Nokkaketjunkiristäjä

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllä tuo koko helvetin kiristäjä on syvältä ja poikittain...pari viikkoa sitten kiristin ja nyt kuuluu taas epämäärästä älämölöä kiihdytettäessä, selvää rahinaa/rallatusta (noin ehkä 3500 rpm eteenpäin ja ääni käy "pätkimään" tuon jälkeen) :evil: Lyhyesti sanottuna kuulostaa aika hirveältä...

Täytyy vielä koittaa kiristää ja kattoa mitä tapahtuu. Kohta alkaa loppua keinot...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Omastani kiristin ketjun kesällä 2002 ja noin 30.000 sillä olen ajellut eikä kalkata vieläkään. Tai sitten se vähäinen rallatus ei mua häiritse...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Jokari

AI kirjoitti:Omastani kiristin ketjun kesällä 2002 ja noin 30.000 sillä olen ajellut eikä kalkata vieläkään. Tai sitten se vähäinen rallatus ei mua häiritse...
Tai sitten myllysi on vaan hitusen paremmassa kunnossa kuin mulla :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Kimmo86

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Kaipa nuo moottorit on yksilöitä siinä missä Ladat muutenkin. Omasta latukasta en oo kiristäny sitä kertaakaan ja kone käy vieläkin kuin uutena, vaikka hanaa on välillä annettu ihan tosissaan 8)
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Minäkin olen ihmetellyt kun vanhoja TM:iä on lukenut kun aina jaksetaan parjata tuota Ladan jakopäätä, miten se kalisee jo kolkottaa ja vaatii jatkuvaa huoltoa. Ja ketju pitäisi vaihtaa jo alle 100.000 km jälkeen. Ei mulla ole ikinä ollut moisia ongelmia, ketjuakin niin harvoin tulee kiristettyä ettei meinaa edes mutteria heti löytää. Kerran eläissäni olen sen yläpuolisen laahaimen joutunut vaihtamaan kun on mennyt säpäleiksi, sekä tuohon 1700-koneeseen vaihdoin vanhemman mallisen kun tuo muovinen ei hiljaiseksi tuntunut ketjua saavan. Muuta en koskaan ole joutunut tekemään/teettämään.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Jokari

Hallelujaa, rallatukset hävisivät tyystin kiristelyn jälkeen. Kyllä sai työnnellä ladaa, yhdessä kohtaa tapikka upposi aivan aavistuksen syvemmälle kuin muuten ja ei muuta kuin mutteri kiinni.

Itseasiassa Lada ei ole milloinkaan ollut noin hiljainen, ei ennen eikä jälkeen jakopäärempan :D

No kahen viikon päästä taas uusiksi mun säkällä :D

vazili 2107

Kiristin.

Viesti Kirjoittaja vazili 2107 »

Jep! Joskus noissa kiristimissä on ongelmana se ,että se kiristimen jousi
on juuttunut silloin se ei tee tähtäväänsä :? Tosin se on helppo elvyttää,
kun avaa sen päätymutterin kokonaan ja kopauttaa siihen tappiin niin taas
pelaa..
Vastaa Viestiin