... Ota tuosta nyt selvää. Naisellisia oikkujako?
ladamaster

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Lada-Jussi kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:Tästä on ollut täällä aiemminkin:

,_,/ukka
toi voisi hyvinkin pitää paikkaansa, mä olen aina yrittäny todistella että lohkolämppäri tekee autolle pahaa, sitte mulle vaan nauretaan päin naamaa
On joitain autoja, joidenka kylmäkäynnistys menee sekaisin, koska käynnistysjärjestelmä tarjoaa koneelle lämpimän koneen seosta, vaikka kone on kylmä. Tällöin käynnistyminen voi olla vaikea juttu.
Esim. jossain vag konsernin autoissa lohkolämmitin lämmittää moottoriöljyä, ei jäähdytysnestettä.

Moottorin jatkuva roikottaminen lohkolämmittimessä ajan kanssa vanhentaa jäähdytysnestettä. Järkevästi käytettynä ei ongelmia pitäisi olla (max 2 h / lämmitys)
Kajtsu

Viesti Kirjoittaja Kajtsu »

Jos polkaset kaasupoljinta ennen käynnistystä - ei varmasti lähde. Ruiskun käynnistys aina ilman polkaisua :D .
rotsi4

Startti

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Tuosta kannattaisi muuten nostaa meteli deltassa jos autossa on aina ollut tuollainen ominaisuus.
Kuluttajansuoja ja tuotevastuulain mukaan maahantuoja on vastuussa autosta myös takuuajan jälkeen jos siinä ilmenee selviä vikoja.
Kuten Fordin tapauksessa hajoavat vetoakselit uusitaan ilmaiseksi.
kenzy

Viesti Kirjoittaja kenzy »

Itse lähtisin etsimään vian aiheuttajaa tukkoisesta/vetisestä bensansuodattimesta ja/tai vedestä tankissa. Tenuahan ei ruiskuvehkeissä saisi käyttää, koska tenu-bensaseos ei mene enää välttämätt suuttimista läpi, joten katsoisin ainakin suodattimen kondiksen.
Vastaa Viestiin