Takajarrujen ilmaaminen
Takajarrujen ilmaaminen
Piti jarruremontin yhteydessä päästää Nivan jarruista kaikki nesteet pihalle. Nyt sitten takuttaa takajarrujen ilmaaminen. En millään #¤%&() saa sinne menemään nestettä.
Onko hyviä vinkkejä ennekuin alan rakentelemaan jotain paineilmakäyttöistä pumppua/imuria?
Onko hyviä vinkkejä ennekuin alan rakentelemaan jotain paineilmakäyttöistä pumppua/imuria?
Joo, kyllähän sieltä nyt jotain pitäis läpi tulla. Suosittelen silti hommaamaan toisen jarrunestesäiliön kannen ja pistämään siihen paineilmanipan keskelle törröttämään. Tai voihan sen siihen ainooseenkin korkkiin laittaa, panee jaan jonkun tulpan siihen. Säiliö täyteen ja muutama baari painetta säiliöön ja sitten availemaan ruuveja.
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Joop joop se voi joskus olla pientä takkuamista tollasen jarrupiirijaon kanssa jos takaputket on tyhjät ja edessä on täydet nesteet vailla ilmaa.
Kaikkein helpoimmalla saisit nesteet sinne painamalla ne takajarrusylkyltä säiliölle päin, samalla hoituis ilmauskin. Mutta jos ei sellasia työvälineitä löydy millä se luontevasti onnistuis niin sit vaan kummastakin takajarrusylkystä nipat auki, letkut päihin ja letkunpäät purkkiin jossa jarrunestettä ja sit ei muuta kuin pumppaa ho**na, letkujen tarvii olla sopivan naftit ilmausruuviin ja letkujen toisen pään pitää olla purkissa jarrunestepinnan alapuolella koko ajan muuten neste palautuu takaisinpäin kun polkimen nostaa ja homa hidastuu ellei peräti tyssää kokonaan!
Kaikkein helpoimmalla saisit nesteet sinne painamalla ne takajarrusylkyltä säiliölle päin, samalla hoituis ilmauskin. Mutta jos ei sellasia työvälineitä löydy millä se luontevasti onnistuis niin sit vaan kummastakin takajarrusylkystä nipat auki, letkut päihin ja letkunpäät purkkiin jossa jarrunestettä ja sit ei muuta kuin pumppaa ho**na, letkujen tarvii olla sopivan naftit ilmausruuviin ja letkujen toisen pään pitää olla purkissa jarrunestepinnan alapuolella koko ajan muuten neste palautuu takaisinpäin kun polkimen nostaa ja homa hidastuu ellei peräti tyssää kokonaan!
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Oon lukenu, että Mersuun suositellaan ihan tehtaan taholta tota menetelmää, tai ite asiassa sen evoluutioversiota, jossa paine otetaan kytkimen työsylinteriltä sopivalla letkulla. Ladassa täytyis tosin olla ehtimiseen tankkaamassa kytkimen nestesäiliötä, kun se on erillinen. Mersussa taitaa olla sama säiliö kuin jarruilla.
Silti totean taas, että kyllä mulla on ilmautunu ihan helposti tolla köyhis-paineilmaimella (paineilmaliitin säiliön kanteen).
Silti totean taas, että kyllä mulla on ilmautunu ihan helposti tolla köyhis-paineilmaimella (paineilmaliitin säiliön kanteen).
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
Homma hoitui
Olipa tässä pieni luova tauko minkä aikana hommasin uuden takajarrujen paineensäätimen, ja muuta ei tarvittukaan. Siis vanha oli täysin jumissa eli sen läpi ei kulkenut mitään. Uusi säädin paikalleen ja nesteet lensi tallin seinään kertapolkaisulla. 
Siis kaikki kunnossa (tältä osin) ja kiitos avustajille.

Siis kaikki kunnossa (tältä osin) ja kiitos avustajille.